Business

Κρίσιμη εβδομάδα για την Aegean: Τι θα απαντήσει ο Βασιλάκης στα ερωτήματα των επενδυτών την ερχόμενη Δευτέρα

  • Contributor

Ευτύχης Βασιλάκης. Πρόεδρος Aegean Airlines


Κρίσιμη είναι η εβδομάδα για την Aegean Airlines καθώς την ερχόμενη Δευτέρα το απόγευμα, στις 5:30, πρόκειται να πραγματοποιηθεί η τηλεδιάσκεψη της διοίκησης της εταιρείας για την ενημέρωση των επενδυτών στην οποία ο Ευτύχης Βασιλάκης θα κληθεί να ενημερώσει για την κατάσταση και την προοπτική της αεροπορικής εταιρείας.

Ο Πρόεδρος της Aegean ΑΡΑΙΓ 0,23% 4,40 πρόκειται να απαντήσει σε όλα τα αγωνιώδη ερωτήματα των επενδυτών για τη ρευστότητα της εταιρείας αλλά και για τον τρόπο θα την στηρίξει το κράτος.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν υπάρχει περίπτωση κρατικοποίησης της εταιρείας και η Aegean θα διατηρήσει τον ιδιωτικό της χαρακτήρα, ωστόσο θα ενισχυθεί κεφαλαιακά από το κράτος χρησιμοποιώντας τα εργαλεία που προβλέπονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο της ενίσχυσης των επιχειρήσεων που πλήττονται από την πανδημία.

Σημειώνεται ότι η Aegean όπως και όλες οι αερομεταφορές έχουν έχουν πληγεί περισσότερο από κάθε άλλο κλάδο από το lockdown των χωρών, λόγω πανδημίας.

Όπως είχε αναφέρει σε πρόσφατη ομιλία του ο πρόεδρος της εταιρείας Ευτύχης Βασιλάκης, βασικός στόχος αυτό το διάστημα είναι να διασφαλιστεί ότι η Aegean ότι θα είναι παρούσα και την επόμενη μέρα.

Ο κ. Βασιλάκης παραδέχτηκε ότι η πανδημία πιθανόν να αλλάξει το τοπίο στις αερομεταφορές.

Σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους σημείωσε ότι είναι μονόδρομος η μείωση του προσωπικού καθώς δεν υπάρχει -και δεν θα υπάρξει για αρκετό μεγάλο διάστημα- ικανοποιητικό πτητικό έργο.

Ακολουθούν αποσπάσματα από την τοποθέτηση του κ. Βασιλάκη:

«Από τις 25 Φεβρουαρίου που είχαμε το outbreak στην Ιταλία ήμασταν σε κατάσταση συναγερμού καθώς αρχίσαμε να ψαχνόμαστε μαζί με τον ΕΟΔΥ για τυχόν κρούσματα στα αεροπλάνα, να κατεβαίνουν πληρώματα σε καραντίνα, γιατί ενδεχομένως ήταν μέσα σε αεροπλάνα τα οποία είχαν επιβάτες που πιθανόν να ήταν φορείς του ιού, να αλλάζουμε διαδικασίες για τον καθαρισμό και να αλλάζουμε διαδικασίες για το service.

Πριν ακόμη η Ελλάδα φθάσει στο γρήγορο lockdown, εμείς ήδη είχαμε επηρεαστεί λειτουργικά και σε επίπεδο ρίσκου για την υγεία του προσωπικού μας και των επιβατών μας και μέσα σε αυτό το πλαίσιο αρχίσαμε να συνειδητοποιούμε ότι θα υπάρχει ένα πιο έντονο οικονομικό πρόβλημα.

Λειτουργούμε με το 0,05% των εσόδων μας

Ο πρώτος μήνας, από τα τέλη Φεβρουαρίου έως τα τέλη Μαρτίου, πέρασε από μία διαδικασία ισορροπίας μεταξύ της προσπάθειας να λειτουργήσουμε με ασφάλεια χωρίς να προλάβουμε να συνειδητοποιήσουμε καλά καλά το επερχόμενο οικονομικό κόστος. (…) Υπό κανονικές συνθήκες επιχειρηματικά εξετάζουμε αν θα πάμε 20% αριστερά ή 20% δεξιά και ξαφνικά σε έναν μήνα πήγαμε από το ρετιρέ στο υπόγειο.

Σήμερα η εταιρεία μπορεί να λειτουργεί, αλλά ουσιαστικά είναι σαν να έχει κλείσει καθώς έχουμε το 0,05% των εσόδων μας ανά ημέρα».

Σήμερα, στην Aegean εργάζονται περίπου 700 άτομα από τα οποία, σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, οι μισοί απασχολούνται στα call center για να εξυπηρετήσουν τις ακυρωμένες κρατήσεις και οι άλλοι μισοί ως προσωπικό ασφαλείας στις πτήσεις επαναπατρισμού, στις υποχρεωτικές στο εσωτερικό που έχει ζητήσει το κράτος και αυτές που πραγματοποιεί σε Κίνα και Ινδία για την μεταφορά ιατρικού υλικού.


ΣΧΟΛΙΑ