Η Kering στοχεύει στην ανάπτυξή της στην Ασία με στρατηγική επένδυση στην κινεζική εταιρεία κοσμημάτων Borland.

Σε μια στιγμή που η παγκόσμια βιομηχανία πολυτελείας δοκιμάζει τα όριά της και η κινεζική αγορά — άλλοτε ατμομηχανή ανάπτυξης — παρουσιάζει σημάδια επιβράδυνσης, η Kering επιλέγει να κινηθεί με τόλμη και δημιουργικότητα.

1

Με την Κίνα να παραμένει κρίσιμο πεδίο μάχης για τους ομίλους πολυτελείας, ο γαλλικός κολοσσός ενεργοποιεί ένα νέο κύμα στρατηγικών επενδύσεων, επιδιώκοντας όχι μόνο να ενισχύσει την παρουσία του εκεί, αλλά και να επαναπροσδιορίσει το μέλλον του.

Η επένδυση στην Borland Jewelry, η ενδυνάμωση της τοπικής δημιουργικότητας μέσω του Kering Craft και η εξέλιξη του νέου επενδυτικού αγωγού, House of Dreams, είναι κομμάτια ενός φιλόδοξου παζλ αναγέννησης — τόσο για την κινεζική δραστηριότητα της Kering όσο και για τον ίδιο τον όμιλο.

Η επένδυση στην Borland Jewelry

Σε αυτό το κλίμα, ο γαλλικός όμιλος προϊόντων πολυτελείας απέκτησε μειοψηφικό μερίδιο στην Borland Jewelry μέσω ενός γύρου χρηματοδότησης ύψους 12 εκατομμυρίων ευρώ, εκμεταλλευόμενη την αυξανόμενη δημοτικότητα του χρυσού στην Ασία.

Η Kering Ventures, το επενδυτικό τμήμα του ομίλου, προχώρησε στην επένδυση την περασμένη εβδομάδα. Στον ίδιο γύρο χρηματοδότησης συμμετείχαν και άλλες εταιρείες, όπως η τεχνολογική εταιρεία Xiaomi.

Η Borland συγκέντρωσε περισσότερα από 100 εκατομμύρια γιουάν. Αν και το ακριβές ποσό που συνεισέφερε η Kering δεν αποκαλύφθηκε, έγινε γνωστό ότι ήταν ο βασικός επενδυτής μαζί με την Shunwei Capital.

Τα τελευταία χρόνια, τα χρυσά κοσμήματα έχουν γίνει η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία κοσμημάτων στην Κίνα, με τους νεότερους αγοραστές να τα αγοράζουν ώστε να εκφράσουν την ταυτότητα και την ατομικότητά τους.

Το φαινόμενο Laopu

Αυτή η τάση, γνωστή ως το φαινόμενο Laopu, έχει μεταμορφώσει το τοπίο των πολυτελών προϊόντων στην ασιατική αγορά, και έχει καταστήσει την Κίνα τον μεγαλύτερο καταναλωτή χρυσού στον κόσμο.

Η μάρκα Laopu, που ιδρύθηκε το 2009, και ειδικεύεται στην κατασκευή κοσμημάτων από χρυσό 24 καρατίων, κατέγραψε έσοδα άνω των 12 δισεκατομμυρίων γιουάν (1,69 δισεκατομμύρια δολάρια) το πρώτο τρίμηνο του 2025.

Η εταιρεία, η οποία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ από τα μέσα του 2024, σημείωσε 23πλάσια αύξηση της αρχικής αξίας των μετοχών της κατά τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος οικονομικού έτους.

Η Borland διαθέτει σήμερα τρία καταστήματα στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένων δύο σε πολυτελή εμπορικά κέντρα στο Hangzhou και το Shenzhen, και έχει τιμές που φτάνουν τα 15.000 δολάρια για ένα βραχιόλι.

Η εταιρεία, που ιδρύθηκε το 1988, ειδικεύεται σε τεχνικές χειροποίητης, παραδοσιακής κινεζικής χρυσοχοΐας, όπως η φιλιγκράν και η αντίκα, μια κατηγορία που έχει γίνει δημοφιλής στους νεότερους Κινέζους καταναλωτές. Η Borland διοικείται από το Ινστιτούτο Έρευνας Hangzhou Baolan Gold, του οποίου ο ιδρυτής κατέχει το πλειοψηφικό μερίδιο.

Οίκημα Kering Craft

Η επένδυση του γαλλικού ομίλου πολυτελείας ακολουθεί την έναρξη της λειτουργίας του Kering Craft, σε μια σαφή προσπάθεια να βρεθούν μοχλοί για μελλοντική ανάπτυξη στην ασιατική αγορά.

To Kering Craft είναι μια πρωτοβουλία της Kering στη Σανγκάη για την στήριξη της χειροτεχνίας, της μόδας και της τεχνολογίας, η οποία στοχεύει να «ενδυναμώσει τους τοπικούς Κινέζους σχεδιαστές ώστε να προβάλουν τον εαυτό τους σε παγκόσμιο επίπεδο», όπως εξήγησε ο όμιλος στις αρχές Νοεμβρίου.

Η πρωτοβουλία, σε συνεργασία με την εβδομάδα μόδας Σανγκάης, έρχεται εν μέσω ενός εμπορικού πολέμου μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Κίνας. Η Kering ισχυρίζεται ότι αυτό το έργο αποτελεί ένα ακόμη βήμα στη «συνεργασία της με την κινεζική βιομηχανία μόδας και πολυτελείας».

Επενδυτικός αγωγός Kering House of Dreams

Η επένδυση στην Borland και το οίκημα Kering Craft δεν είναι οι μόνες κινήσεις του ομίλου. Εν μέσω της επιβράδυνσης της βιομηχανίας πολυτελείας και με τον Luca De Meo ως νέο CEO, η Kering εξελίσσει ένα σχέδιο βελτιστοποίησης και μετασχηματισμού για να επανασυνδεθεί με την ανάπτυξη.

Ο διευθύνων σύμβουλος Luca De Meo σχεδιάζει να δημιουργήσει έναν νέο επενδυτικό αγωγό, το Kering House of Dreams, για την αναζήτηση ανερχόμενων εμπορικών σημάτων στα οποία θα επενδύσει, σύμφωνα με έγγραφα που είδε το Reuters. Ο στόχος επιδιώκει να αξιοποιήσει νέες πηγές εσόδων και να μειώσει την εξάρτηση του ομίλου από την Gucci, η οποία αντιμετωπίζει δυσκολίες.

Η κίνηση αυτή θα δώσει στον αγωγό πρόσβαση σε μακροπρόθεσμο κεφάλαιο για να αποκτήσει μερίδια ή να συνεργαστεί με αναδυόμενες επιχειρήσεις, καθώς οι αγοραστές έχουν στρέψει όλο και περισσότερο την προσοχή τους μακριά από τα παραδοσιακά εμπορικά σήματα πολυτελείας.

Αποτελέσματα ομίλου και η σχέση με την Ασία

Η Kering έκλεισε το τρίτο τρίμηνο με κύκλο εργασιών 3,415 δισεκατομμυρίων ευρώ, σημειώνοντας πτώση 5% σε συγκρίσιμη βάση. Η πτώση αυτή σηματοδότησε σαφή βελτίωση σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, όταν οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 15%.

Με την τελευταία επενδυτική της κίνηση, η Kering στοιχηματίζει στην κινεζική αγορά χρυσού μετά την έκρηξη του φαινομένου Laopu, που οφείλεται στους νεότερους καταναλωτές.

Καθώς η πολυτέλεια προσαρμόζεται στο περιβάλλον αβεβαιότητας και στις καταναλωτικές συνήθειες που αλλάζουν με ιλιγγιώδη ρυθμό, η Kering επιλέγει να επενδύσει εκεί όπου εντοπίζει να αναδύονται νέες ευκαιρίες.

Από τη χρυσή έκρηξη του φαινομένου Laopu μέχρι τη στήριξη της τοπικής χειροτεχνίας και των νέων σχεδιαστών, οι πρόσφατες κινήσεις του ομίλου συνθέτουν μια ξεκάθαρη στρατηγική: επανασύνδεση με τον καταναλωτή της Κίνας, επαναπροσδιορισμό της ταυτότητας, και δημιουργία νέων πηγών ανάπτυξης πέρα από τα παραδοσιακά κανάλια, όπως η Gucci.

Αν το στοίχημα της Kering πετύχει, δεν θα σηματοδοτήσει απλώς μια επιστροφή στον δυναμισμό της κινεζικής αγοράς — αλλά και μια ουσιαστική επανεκκίνηση για τον ίδιο τον όμιλο σε περίοδο κρίσιμων μετασχηματισμών για την πολυτέλεια διεθνώς.

Διαβάστε επίσης: 

Οι μετοχές αξίας 14 δισ. που εξαφανίστηκαν και η μάχη του κληρονόμου της Hermès κατά του Bernard Arnault 

L’Oréal: Επένδυση 500 εκατομμυρίων ευρώ για την ενίσχυση της παραγωγής στη Γαλλία 

Richemont: Αύξηση των πωλήσεων 14% με οδηγό την Cartier και θετικά σημάδια από την Κίνα