• Business

    Κατασκευαστές: Ποια οδικά έργα υπογράφουν μετά το Μπράλος-Άμφισσα

    Γεώργιος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos)

    Γεώργιος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos)


    Μετά από το οδικό έργο Μπράλος-Άμφισσα που υπεγράφη την περασμένη Πέμπτη σειρά παίρνουν οι συμβάσεις για τέσσερα έργα συνολικής αξίας 1,2 δισ. ευρώ στα οποία πρωταγωνιστούν όλοι οι μεγάλοι εγχώριοι Όμιλοι, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, Intrakat, ΑΒΑΞ και Mytilineos . Πρόκειται για την παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών, το Χερσόνησος-Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), το Καλαμάτα-Μεθώνη και την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης στην Αττική Οδό που αναμένεται να έχουν υπογραφεί εντός του τρέχοντος τριμήνου.

    Τα περισσότερα εξ αυτών δημοπρατήθηκαν στις αρχές του 2022 και οι σχετικές υπογραφές θα πέσουν διάστημα ενός έτους, ενώ στο άμεσο μέλλον θα ξεκινήσει και η εγκατάσταση των εργοταξίων.

    Με αυτό τον τρόπο η Ελλάδα, όπως έχουν δηλώσει αρκετές φορές τόσο ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, και ο Υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης, θα γίνει ένα απέραντο εργοτάξιο.

    Υπολογίζεται πως όλα τα έργα θα είναι έτοιμα εντός του 2027, καθώς η κατασκευαστική τους περίοδος εκτιμάται στα τέσσερα χρόνια από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης.

    Παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών

    Το έργο συνολικού εκτιμώμενου κόστους 210 εκατ. ευρώ δημοπρατήθηκε στα τέλη του περασμένου Φεβρουαρίου και ανάδοχος είναι ο Όμιλος Mytilineos που έδωσε έκπτωση 7,6%.

    Οι υπόλοιποι διεκδικητές ήταν η ΑΒΑΞ με έκπτωση 7%, η Κοινοπραξία ΤΕΚΑΛ-Interkat-CmC Di Ravenna (άνω του 6%), και η Ελλάκτωρ (5,4%).

    Το προς άμεση πλέον υπογραφή έργο αφορά στην κατασκευή δύο οδικών τμημάτων, τα οποία είναι τα εξής:

    • Νέα Λάμψακο μέχρι τη Σήραγγα Βαθροβουνίου (4 χιλιόμετρα)
    • Το τμήμα από τη Σήραγγα Βαθροβουνίου μέχρι τα Ψαχνά (2 χιλιόμετρα).

    Επίσης, περιλαμβάνονται ως προαίρεση τα κάτωθι:

    • Το τμήμα πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα, δηλαδή το τμήμα «Α. Κ. Σχηματαρίου – Νέα Λάμψακος»
    • Την παράκαμψη Ψαχνών
    • Την αρτηρία σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας που συνδέει τον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια.

    Χερσόνησος-Νεάπολη

    Το Χερσόνησος-Νεάπολη αποτελεί ένα από τα τρία τμήματα του ΒΟΑΚ (έχει υπογραφεί το Άγιος Νικόλαος-Νεάπολη και βρισκόμαστε μία ανάσα πριν από την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για Χανιά Ηράκλειο) και δημοπρατήθηκε τον περασμένο Ιανουάριο.

    Η αξία του εκτιμήθηκε στα 360 εκατ. Ευρώ και ανάδοχος είναι η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat καθώς είχε υποβάλει τον Ιανουάριο του 2022 τη μοναδική προσφορά παρά το γεγονός ότι είχαν εκδηλώσει επίσης το ενδιαφέρον οι Όμιλοι Mytilineos και ΑΒΑΞ.

    Στα του έργου η κοινοπραξία καλείται να αναλάβει την κατασκευή, τη συντήρηση και τη λειτουργία ενός οδικού δικτύου μήκους 22,5 χιλιομέτρων.

    Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη

    Μαζί με το Χερσόνησος-Νεάπολη υποβλήθηκαν και οι προσφορές για τον Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη και ανάδοχος είναι η Κοινοπραξία Ελλάκτωρ-Intrakat.

    Το έργο κοστολογήθηκε στα 312 ευρώ και αφορά στην κατασκευή οδικού άξονα μήκους 49 χιλιομέτρων που σπάει σε τρία τμήματα (Καλαμάτα-Ριζόμυλος 16,4 χλμ, Ριζόμυλος-Πύλος μήκους 24,4 χλμ και Ριζόμυλος-Πύλος μήκους 24,4 χλμ).

    Αττική Οδός: Επέκταση Λεωφόρου Κύμης

    Πρόκειται για την πρώτη από τις τέσσερεις δρομολογούμενες επεκτάσεις της Αττικής Οδού (οι υπόλοιπες αφορούν το Λαύριο, τη Ραφήνα και το Ελληνικό) αξίας 333 εκατ. ευρώ. Ανάδοχος του έργου η Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Ελλάκτωρ-Intrakat, η οποία επικράτησες του Ομίλου ΑΒΑΞ, καθώς έδωσε έκπτωση 5,3% ενώ η ΑΒΑΞ κινήθηκε στο 2%

    Οι ανάδοχοι θα αναλάβουν να ολοκληρώσουν το οδικό τμήμα 4,2 χιλιομέτρων της Λεωφόρου Κύμης (εάν λάβουμε υπόψη και την προαίρεση αξίας 32,5 εκατ. ευρώ χωρίς διόδια). Αυτό θα έχει ως σημείο εκκίνησης την Αττική Οδό και θα καταλήγει στον Α/Κ της Ε.Ο. Νο 1 (Καλυφτάκη), ενώ οι οδηγοί δε θα πληρώνουν διόδια

    Επίσης, θα κατασκευαστούν δύο σήραγγες 1260 και 100 μέτρων. Πρόκειται για μία απαραίτητη επέκταση του σημαντικότερου οδικού άξονα της Αττικής, καθώς θα δώσει λύσεις στα κυκλοφοριακά προβλήματα των γειτονικών περιοχών. Εκτιμάται πως το νέο τμήμα θα χρησιμοποιείται καθημερινά από 35.000 οδηγούς ενώ θα ενώ θα βελτιωθεί η πρόσβαση από τα Βόρεια Προάστια στην Εθνική.

    Διαβάστε επίσης

    Κώστας Καραμανλής: Διανύουμε μία νέα «άνοιξη των υποδομών»

    Εγκρίθηκαν δύο διαγωνισμοί ΣΔΙΤ κόστους €300 εκατ.



    ΣΧΟΛΙΑ