• Business

    «Καμπανάκι» από ακτοπλόους: Ανεπαρκείς οι λιμενικές υποδομές της χώρας – Προβλήματα με τα δρομολόγια

    Σακέλλης ΣΕΕΝ

    Μιχάλης Σακέλλης, πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ)


    Ηχηρό μήνυμα προς την Πολιτεία να στηρίξει την Ελληνική Ακτοπλοΐα να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά της και να βελτιώσει το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών της έστειλε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) κατά την παρουσίαση μελέτης της XRTC στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά.

    Όπως ανέφερε ο κ. Μιχάλης Σακέλλης, «οι Ακτοπλοϊκές υπηρεσίες στην χώρα μας θεωρούνται δεδομένες με αποτέλεσμα να μην ασχολούμαστε όσο πρέπει ή ακόμα να παρεμβαίνουμε αρνητικά δημιουργώντας έτσι ένα ακατάλληλο περιβάλλον για πρόοδο και ανάπτυξη».

    Σύμφωνα με τον ίδιο, τα κυριότερα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σήμερα τα Ελληνικά επιβατικά πλοία είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους στις διεθνείς γραμμές ενώ σε ότι αφορά τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες εντοπίζονται στις ελεύθερες δρομολογήσεις και στη βελτίωση όπου χρειάζεται των προσφερόμενων υπηρεσιών προς τα μικρά νησιά μας.

    Αναφορικά με τις διεθνείς γραμμές, ο κ. Σακέλλης επεσήμανε πως ο ελληνόκτητος στόλος στην Αδριατική συρρικνώνεται διαρκώς την τελευταία 15ετία εξαιτίας λανθασμένων πολιτικών και πρόσθεσε πως υπάρχουν χώρες, που χωρίς να επιδοτούν τις εργοδοτικές εισφορές ενισχύουν την ρευστότητά των ακτοπλοϊκών τους εταιρειών μη αποδίδοντας μέρος ή το σύνολο της παρακράτησης της εφορίας των ναυτικών κάτι το οποίο δεν συμβαίνει στην Ελλάδα.

    Αναφερόμενος στις άγονες γραμμές, ο πρόεδρος των Ακτοπλόων χαρακτήρισε απαραίτητη την ενίσχυση των κεφαλαίων που διατίθενται για τα δρομολόγια Δημόσιας Υπηρεσίας, προκειμένου να αυξηθεί η συχνότητα των εκτελούμενων δρομολογίων αλλά για την δρομολόγηση νέων και σύγχρονων πλοίων στην εξυπηρέτηση των μικρών νησιών μας.

    Στο πλαίσιο αυτό, υποστήριξε ότι είναι αναγκαία η προκήρυξη μειοδοτικών διαγωνισμών με ποιοτικά κριτήρια επιλογής πλοίων για την σύναψη πολυετών συμβάσεων όσον αφορά στα δρομολόγια Δημόσιας Υπηρεσίας (άγονες γραμμές).

    «Αυτή είναι μία δοκιμασμένη λύση αφού όπου εφαρμόστηκε σωστά έστω και μερικώς τα αποτελέσματα ήταν θεαματικά όπως πχ στις μικρές Κυκλάδες και στο Β. Αιγαίο», σημείωσε χαρακτηριστά.

    Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΣΕΕΝ, οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες εξακολουθούν να αντιμετωπίζονται άνισα σε σχέση με τις χερσαίες και επικαλούμενος παλαιότερη μελέτη, ανέφερε ότι κάθε Έλληνας επιβαρύνεται με 115,10€ για τις επιχορηγήσεις στις χερσαίες μεταφορές και μόλις με 3,45€ για τις θαλάσσιες. Για να συμπληρώσει πως «αν λάβουμε υπόψη μας και την αναλογία του πληθυσμού ανά περιοχή, για να υπάρχει ισονομία η επιχορήγηση προς τις θαλάσσιες συγκοινωνίες πρέπει να αυξηθεί 6 φορές».

    «Υστερούμε σε λιμενικές υποδομές»

    Ο κ. Σακέλλης χτύπησε το «καμπανάκι» και για τις ανεπαρκείς λιμενικές υποδομές, οι οποίες εξακολουθούν να αποτελούν ανασχετικό παράγοντα ανάπτυξης επηρεάζοντας, πλην των άλλων, αρνητικά το κόστος των υπηρεσιών.

    Έφερε μάλιστα ως παράδειγμα το λιμάνι της Ραφήνας, το οποίο όπως είπε δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τα δρομολόγια τα οποία έχουν προγραμματιστεί το 2018 ενώ ανάλογα προβλήματα αντιμετωπίστηκαν και στην τρέχουσα περίοδο.

    Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Σακέλλης υπογράμμισε ότι ο κλάδος βρίσκεται σε συνεχή και καλόπιστο διάλογο με το Υπουργείο Ναυτιλίας και εξέφρασε την ελπίδα οι προτάσεις που έχει καταθέσει να μην μείνουν στα χαρτιά.

    Να σημειωθεί ότι η επιβατηγός Ναυτιλία συμμετέχει μέσω αμέσων και εμμέσων επιδράσεων με ποσοστό 6,5% στο ΑΕΠ της χώρας και κατά 50% στην απασχόληση στα νησιά.

    Κάθε χρόνο εκτελούνται κάθε χρόνο περίπου 50.000 δρομολόγια προς και από τα νησιά, μεταφέρονται 16 εκατομμύρια επιβάτες, εκ των οποίων τα 10 εκατομμύρια είναι παραθεριστές.

    Επίσης μεταφέρονται 10 εκατομμύρια τόνοι εμπορευμάτων.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Με νέο reverse split απαντά ο Γ. Οικονόμου

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά – Αναλυτικά όλες οι κατηγορίες

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Π. Παππάς: Νέα παραγγελία τεσσάρων capesizes για την Oceanbulk



    ΣΧΟΛΙΑ