• Business

    Καλάθι του νοικοκυριού: Στο… παιχνίδι και οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες  e-food και Wolt

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη


    Την ώρα που τα σούπερ μάρκετ και το υπουργείο Ανάπτυξης διορθώνουν τις πολλές αστοχίες που παρατηρήθηκαν τα πρώτα 24ωρα εφαρμογής στο «καλάθι του νοικοκυριού» στο… παιχνίδι ετοιμάζονται να μπουν και οι e-food και Wolt.

    Όπως αναφέρουν στο mononews.gr πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων οι δύο ηλεκτρονικές πλατφόρμες βρίσκονται σε συζητήσεις για τη συμμετοχή στο «καλάθι του νοικοκυριού» και είναι πολύ πιθανό αυτό να γίνει ακόμη και την επόμενη εβδομάδα.

    Στο μεταξύ, σε αλλαγές στις λίστες που συνθέτουν το «καλάθι του νοικοκυριού» προχώρησαν χθες 5-6 αλυσίδες σούπερ μάρκετ προσθέτοντας προϊόντα που θα έπρεπε να είναι στο καλάθι, αφαιρώντας κάποια άλλα που δεν προβλέπεται με βάση την υπουργική απόφαση να είναι μέσα και διορθώνοντας διπλοεγγραφές σε κωδικούς. Κάποιες άλλες δε αλυσίδες προχώρησαν σε μείωση τιμών κάποιων προϊόντων, καθώς διαπιστώθηκε ότι στο ράφι η τιμή ήταν χαμηλότερη από αυτή που είχε αναρτηθεί στην πλατφόρμα e-katanalotis.gov.gr.

    Τι ζητάει το υπουργείο από τα σούπερ μάρκετ

    Στην πράξη τα προβλήματα που εντοπίζονται εντός των καταστημάτων είναι ότι οι ενδείξεις με το σήμα «καλάθι του νοικοκυριού» δεν διευκολύνουν καθόλου τον εντοπισμό των προϊόντων αυτών στα ράφια. Είναι μικρές και δεν είναι σε όλα τα σούπερ μάρκετ τοποθετημένες με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει ορατότητα.  Ενώ δεν έχουν τοποθετηθεί και σε όλα τα καταστήματα των αλυσίδων, κάτι που θα γίνει στις επόμενες ημέρες. Η πρώτη εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου είναι διερευνητικό για τη διόρθωση αστοχιών ή προβλημάτων που μπορεί να προκύψουν. Στην κατεύθυνση αυτή οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης έχουν ζητήσει από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ να προχωρήσουν σε κάποιες αλλαγές:

    • Να είναι μεγαλύτερες και πιο ευκρινείς οι ενδείξεις  «καλάθι του νοικοκυριού» στα σούπερ μάρκετ ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να εντοπίζει  εύκολα τα προϊόντα αυτά στα ράφια.
    • Να υπάρχει μία λίστα στην είσοδο του κάθε καταστήματος με όλα τα προϊόντα που βρίσκονται στο «καλάθι του νοικοκυριού».
    • Στις προφορικές επισημάνσεις του υπουργείου προς τα σούπερ μάρκετ είναι να υπάρχει το «καλάθι» σε ορατό σημείο και στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα, κάτι το οποίο μέχρι τώρα έχουν κάνει οι περισσότερες αλυσίδες.

    Η στάση των προμηθευτών

    Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εμπορίου εμφανίζεται ικανοποιημένη από την εφαρμογή του μέτρου και η ανταπόκριση από τις οργανωμένες αλυσίδες λιανεμπορίου κρίνεται ως θετική. Δεν ισχύει όμως το ίδιο και για τη βιομηχανία τροφίμων η οποία καλείται από τον Αδωνι Γεωργιάδη να συμβάλλει στην προσπάθεια για συγκράτηση των τιμών. Παράλληλα η ΔΙΜΕΑ  (Διϋπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς) πραγματοποιεί έλεγχο των τιμολογίων πώλησης από τη βιομηχανία στα σούπερ μάρκετ των προϊόντων του ”καλαθιού”.

    Ο υπουργός αναμένεται  να ζητήσει από την ελληνική βιομηχανία τροφίμων να στηρίξει πιο δυναμικά την προσπάθεια για συγκράτηση των τιμών. «Αυτό που μας προβλημάτισε είναι ότι είδαμε κάποιες καλές προσφορές σε brands πολυεθνικών που είναι εισαγόμενα προϊόντα και την ελληνική βιομηχανία που παράγει εδώ πιο φειδωλή στις προσφορές» σημειώνει η ίδια πηγή.

    Πάντως παράλληλα με το «καλάθι του νοικοκυριού» τα σούπερ μάρκετ θα συνεχίσουν να «τρέχουν» τα προγράμματα προσφορών και τις προωθητικές ενέργειες. Ενδεικτική είναι η χθεσινή ανακοίνωση της ΑΒ Βασιλόπουλος:

    «H ΑΒ Βασιλόπουλος βρίσκεται σταθερά στο πλευρό των 2,2 εκατ. πελατών της, διαθέτοντας προϊόντα που ξέρουν και εμπιστεύονται, σε ανταγωνιστικές τιμές, διατηρώντας αδιαπραγμάτευτη την ποιότητά τους.  Συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία του Υπουργείου Ανάπτυξης, επέλεξε 74 προϊόντα, αντί για 50, για το «καλάθι του νοικοκυριού», προσφέροντας ένα μείγμα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και επώνυμων προϊόντων, με βασικότερα κριτήρια επιλογής: τη διαθεσιμότητα σε όλο το δίκτυο της πανελλαδικά, αλλά και στο ηλεκτρονικό της κατάστημα, τη διασφάλιση της επάρκειας των αγαθών και φυσικά την παροχή περισσότερων επιλογών για την καλύτερη κάλυψη των αναγκών των πελατών της.

     Παράλληλα, αποδεικνύοντας ότι νοιάζεται έμπρακτα για τους πελάτες της,  τους δίνει την δυνατότητα να εξοικονομούν καθημερινά περισσότερα, προσφέροντας συνολικά 850 βασικά αγαθά που καλύπτουν ευρεία γκάμα των αναγκών τους σε κάθε προϊοντική κατηγορία,  σε χαμηλές τιμές και πάντα με την εγγύηση ποιότητας της ΑΒ Βασιλόπουλος, για να μη λείψει τίποτα από κανένα σπίτι.

     Και θα συνεχίσει όλο τον χρόνο να δίνει τον καλύτερό της εαυτό για να κάνει τη διαφορά στις ζωές των ανθρώπων.»

    Διαβάστε επίσης

    «Καλάθι του νοικοκυριού»: Από τα private label στην… αλμυρή φέτα του Μασούτη



    ΣΧΟΛΙΑ