• Business

    Καφεκοπτεία Λουμίδη: Από τα Χαυτεία γράφεται η επόμενη σελίδα με την είσοδο σε efood και Wolt

    Νικόλας Λουμίδης - Βασίλης Λουμίδης - Αναστασία Μανιατοπούλου - Ιάσων Λουμίδης

    Νικόλας Λουμίδης – Βασίλης Λουμίδης – Αναστασία Μανιατοπούλου – Ιάσων Λουμίδης


    «Καφέ Βραζιλίας σαν θέλεις να πιεις/Και κέφι να κάνεις ωσάν μερακλής/Στο δρόμο Αιόλου μες στα Χαυτεία/Λουμίδης & Σία», έγραψε ο ποιητής Γεώργιος Σουρής πριν από σχεδόν έναν αιώνα. Σήμερα γράφεται η επόμενη σελίδα των Καφεκοπτείων Λουμίδη από την οικογένεια, που εισέρχεται στην αγορά σερβιριζόμενου καφέ, μέσα από το ιστορικό κατάστημα της Πανεπιστημίου.

    Η εταιρεία παρουσίασε χθες το νέο εγχείρημά της, Coffee brew bar, που αποτελεί ένα shop in shop του καταστήματος στην Ομόνοια, με όχημα τις γνώσεις και την εμπειρία της οικογένειας Λουμίδη στον καφέ. Σημειωτέον ότι από το συγκεκριμένο σημείο πώλησης προέρχεται σχεδόν το 1/4 του τζίρου του ομίλου της οικογένειας, ο οποίος έχει δραστηριότητα και στην αγορά της HoReCa.

    Παρότι το 70% των πωλήσεων καφέ από το κατάστημα της Ομόνοιας προέρχεται από τον ελληνικό καφέ, το Coffee brew bar λειτουργεί εδώ και περίπου τρεις εβδομάδες με έμφαση στον espresso, ενώ από το κατάστημα θα είναι διαθέσιμα ροφήματα καφέ και αλκοόλ, απεριτίφ και σνακ.

    Ακριβώς 35 χρόνια μετά το deal με τη Nestle, στην οποία η οικογένεια πούλησε τη Λουμίδης Α.Ε. και κατ’ επέκταση το brand και το εργοστάσιο στα Οινόφυτα, τα Καφεκοπτεία Λουμίδη σερβίρουν καφέ και ηλεκτρονικά, καθώς είναι προ των πυλών η συνεργασία του με τις πλατφόρμες των efood και Wolt, ενώ στο κάδρο είναι και η διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων με σημείο πώλησης στο αεροδρόμιο της Αθήνας.

    Με την τιμή του καφέ να έχει διπλασιαστεί ήδη από το προηγούμενο καλοκαίρι, η εταιρεία έχει μετακυλήσει μέρος του κόστους στον τελικό καταναλωτή. Ωστόσο, ο τζίρος και η κερδοφορία του ομίλου (αποτελείται από τρεις εταιρείες) κινήθηκαν το 2021 ανοδικά.

    Ανοιχτό αλλά όχι προγραμματισμένο είναι το ενδεχόμενο δημιουργίας χώρων εστίασης στα Καφεκοπτεία, τα οποία από το 2020 έχουν επενδύσει στο ηλεκτρονικό εμπόριο, μέσω του δικού τους e-shop.

    Από το Πατάρι της Σταδίου στο deal με τη Nestle

    Τα αδέρφια Λουμίδη ίδρυσαν τη Λουμίδης και ΣΙΑ για να προωθήσουν τον καφέ Βραζιλίας, για να εγκαινιάσουν το 1932 το Καφεκοπτείο στην καρδιά της Αθήνας, στο σημείο όπου μέχρι πρότινος βρισκόταν το καφενείο του Γιάννη Χάφτα.

    Σταθμός στην επιχειρηματική ιστορία της οικογένειας Λουμίδη ήταν το κατάστημα – καφενείο «Πατάρι του Λουμίδη» της Σταδίου, όπου σύχναζαν όλα τα γνωστά ονόματα της λογοτεχνικής, καλλιτεχνικής και δημοσιογραφικής αθηναϊκής σκηνής, πίνοντας τον ομώνυμο ελληνικό καφέ.

    Το 1955 εγκαινιάστηκε στα Χαυτεία το «Ελληνικό Σπίτι του Καφέ» και ένα χρόνο αργότερα, ιδρύθηκε ακόμα ένα κατάστημα στη στεγασμένη αγορά τροφίμων. Το μεγάλο deal ήρθε το 1987 με την εξαγορά από τη Nestle, ενώ η οικογένεια Λουμίδη συνέχισε να δραστηριοποιείται επιχειρηματικά στο δίκτυο των καταστημάτων και τα καφεκοπτεία.

    Διαβάστε επίσης

    Καφεκοπτεία Λουμίδη: Η οικογενειακή επιχείρηση συνώνυμο του καφέ συμπλήρωσε 100 χρόνια ζωής



    ΣΧΟΛΙΑ