Business

Κ. Κωνσταντακόπουλος: Αναχρηματοδότηση δανείων, διεύρυνση του στόλου και 16 ναυλοσύμφωνα για την Costamare

Κωστής Κωνσταντακόπουλο, CEO Costamare Inc.

Κωστής Κωνσταντακόπουλο, CEO Costamare Inc.


Άκρως επικοικοδομητικό ήταν το πρώτο τρίμηνο του 2018 για τη ναυτιλιακή Costamare, συμφερόντων του εφοπλιστή Κωστή Κωνσταντακόπουλου, καθώς προχώρησε στην αναχρηματοδότηση μεγάλου μέρους του ανεξόφλητου δανείου της, έκλεισε συμφωνίες ναύλωσης για 16 πλοία της, παρέλαβε ένα νεότευκτο πλοίο και δύο containerships μεταχειρισμένα.

H εταιρία παρουσίασε στο πρώτο τρίμηνο του 2018 καθαρά κέρδη 19,1 εκατ. δολ. έναντι 23 εκατ. δολ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017. Ωστόσο, τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 0,12 δολ., ελαφρώς υψηλότερα από τις μέσες εκτιμήσεις των αναλυτών της Wall Street.

Παράλληλα, η Costamare εξασφάλισε αύξηση της ρευστότητας της κατά 65 εκατομμύρια δολάρια για τα επόμενα τρία χρόνια μετά την επίτευξη μιας σημαντικής συμφωνίας αναχρηματοδότησης. Τον Μάρτιο του 2018, αναχρηματοδότησε το οφειλόμενο ποσό δανείου ύψους 299,8 εκατομμυρίων δολαρίων, στο πλαίσιο της αρχικής πιστωτικής διευκόλυνσης του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων του 2008.

Το νέο δάνειο θα λήξει τον Ιούνιο του 2021 με τελική πληρωμή balloon ύψους 88 εκατ. δολ., με τους νέους όρους να συμβάλουν στη βελτίωσης της ρευστότητας της εταιρίας κατά την διάρκεια αυτή της περιόδου, όπως διευκρίνησε η ναυτιλιακή.

Aπό το τέλος του 2017, η εταιρία εξασφάλισε ναυλοσύμφωνα για 16 πλοία της με μεγάλες επιχειρήσεις, μεταξύ των οποίων οι Evergreen, Maersk Line, Hapag-Lloyd, COSCO, MSC και Ocean Network Express (ONE).

Γρηγόρης Ζήκος
Γρηγόρης Ζήκος. CFO Costamare

Ο κ. Γρηγόρης Ζήκος, Οικονομικός Διευθυντής της Costamare σχολιάζοντας τα αποτελέσματα επισήμανε: “Κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους το momentum της αγοράς παρέμεινε θετικό σε όλους τους τομείς, με τα πιο μεγάλα πλοία να καταγράφουν το μεγαλύτερο μέρος της ανάκαμψης. Κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου, η εταιρία εμφάνισε κέρδη. Στις 27 Απριλίου 2018 παραλάβαμε το Polar Brasil, το οποίο είναι το δεύτερο από τα χωρητικότητας 3.800 TEU νεότευκτα πλοία που παραγγείλαμε με το συνεργάτη μας, τη York Capital Management. Μόλις έγινε η παραλαβή του πλοίου, ξεκίνησε και η επταετής σύμβαση ναύλωσης του στη Maersk Line. Τον ίδιο μήνα αποκτήσαμε τα αδελφά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων,  Michigan και Trader, χωρητικότητας 1300 TEU και κατασκευής 2008. Αυτές οι εξαγορές χρηματοδοτήθηκαν με διαθέσιμα μετρητά.”

Αναφορικά με τις ναυλώσεις της εταιρίας ο κ. Ζήκος τόνισε: “Ναυλώσαμε συνολικά 16 πλοία κατά το τελευταίο τρίμηνο. Τέλος, ανακοινώσαμε τη διανομή του 30ου συνεχόμενου μερίσματος από την ημέρα της εισαγωγής της εταιρίας μας στο χρηματιστήριο. Εντός της εταιρίας αποφασίσαμε να επανεπενδύσουμε τα μερίσματα μας για την αγορά νέων μετοχών.”

ναυτιλία ναυλαγορά

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Προκοπίου: Γιατί η Moody’s υποβαθμίζει το outlook της Dynagas

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Β. Μαρινάκης: Νέες συμφωνίες με ναύλα έκπληξη για την CPP

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Ισμήνη Παναγιωτίδη: Νέα super αγορά από την Pavimar



ΣΧΟΛΙΑ