• Business

    Υπουργείο Υποδομών: Σε παράταση οδηγείται διαγωνισμός για ΣΔΙΤ 105 εκατ. ευρώ που διεκδικούν οι μεγάλοι Όμιλοι

    Κώστας Αχ. Καραμανλής (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών), Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat), Sabrina Soussan (Suez)


    Την απόφαση να δοθεί παράταση δύο εβδομάδων για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για υδροδοτικό ΣΔΙΤ εκτιμώμενου προϋπολογισμού 105,8 εκατ. Ευρώ, που διεκδικούν μεγάλοι εγχώριοι και διεθνείς Όμιλοι, έλαβε πρόσφατα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

    Πρόκειται για το ΣΔΙΤ του Φράγματος Χαβρία στη Χαλκιδική που διεκδικούν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, Intrakat καθώς και ο γαλλικός κολοσσός της SUEZ με αρχική ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών τη 17η Οκτωβρίου.

    Ωστόσο, όπως αναφέρεται σε σχετική απόφαση στη Διαύγεια που υπογράφει ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών μεταφέρεται στα τέλη του τρέχοντος μήνα.

    Επισημαίνεται, δε, πως η απόφαση αυτή προκύπτει ύστερα από αίτημα όλων των ενδιαφερομένων. Επίσης, τονίζεται ότι το Υπουργείο εξετάζει εξονυχιστικά το κάθε σχήμα καθώς τους έχει ζητηθεί πλήθος δικαιολογητικών, ενώ γίνεται αναφορά και στην υφιστάμενη κατάσταση που έχει περιέλθει η παγκόσμια οικονομία.

    Ένα σημαντικό έργο για τη Χαλκιδική

    Η εξέλιξη αυτή δεν αλλάζει την πορεία της δημοπράτησης του μεγάλου αυτού έργου για τη Χαλκιδική, το οποίο υπήρξε επί σειρά ετών βασικό αίτημα της τοπικής κοινωνίας. Εφόσον δεν υπάρξουν άλλες παρατάσεις και καθυστερήσεις για την υποβολή των προσφορών, τότε είναι εφικτό έως τα τέλη του τρέχοντος έτους να γνωρίζουμε τον προσωρινό ανάδοχο και στις αρχές του 2023 να υπογραφεί η σχετική σύμβαση.

    Από εκεί και έπειτα ξεκινά η κατασκευή του έργου, η οποία θα διρακέσει τρία έτη. Επομένως, το φράγμα αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2026, ενώ ο ανάδοχος θα αναλάβει τη συντήρηση και τη λειτουργία του έργου για επιπλέον 27 έτη.

    Τη σημασία του υπό δημοπράτηση ΣΔΙΤ είχε υπερθεματίσει τον περασμένο Αύγουστο ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, καθώς είχε δηλώσει:

    «Το Φράγμα Χαβρία, για το οποίο οι κάτοικοι της Χαλκιδικής το ακούνε για τουλάχιστον 20 χρόνια μπαίνει στην τελική ευθεία υλοποίησής του.

    Πρόκειται για ένα έργο ζωτικής σημασίας για την περιοχή το οποίο δίνει τέλος στο πρόβλημα της λειψυδρίας, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, που η ζήτηση αυξάνεται κατακόρυφα. Επίσης, κάτοικοι και επισκέπτες θα απολαμβάνουν νερό καλής ποιότητας.

    Με το έργο, που υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ, αναβαθμίζουμε το τουριστικό προϊόν της περιοχής κάτι το οποίο συνεπάγεται και οικονομική ανάπτυξη, τόσο για τη Χαλκιδική, όσο και για την Ελλάδα γενικότερα».

    Ο διαγωνισμός και οι μνηστήρες

    Το φράγμα Χαβρία είναι το πρώτο έργο της κατηγορίας του που δημοπρατείται ως ΣΔΙΤ. Αξίζει να αναφερθεί πως η χρηματοδότηση του ΣΔΙΤ θα προέρχεται εξ’ολοκλήρου από τον ανάδοχο.

    Σχετικά με την πορεία του διαγωνισμού, αυτός πέρασε στη Β’ Φάση πριν από ένα χρόνο και στις αρχές του τρέχοντος έτους ανακοινώθηκαν τα τρία ενδιαφερόμενα σχήματα τα οποία είναι τα εξής:

    • Η Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Χ. Κωνσταντίνιδης
    • Ο Όμιλος Ελλάκτωρ (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις)
    • Η Κοινοπραξία Intrakat- Suez-ΕΥΑΘ.

    Τι θα αναλάβει ο ανάδοχος

    Αναλυτικότερα ο ιδιωτικός φορέας σύμπραξης του έργου, δηλαδή ο ανάδοχος που θα προκύψει στο άμεσο μέλλον, καλείται να:

    • εκπονήσει τις μελέτες, που είναι απαραίτητες για τον κατασκευαστικό σχεδιασμό του έργου, με βάση τους ισχύοντες περιβαλλοντικούς όρους, και θα μεριμνήσει και επισπεύσει για τη λήψη όλων των απαραίτητων αδειώ
    • κατασκευάσει το σύνολο του αντικειμένου των μελετών του κατασκευαστικού σχεδιασμού, με στόχο την πλήρη λειτουργική απόδοση και ετοιμότητα του έργο
    • αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του έργου, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της σύμβασης σύμπραξης, τις προδιαγραφές απόδοσης και το εγκεκριμένο από την αναθέτουσα αρχή σχέδιο λειτουργίας και συντήρησης, το οποίο θα καταρτίσει ο ίδιος, και
    • επιστρέψει το έργο στο ελληνικό Δημόσιο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη σύμβαση, στο τέλος της συμβατικής περιόδου, με αντάλλαγμα την καταβολή πληρωμών διαθεσιμότητας, κατά την περίοδο λειτουργίας.

    Επιπλέον, η αναθέτουσα αρχή, η οποία είναι η Διεύθυνση Έργων Ύδρευσης Αποχέτευσης και Επεξεργασίας Λυμάτων (Δ18), μπορεί να προσθέσει επιπρόσθετους ειδικούς όρους εκτέλεσης της σύμβασης. Αυτοί θα αφορούν:

    • τον αριθμό ή το ποσοστό ανά κατηγορία ειδικότητας των ανέργων ή/και προσώπων, που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, που προσλαμβάνονται για την εκτέλεση της σύμβασης σύμπραξης, και
    • τις περιβαλλοντικές επιδόσεις του έργου.

    Το Φράγμα Χαβρία κατά την περίοδο λειτουργίας του εκτιμάται ότι θα καλύψει το 33% των υδρευτικών αναγκών της Χαλκιδικής και θα συμβάλει σημαντικά στην αντιμετώπιση του προβλήματος της περιοχής σε πρόσβαση σε επαρκείς ποσότητες και καλής ποιοτικής κατάστασης πόσιμου νερού και στη βελτιστοποίηση των υφιστάμενων μεθόδων αποθήκευσης νερού και δημιουργία νέων.

    Αναλυτικότερα, αναμένεται να δοθούν καίριες λύσεις σε ζητήματα ύδρευσης στους Δήμους Πολυγύρου, Κασσάνδρας, Σιθωνίας, Νέας Προποντίδας και Αριστοτέλη.

    Διαβάστε επίσης

    «Παγώνει» ο διαγωνισμός για υδροδοτικό ΣΔΙΤ αξίας 291 εκατ. ευρώ – Ποιοι μεγάλοι το διεκδικούσαν

    Υπουργείο Υποδομών: Επιταχύνει τη δημοπράτηση της παραχώρησης του ΒΟΑΚ αξίας 1,5 δισ. Ευρώ που διεκδικούν οι μεγάλοι Όμιλοι

    Υπ. Υποδομών: Προκηρύχθηκαν οι διαγωνισμοί ΣΔΙΤ για 5 έργα συνολικού προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ