Business

Υπουργείο Υποδομών: Προχωρούν οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση του «νέου τμήματος» του ΒΟΑΚ

O υπουργός Υποδομών και μεταφορών Κώστας Καραμανλής από το βήμα της Βουλής

Κώστας Αχ. Καραμανλής, υπουργός Υποδομών και Μεταφορών


Προχωρούν οι διαδικασίες για το «νέο τμήμα» του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) αρχικής εκτιμώμενης αξίας άνω των 50 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το έργο της σύνδεσης του οδικού άξονα με το λιμένα της Σούδας και τον Αερολιμένα Χανίων.

Αυτό συμβαίνει, καθώς τρέχουν διαγωνισμοί για την εύρεση τεχνικών συμβούλων που θα στηρίξουν το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την επιτάχυνση της έκδοσης μελετών για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου, η οποία είναι απαραίτητη για να δημοπρατηθεί.

Μάλιστα, όπως αναφέρεται σε σχετική απόφαση που αναρτήθηκε προ ολίγου στη Διαύγεια και υπογράφεται από τη Γενική Γραμματέα Υποδομών, Μαρία Έλλη Γεράρδη, η Κοινοπραξία Καλλιέργος ΟΤΜ ΑΕ, Παναγόπουλος Ανέστης, Εδαφομηχανική ΑΤΕ, αναλαμβάνει την εκπόνηση γεωλογικών, γεωτεχνικών και στατικών μελετών έναντι τιμήματος 168.640 ευρώ. Επίσης, όπως έχει ήδη γράψει το mononews, η εταιρεία Consortis έχει αναλάβει παρόμοια σύμβαση.

Τι αφορά το προς δημοπράτηση έργο

Το project της σύνδεση του ΒΟΑΚ με το λιμένα της Σούδας και τον Αερολιμένα Χανίων αποτελεί ένα έργο Εθνικού Επιπέδου. Μέσω των συνδέσεων αναμένεται να σημειωθεί «αποφόρτιση» καθώς τα οχήματα δε θα χρειάζεται να περνούν μέσα από τα Χανιά για να εισέλθουν στο ΒΟΑΚ.

Πιο συγκεκριμένα η οδική σύνδεση του ΒΟΑΚ με το λιμάνι της Σούδας και τον Αερολιμένα Χανίων «Ιωάννης Δασκαλογιάννης», θα βελτιώσει σημαντικά τις κυκλοφοριακές συνθήκες σύνδεσης του Αερολιμένα Χανίων.

Επιπλέον, το προς δημοπράτηση έργο μήκους 17 χιλιομέτρων θα συμβάλει στη βελτίωση των μετακινήσεων μεταξύ Χανίων, Σούδας, Ακρωτηρίου και Ρεθύμνου.

Ο ΒΟΑΚ

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα που δημοπρατεί αυτή την περίοδο το Υπουργείο Υποδομών και σίγουρα είναι το υπό δημοπράτηση οδικό άξονα όχι μόνο στη χώρα μας αλλά και σε όλη την Ευρώπη. Το εν λόγω έργο «σπάει» σε τρία μέρη και για καθένα από αυτά χρησιμοποιείται διαφορετική μέθοδος δημοπράτησης (δημόσιο έργο, ΣΔΙΤ και παραχώρηση).

Το πρώτο τμήμα είναι το δημόσιο έργο Άγιος Νικόλαος-Νεάπολη αξίας 185 εκατ. ευρώ. Το έργο δημοπρατήθηκε στα τέλη του περασμένου Φεβρουαρίου με τον Όμιλο Ελλάκτωρ να επικρατεί στον διαγωνισμό έναντι των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ και Mytilineos δίνοντας έκπτωση 7,1%. Το δεύτερο τμήμα είναι το ΣΔΙΤ Χερσόνησος-Νεάπολη αξίας  360 εκατ. ευρώ για το οποίο η Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat έδωσε την καλύτερη προσφορά, και η υπογραφή του αναμένεται εντός του φθινοπώρου.

Το μεγαλύτερο τμήμα του ΒΟΑΚ είναι η παραχώρηση Χανιά-Ηράκλειο που περιλαμβάνει και την προαίρεση για το Κίσσαμος-Χανιά.  Ο διαγωνισμός πλέον έχει στη Β’ Φάση του, δηλαδή τη διαπραγμάτευση για το τελικό οικονομικό και τεχνικό αντικείμενο και την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών, ενώ οι μνηστήρες του έργου είναι οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ και η γαλλική Vinci.

Διαβάστε επίσης

Υπουργείο Υποδομών: Στα σκαριά η δημοπράτηση νέου τμήματος στο ΒΟΑΚ

ΒΟΑΚ: Ζήτημα ημερών η υπογραφή του Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη από την Ελλάκτωρ, ακολουθεί το ΣΔΙΤ

Καραγιάννης για ΒΟΑΚ: Σε τρία χρόνια κάναμε πράξη ένα όνειρο 10ετιών για την Κρήτη



ΣΧΟΛΙΑ