• Business

    Υπουργείο Υποδομών: Δίνει παράταση ενός έτους στο Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος του ΒΟΑΚ – Ποιος Όμιλος το εκτελεί

    Χρήστος Σταϊκούρας (υπουργός υποδομών) - Αλέξανδρος Εξάρχου (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΑΚΤΩΡ)

    Χρήστος Σταϊκούρας (υπουργός υποδομών) – Αλέξανδρος Εξάρχου (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΑΚΤΩΡ)


    Σε καθυστέρηση μεγαλύτερη του ενός έτους οδηγείται ένα από τα υπό εκτέλεση τρία τμήματα του Βόρειου Οδικού Άξονα (ΒΟΑΚ) που κατασκευάζει η θυγατρική του Ομίλου Intrakat, ΑΚΤΩΡ.

    Πρόκειται για το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος αρχικού προϋπολογισμού 186 εκατ. ευρώ, το οποίο σύμφωνα με απόφαση του υπουργού υποδομών και μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα που αναρτήθηκε στη Διαύγεια χθες, θα λάβει παράταση 483 ημερών σε τρεις τμηματικές παραδόσεις του.

    Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη σχετική απόφαση ο λόγος για την παραπάνω παράταση είναι το γεγονός ότι το έργο κολλάει στα γρανάζια της γραφειοκρατίας και πιο συγκεκριμένα των απαλλοτριώσεων. Μάλιστα, όπως επισημαίνεται στην απόφαση έχουν βγει τρεις αποφάσεις του Μονομελούς Εφετείου Ανατολικής Κρήτης για τρία τμήματα του έργου, ενώ εκκρεμεί η εκδίκαση μίας ακόμα προσφυγής.

    Αναλυτικότερα όπως αναφέρεται στο σχετικό σκεπτικό χορηγείται παράταση της 1ης , 2ης και 3ης τμηματικής προθεσμίας του έργου κατά 204 ημερολογιακές ημέρες, ήτοι μέχρι την 30-08-2024, κατά 483 ημερολογιακές ημέρες, ήτοι μέχρι την 31-08-2025 και κατά 184 ημερολογιακές ημέρες, ήτοι μέχρι την 05-09-2025.

    Η απόφαση αυτή ελήφθη καθώς καθυστερεί η απόδοση  των απαλλοτριωμένων εκτάσεων για περισσότερο από ένα έτος, γεγονός και το οποίο τις διερευνητικές εργασίες από τους μελετητές του ΑΚΤΩΡ. Επιπλέον η αδυναμία ολοκλήρωσης των μελετών έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορεί ο ανάδοχος να εκτελέσει εργασίες. Τονίζεται, δε, ότι οι λόγοι καθυστέρησης των εργασιών δεν αποτελούν ευθύνη του αναδόχου, γεγονός και το οποίο δίνει δικαίωμα στην ΑΚΤΩΡ για να ζητήσει αποζημιώσεις.

    Ο διαγωνισμός και το έργο

    Το Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος είναι το πρώτο από τα τρία τμήματα του ΒΟΑΚ και δημοπρατήθηκε ως δημόσιο έργο το Φεβρουάριο του 2022 με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Η ΑΚΤΩΡ επικράτησε με έκπτωση 7,1% με το κόστος κατασκευής του οδικού άξονα να κλειδώνει στα 157 εκατ. ευρώ και τη σχετική σύμβαση να υπογράφεται το Σεπτέμβριο του ίδιου έτους.

    Απέναντι του βρέθηκαν τρία ισχυρά σχήματα. Αυτά ήταν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία είχε δώσει τη δεύτερη καλύτερη προσφορά με έκπτωση 4,52%, ενώ οι εκπτώσεις των ομίλων ΑΒΑΞ και Mytilineos που δοκίμασαν τις ίδιες δυνάμεις τους κινήθηκαν πέριξ του 4%.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι το εν λόγω έργο δεν αποτέλεσε σημείο αντιπαράθεσης μεταξύ των ενδιαφερομένων ύστερα από την ανακοίνωση του αποτελέσματος και δεν έγιναν προσφυγές, αλλά όπως φαίνεται «κολλάει» στα δικαστήρια λόγω των απαλλοτριώσεων που πρέπει να γίνουν για να κατασκευαστεί.

    Στα του έργου ο ΑΚΤΩΡ καλείται να κατασκευάσει έναν οδικό άξονα μήκους 14 χλμ και θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί  εντός τριών ετών από την υπογραφή της σύμβασης με το ορόσημο αρχικά να έχει οριστεί ως το φθινόπωρο του 2025.

    Ωστόσο, με την παράταση που δίνεται η ολοκλήρωση του τμήματος μεταφέρεται για το φθινόπωρο με τα τέλη του 2026 με τα χρονικά περιθώρια για την εκταμίευση των ποσών του Ταμείου Ανάκαμψης να στενεύουν.

    Διαβάστε επίσης

    Ήρθε το πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο – Ποιες αλλαγές έρχονται στις αστικές συγκοινωνίες

    Σε ποια περιοχή παγώνουν οι οικοδομικές άδειες

    Μετρό: Μοντέλο Αττικής Οδού για τη χρηματοδότηση των νέων επεκτάσεων



    ΣΧΟΛΙΑ