• Business

    Υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος. Ποια ελληνική ναυτιλιακή ευνοείται από την κατάρρευση της Hanjin

    Α. Πίττας: Σημαντικό deal από τη Euroseas για τη ενίσχυση του στόλου της

    Αριστείδης Πίττας, εφοπλιστής Euroseas


    Η ναυτιλιακή εταιρία Euroseas, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα, θα είναι, όπως φαίνεται μία από τις εταιρίες που θα ευνοηθούν από την κατάρρευση της νοτιοκορεάτικης Hanjin Shipping.

    Σύμφωνα με την Alphaliner, η εταιρία Euromar, στην οποία συμμετέχει με joint venture η εισηγμένη στην αγορά του Nasdaq Euroseas, ναύλωσε το πλοίο χωρητικότητας 5,600-teu Akinada Bridge (κατασκευής 2001) στην X-Press Feeders.

    Το συγκεκριμένο πλοίο, όπως αναφέρουν πληροφορίες, πρόκειται να αντικαταστήσει το χωρητικότητας 5,302-teu πλοίο Hanjin Paris (κατασκευής 1997), το οποίο αρχικά είχε ναυλώσει η εταιρία με έδρα τη Σιγκαπούρη.

    Πρόκειται για μία εξέλιξη που οφείλεται στην αιφνίδια κατάρρευση της Hanjin, καθώς οι υποψήφιοι ναυλωτές των πλοίων που διέθετε στην αγορά η νοτιοκορεάτικη εταιρία κάνουν πίσω και στρέφονται σε άλλες ναυτιλιακές που διαθέτουν στο στόλο του πλοία ίδιας κατηγορίας.

    Αυτό, όπως αναφέρει η Alphaliner, “θα έχει άμεσα θετική επίδραση σε πλοιοκτήτες που έχουν διαθέσιμα προς ναύλωση πλοία ανάλογης χωρητικότητας”.

    Ωστόσο, όπως αναφέρουν οι αναλυτές στον απόηχο της αρνητικής είδησης της χρεοκοπίας της Hanjin, στη συγκεκριμένη υπόθεση, υπάρχουν δύο όψεις του νομίσματος. Υπάρχουν και οι ναυτιλιακές που είχαν ναυλώσει πλοία τους στη Hanjin και θα βρεθούν αντιμέτωπες με δυσάρεστες καταστάσεις.

    Οι συγκεκριμένοι εφοπλιστές θα κληθούν να αντιμετωπίσουν ζημίες, άλλοι μικρότερες και άλλοι μεγαλύτερες, σε μία μάλιστα περίοδο ιδιαίτερα κρίσιμη για τη ναυτιλιακή αγορά.

    Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα αποτελεί ο Έλληνας εφοπλιστής κ. Γιάννης Κούστας, καθώς το μέγεθος έκθεσης της εταιρίας του Danaos Corporation, στη Hanjin είναι μεγάλο και σημαντικό. Η εισηγμένη στη Νέα Υόρκη ναυτιλιακή ανακοίνωσε ότι τα ναύλα των οκτώ πλοίων που έχει ναυλώσει στη πτωχευμένη πλέον νοτιοκορεάτικη εταιρεία ανέρχονται στο ιλιγγιώδες ποσό των  560 εκ. δολαρίων. Σημειώνεται ότι, από τα τέλη του Ιουνίου του 2016, η Danaos είχε επίσημα συνολικά έσοδα από τα ναυλοσύμφωνα που έχει συνάψει ύψους 2,8 δισ. δολαρίων.

    Από την άλλη πλευρά, η ναυτιλιακή Navios Maritime Partners, συμφερόντων της Ελληνίδας εφοπλίστριας κ. Αγγελικής Φράγκου, όπως φαίνεται, θα επηρεαστεί μεν ως ένα βαθμό από την αδιέξοδη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η νοτιοκορεάτικη ναυτιλιακή Hanjin Shipping – στην οποία έχει ναυλώσει δύο φορτηγά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων – όμως οι επιπτώσεις αναμένεται να μην είναι “τόσο σημαντικές”, όπως υποστηρίζουν οι αναλυτές.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/dimitris-prokopiou-kinisi-mat-apo-ti-centrofin-poulise-plio-se-timi-ekplixi/71327

     

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ