• Business

    ΙΑΤΑ: Ιστορικό ρεκόρ 4,7 δισ. ταξιδιωτών για τις αεροπορικές εταιρείες το 2024

    • NewsRoom
    IATA: 51,8 δισ. δολάρια ζημιές το 2021 για τις αεροπορικές

    Γουίλι Γουόλς γενικός διευθυντής της IATA


    Στα ύψη φαίνεται ότι θα  “πετάξουν” τα κέρδη των αεροπορικών εταιρειών το 2024, σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (IATA), καθώς αναμένεται να μεταφέρουν 4,7 δισεκατομμύρια ταξιδιώτες σε όλον τον κόσμο.

    Όπως σημειώνει η ΙΑΤΑ, ο αριθμός αυτός χαρακτηρίζεται “ιστορικό ρεκόρ” και υπερβαίνει τα 4,54 δισεκατομμύρια που είχαν ταξιδέψει αεροπορικώς το 2019 προτού ξεσπάσει η κρίση της πανδημίας COVID-19.

    Ήδη από φέτος οι αερομεταφορείς διέγραψαν τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας και επανήλθαν σε θετικό πρόσημο με συσσωρευμένα καθαρά κέρδη 23,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με την IATA, η οποία υπερδιπλασίασε τις προηγούμενες προβλέψεις της που είχε ανακοινώσει τον Ιούνιο για 9,8 δισεκατομμύρια δολάρια.

    Την ίδια στιγμή, για φέτος η IATA προέβλεψε 4,29 δισεκατομμύρια αεροπορικά ταξίδια, αναθεωρώντας λίγο προς τα κάτω την πρόβλεψη που είχε κάνει τον Ιούνιο για 4,35.

    Ωστόσο, για το 2024, τα κέρδη αναμένεται “να σταθεροποιηθούν αρκετά” στα 25,7 δισεκατομμύρια δολάρια, σε έναν πρωτοφανή παγκόσμιο τζίρο 964 δισεκατομμυρίων, σε σύγκριση με τα 896 που υπολογίζονταν για το 2023 και τα 838 δισεκατομμύρια του 2019.

    Ανθεκτικός ο κλάδος

    Η ΙΑΤΑ υποστηρίζει ότι οι αεροπορικές εταιρείες δέχτηκαν πλήγμα περίπου 183 δισεκατομμυρίων δολαρίων μεταξύ του 2020 και του 2022 λόγω covid.

    “Δεδομένων των μαζικών απωλειών των τελευταίων ετών”, τα κέρδη που αναμένονται το 2024 “δείχνουν την ανθεκτικότητα του αεροπορικού κλάδου”, τόνισε ο γενικός διευθυντής της IATA Γουίλι Γουόλς.

    Παράλληλα επεσήμανε ότι “Από το 2024, οι προβλέψεις δείχνουν ότι θα μπορούμε να μπούμε σε πιο φυσιολογικές πορείες ανάπτυξης, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τα φορτία”.

    Σημειώνεται ότι η ισχυρή ανάκαμψη το 2023 είχε αποτέλεσμα υψηλές τιμές εισιτηρίων, καθώς η ζήτηση για ταξίδια ξεπερνούσε τις δυνατότητες των εταιρειών, οι οποίες επιβαρύνθηκαν από διάφορα εσωτερικά ζητήματα, όπως καθυστερήσεις στις παραδόσεις του στόλου τους.

    Όμως τώρα αυτή η τάση δείχνει να επιβραδύνεται το 2024, όπως σημειώνει η IATA, ενώ με βάση τα νεότερα στοιχεία, τα ποσοστά πληρότητας των αεροσκαφών έχουν επανέλθει σε προ πανδημίας επίπεδα.

    Πηγή: Reuters 

    Διαβάστε επίσης: 

    IATA: Η αεροπορική βιομηχανία θα επιστρέψει στην κερδοφορία το 2023

    Delta Air Lines: Σταθερό το guidance κερδών και εσόδων για το 2023

    Bayer: Νέο πρόστιμο $3,5 εκατ. για το ζιζανιοκτόνο Roundup – Ανησυχία στους traders



    ΣΧΟΛΙΑ