Ναυτιλία

Οι εφοπλιστές που προχώρησαν τις ημέρες των εορτών σε επαναγορές μετοχών

(από αριστερά) Συμεών Παληός, Πέτρος Παππάς, John Fredriksen


Σε αγορές ιδίων μετοχών προχώρησαν κατά τη διάρκεια των εορτών πέντε από τους ισχυρούς εφοπλιστές, κίνηση ιδιαίτερα θετική σύμφωνα με τον γνωστό αναλυτή Amit Mehrotra της Deutsche Bank.

Πρόκειται για τη βελγική ναυτιλιακή Euronav, τη DHT Holdings με έδρα τη Νορβηγία, τη Diana Shipping του Συμεών Παληού, τη Golden Ocean του εφοπλιστή John Fredriksen και τη Star Bulk συμφερόντων του Πέτρου Παππά.

Ειδικότερα, η Euronav NV προχώρησε το διάστημα 19 έως 31 Δεκεμβρίου 2018 στην αγορά 545,486 μετοχών της συνολικού κόστους 3.471.506 ευρώ. Παράλληλα, η εταιρεία άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να προχωρήσει κατά περίπτωση και σε άλλες τέτοιες κινήσεις.

Η DHT Holdings πραγματοποίησε αγορές 1,228,440 ιδίων μετοχών την περίοδο 14 έως 27 Δεκεμβρίου 2018, με μέση τιμή αγοράς τα 4,07 ευρώ. Η συνολική αξία τους ανήλθε σε 5.026.394 ευρώ. Σημειώνεται ότι τον περασμένο Μάρτιο το ΔΣ της ναυτιλιακής είχε εγκρίνει πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών αξίας μέχρι 50 εκατ. δολάρια, το οποίο έχει χρονική διάρκεια μέχρι το Μάρτιο 2019.

Την πρόθεση της να προχωρήσει σε αγορά ιδίων μετοχών με στόχο τη στήριξη της μετοχή της είχε ανακοινώσει η Diana Shipping, στις 20 Νοεμβρίου 2018. Στις 31 Δεκεμβρίου 2018 η εταιρεία ανακοίνωσε ότι αγόρασε 4,166,666 μετοχές, συνολικής αξίας 15 εκατ. δολαρίων.

Η Golden Ocean ανακοίνωσε στις 19 Δεκεμβρίου πρόγραμμα επαναγοράς μέχρι 6 εκατομμυρίων κοινών μετοχών της, με ανώτατο όριο αγοράς τα 9 δολάρια ανά μετοχή. Έτσι από τις 20 Δεκεμβρίου 2018 μέχρι και τις 2 Ιανουαρίου 2019, η εταιρεία έχει ήδη πραγματοποιήσει αρκετές αγορές ιδίων μετοχών.

Τέλος, σε αγορές ιδίων μετοχών προχώρησε όλο το Δεκέμβριο και η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή Star Bulk, στο πλαίσιο του σχετικού προγράμματος που είχε ανακοινώσει στις 29 Νοεμβρίου 2018 και προβλέπει επαναγορές μετοχών αξίας μέχρι 50 εκατ. δολαρίων.

Ο αναλυτής της Deutsche Bank επισημαίνει ότι οι κινήσεις αυτές αποτελούν ένδειξη της εμπιστοσύνης στη διαχείριση των εταιρειών για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια, σε μία περίοδο κατά την οποία οι ισολογισμοί τους είναι υγιείς και ο δανεισμός τους κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα.

tanker ναυτιλία δεξαμενόπλοια ναυλαγορά

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Κεφάλαια 7,9 δισ. δολ. άντλησαν οι ναυτιλιακές από τις αγορές το 2018

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Προκοπίου: Απροσδόκητη περιπέτεια με νεότευκτο πλοίο της Dynagas

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Ισμήνη Παναγιωτίδη: Έφτασε τα 15 πλοία ο στόλος της Pavimar

 

 


ΣΧΟΛΙΑ