• Business

    H&M: Εκτίναξη της μετοχής κατά 10% – Η καλοκαιρινή συλλογή ενισχύει τα κέρδη

    • NewsRoom
    Helena Helmersson, CEO Η&Μ

    Helena Helmersson, CEO Η&Μ


    Σε υψηλό 16 μηνών εκτινάχθηκαν σήμερα οι μετοχές της Hennes & Mauritz (H&M), ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις κερδών του β’ τριμήνου, με την καλοκαιρινή της συλλογή να πηγαίνει εξαιρετικά καλά, καθώς ο ζεστός καιρός  εμφανίζεται σε πολλές περιοχές της Ευρώπης.

    Οι μετοχές του δεύτερου μεγαλύτερου λιανοπωλητή μόδας στον κόσμο, σημείωσαν άλμα 10% φθάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο από τον Φεβρουάριο του 2022.

    Σύμφωνα με τους αναλυτές, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η μείωση των εξόδων έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς.

    Η H&M, η οποία υστερεί σε σχέση με την ανταγωνίστρια Inditex, ιδιοκτήτρια του Zara, έχει προσπαθήσει να επεκτείνει την απήχησή της στη μόδα και να ενισχύσει την ακριβότερη επωνυμία της Cos, στοχεύοντας στους λιγότερο ευάλωτους αγοραστές στο αυξανόμενο κόστος ζωής, καθώς ο γίγαντας της ταχείας μόδας Shein καταλαμβάνει μερίδιο αγοράς με λιγότερο ακριβή ένδυση.

    Η H&M αύξησε τις πωλήσεις της σε πολλές αγορές, παρά τη συμπίεση των καταναλωτικών ικανοτήτων και τον «δυσμενή» καιρό», δηλώνει η CEO Helena Helmersson, προσθέτοντας ότι η καλοκαιρινή της συλλογή ξεκίνησε καλά, καθώς οι θερμοκρασίες ανέβηκαν σε όλη τη Βόρεια Ευρώπη.

    Οι πωλήσεις από την 1η έως τις 27 Ιουνίου αυξήθηκαν κατά 10% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, τονίζει η H&M, σημειώνοντας μία καλή έναρξη στο γ’ τρίμηνο.

    Μειώθηκαν τα αποθέματα στις αποθήκες

    Μια απότομη πτώση στα επίπεδα των αποθεμάτων ήταν μια ακόμη θετική έκπληξη, δήλωσε ο Cedric Rossi, αναλυτής καταναλωτών επόμενης γενιάς στην Bryan Garnier στο Παρίσι.

    “Έμεινα πραγματικά έκπληκτος όταν είδα ότι, χωρίς καμία μεγαλύτερη διαφημιστική δραστηριότητα, η H&M σημείωσε πτώση αποθεμάτων στις αποθήκες της”, δήλωσε ο Rossi.

    Το απόθεμα της H&M ήταν στο 16,7% των κυλιόμενων πωλήσεων 12 μηνών στις 31 Μαΐου, από 19,2% ένα χρόνο νωρίτερα.

    Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους της H&M το β’  τρίμηνο,  διαμορφώθηκε στο 8,2%, από 9,2% ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ ο όμιλος επανέλαβε τον στόχο του για περιθώριο 10% το επόμενο έτος, κάτι που οι αναλυτές θεωρούν δύσκολο να επιτευχθεί.

    Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία πέρσι ανακοίνωσε απολύσεις και άλλες περικοπές δαπανών, οι οποίες, σύμφωνα με την εταιρεία, εκείνη την εποχή θα τη βοηθούσαν να εξοικονομήσει κόστη από το β’  εξάμηνο του 2023 και μετά.

    «Οι εξωτερικοί παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος αγοράς μας, συνεχίζουν να βελτιώνονται, οι εργασίες για το πρόγραμμα κόστους και αποτελεσματικότητας προχωρούν με πλήρη ταχύτητα και μεγάλο μέρος της δουλειάς που έχουμε κάνει τα τελευταία χρόνια, αρχίζει να αποδίδει καρπούς», ανέφερε η Helmersson.

    Σημειώνεται ότι τα λειτουργικά κέρδη στο δεύτερο τρίμηνο Μαρτίου-Μαΐου του σουηδικού ομίλου ήταν 4,74 δισεκατομμύρια σουηδικές κορώνες, ήτοι 438,6 εκατομμύρια δολάρια από 4,98 δισεκατομμύρια ένα χρόνο νωρίτερα αλλά πάνω από τα 4,07 δισεκατομμύρια, ένα νούμερο που είχαν προβλέψει οι αναλυτές, σε δημοσκόπηση της Refinitiv Eikon.

    Πηγή: Reuters 

    Διαβάστε επίσης: 

    Linda Yaccarino: To όραμα της νέας CEO του Τwitter – Βίντεο, διασημότητες και προσλήψεις εργαζομένων

    Lamda Development: Αγορά ιδίων μετοχών συνολικής αξίας €251.810

    Πότε ξεκινούν οι θερινές εκπτώσεις



    ΣΧΟΛΙΑ