• Business

    Heineken: Βουτιά στην κατανάλωση και στα κέρδη το α’ εξάμηνο

    • Bloomberg
    Dolf van den Brink, CEO Heineken

    Dolf van den Brink, CEO Heineken


    Yποχώρησαν πάνω από 6% οι μετοχές της Heineken, από τη στιγμή που η ολλανδική ζυθοποιία ανακοίνωσε βουτιά στα κέρδη της με δυσοίωνες προβλέψεις για το έτος. Οι καταναλωτές φαίνεται ότι «γύρισαν την πλάτη» στην μπύρα, αφού αγόρασαν λιγότερη, μετά την επιβολή σημαντικών αυξήσεων στις τιμές – σχεδόν κατά 13% – ιδίως σε αγορές όπως το Βιετνάμ.

    Τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας μειώθηκαν κατά 22% σε προσαρμοσμένη βάση το α’ εξάμηνο, ενώ ο όγκος πωλήσεων της μπύρας μειώθηκε περισσότερο από το αναμενόμενο.

    Τα έσοδα αυξήθηκαν λιγότερο από το αναμενόμενο το α’ εξάμηνο και οι όγκοι μπύρας μειώθηκαν περισσότερο.

    Επίσης, η Heineken προέβλεψε μέτρια κέρδη και όγκους πωλήσεων σε μονοψήφιο ποσοστό το β’ εξάμηνο.

    Αγώνας για επιβίωση

    Οι ζυθοποιοί αγωνίζονται να μετακυλίσουν το υψηλό κόστος πρώτων υλών στους καταναλωτές, χωρίς να απομακρύνουν τους καταναλωτές προς τις φθηνότερες μάρκες.

    Η Heineken είναι η πρώτη από τις μεγάλες παγκόσμιες ζυθοποιίες που ανακοινώνει τα αποτελέσματα του α’ εξαμήνου, τα οποία μπορεί να προμηνύουν δυσκολίες και για τους ανταγωνιστές της, Anheuser-Busch InBev και Carlsberg.

    «Η αρχή της χρονιάς είχε να κάνει με τη μετακύλιση του πληθωρισμού στο κόστος των εισροών μας», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος, Dolf van den Brink σε συνέντευξή του.

    «Αντιμετωπίσαμε μια αρκετά ισχυρή οικονομική επιβράδυνση στη βασική αγορά του Βιετνάμ, η οποία είναι δυσανάλογα σημαντική για εμάς», πρόσθεσε.

    Τα αποτελέσματα είναι «εξαιρετικά απογοητευτικά με το guidance της Heineken να τίθεται τώρα υπό αμφισβήτηση», έγραψε ο αναλυτής της Citi, Simon Hales.

    Σημειώνεται ότι για ολόκληρο το έτος, η Heineken προέβλεψε σταθερή έως μέτρια μονοψήφια αύξηση των λειτουργικών κερδών, ενώ προβλέπει ότι ο πληθωρισμός του κόστους θα μειωθεί του χρόνου, γεγονός που θα άρει την πίεση για αύξηση των τιμών.

    Προηγουμένως, το guidance ήταν για μέτρια έως υψηλή μονοψήφια ανάπτυξη.

    Το Βιετνάμ και η Νιγηρία αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ήμισυ της πτώσης της κατανάλωσης και η ζήτηση στην Αμερική ήταν χαμηλή, ανέφερε η Heineken.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι η ολλανδική εταιρεία είναι η μεγαλύτερη ζυθοποιία premium στο Βιετνάμ, όπου δραστηριοποιείται εδώ και τρεις δεκαετίες, πουλώντας μάρκες όπως την Tiger.

    «Η ζήτηση για premium μπύρα είναι πιο ανθεκτική», τονίζει ο Brink.

    «Οι άνθρωποι πίνουν λιγότερο, αλλά πίνουν καλύτερη μπύρα», συμπληρώνει, την ώρα που η Heineken λαμβάνει περισσότερο από το 40% των εσόδων της από τα προϊόντα premium.

    Οι επιπτώσεις της ρωσικής εισβολής

    Η Heineken αύξησε την απομείωση των ρωσικών δραστηριοτήτων της στα 201 εκατομμύρια ευρώ (221 εκατομμύρια δολάρια), μειώνοντας ολόκληρη την αξία της.

    Η εταιρεία σημειώνει ότι εξακολουθεί να προσπαθεί να πουλήσει τη μονάδα της στη Ρωσία, τονίζοντας ότι δεν αναμένει κανένα οικονομικό κέρδος από την συγκεκριμένη επιχείρηση.

    «Είναι απίστευτα δύσκολο να φύγεις», λέει Brink. «Θέλουμε να το κάνουμε με τον σωστό τρόπο, να βρούμε έναν κατάλληλο αγοραστή», δηλώνει χαρακτηριστικά.

    Διαβάστε επίσης: 

    Intrakat – Έκθεση Βιωσιμότητας 2022: Υψηλές επενδύσεις σε ΑΠΕ και πράσινες τεχνολογίες

    TITAN: Αγορά ιδίων μετοχών συνολικής αξίας €260.654

    RWE – ΔΕΗ: Κατασκευή φωτοβολταϊκών έργων ισχύος 280MW στην Ελλάδα



    ΣΧΟΛΙΑ