• Business

    Google: Πρόστιμο €1,1 εκατ. από την Γαλλία για «παραπλανητική ταξινόμηση» ξενοδοχείων

    • NewsRoom
    Μεγάλη κερδοφορία για τις Alphabet και Google

    Σούνταρ Πιτσάι Διευθύνων σύμβουλος, Alphabet


    Ο αμερικανικός κολοσσός αποδέχθηκε να καταβάλει το «τσουχτερό πρόστιμο»

    Ο αμερικανικός όμιλος Google αποδέχθηκε να καταβάλει πρόστιμο 1,1 εκατομμυρίου ευρώ στη Γαλλία, αφού είχε προβεί στη σύσταση μιας «παραπλανητικής ταξινόμησης» ξενοδοχείων της χώρας, αντικαθιστώντας την επίσημη κατάταξη με μια άλλη που είχε κάνει σύμφωνα με τα δικά της κριτήρια, ανακοίνωσε σήμερα η γαλλική διοικητική υπηρεσία για την καταστολή της απάτης.

    Έρευνα της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, Κατανάλωσης και Καταστολής της Απάτης (DGCCRF) που ξεκίνησε το 2019 κατέδειξε «τον παραπλανητικό χαρακτήρα της ταξινόμησης ξενοδοχείων από την Google, κυρίως στη μηχανή της αναζήτησης», διευκρινίζει η υπηρεσία αυτή σε ανακοίνωσή της.

    Κατά συνέπεια, «οι εταιρείες Google Ireland και Google France διόρθωσαν τις πρακτικές τους και, κατόπιν συμφωνίας του εισαγγελέα του Παρισιού, δέχθηκαν να καταβάλουν πρόστιμο 1,1 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο ενός ποινικού συμβιβασμού».

    Μετά τις καταγγελίες που δέχθηκε από «ξενοδόχους που κατήγγειλαν την παρουσίαση στο Google μιας παραπλανητικής ταξινόμησης τουριστικών καταλυμάτων», η DGCCRF «πραγματοποίησε έλεγχο το 2019 και το 2020 για τη φύση και την πιστότητα πληροφοριών που παρέχονταν από την πλατφόρμα».

    Έγινε σύγκριση περισσότερων από 7.500 εγκαταστάσεων, «ένας σημαντικός αριθμός περιπτώσεων», με τη «μοναδική επίσημη κατάταξη που υπάρχει στη Γαλλία και την εκδίδει η Atout France», η οποία κυμαίνεται από το ένα ως τα πέντε αστέρια.

    Από τη σύγκριση φάνηκε ότι η Google «είχε αντικαταστήσει την ταξινόμηση της Atout France με μια ταξινόμηση που είχε γίνει σύμφωνα με τα δικά της κριτήρια», που «προκαλούσε μεγάλη σύγχυση με την παρουσίασή της και με την πανομοιότυπη χρήση του όρου ‘αστέρια’, σύμφωνα με την ίδια κλίμακα από ένα ως πέντε, για να κατατάξει τα τουριστικά καταλύματα».

    Η πρακτική αυτή, «ιδιαίτερα επιζήμια για τους καταναλωτές, οι οποίοι παραπλανούνταν όσον αφορά στο επίπεδο των παροχών τις οποίες θα μπορούσαν να περιμένουν» κάνοντας κράτηση σε ένα κατάλυμα, ήταν επίσης επιζήμια για τους ξενοδόχους, «οι εγκαταστάσεις των οποίων παρουσιάζονταν αδίκως σε λιγότερο καλή θέση στην κατάταξη από αυτήν που είχαν στην επίσημη ταξινόμησή τους από την Atout France», σύμφωνα με την DGCCRF.

    Κρίνοντας ότι αυτό «συνιστά μια παραπλανητική εμπορική πρακτική», η DGCCRF διαβίβασε στην εισαγγελία του Παρισιού τα συμπεράσματα των ερευνών της, γεγονός το οποίο οδήγησε σε συμβιβασμό.

    Συμφωνήθηκε, τέλος, ότι στο εξής η Google χρησιμοποιεί την επίσημη κατάταξη που έχει εκδοθεί από την Atout France.

    Διαβάστε ακόμη:

    Νέο Δ.Σ. στην Άκτωρ Παραχωρήσεις: Πρόεδρος ο Ευθύμιος Μπουλούτας, CEO ο Γεώργιος Συριανός

    Γιατί ο νέος CEO της Brevan Howard θέλει να αλλάξει τη μορφή του ισχυρού hedge fund

    Έρευνα EY: Οι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η ηγεσία των ελληνικών επιχειρήσεων

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ