• Business

    Γιατί η κατάρρευση της Hanjin ευνοεί την Cosco

    cosco

    Sun Jiakang, εκτελεστικός αντιπρόεδρος Cosco Shipping


    Εν μέσω της αναστάτωσης που έχει προκαλέσει η κατάρρευση της Hanjin Shipping, οι εταιρείες ανά τον κόσμο αναζητούν όλο και πιο εύρωστες εναλλακτικές και οι τιμές των ναύλων έχουν αρχίσει να ανεβαίνουν. Νέα που ηχούν ευχάριστα στα αυτιά ανταγωνιστικών ναυτιλιακών, όπως η κινεζική Cosco Shipping Corp.

    Ο Sun Jiakang, που είναι ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας της Κίνας, δήλωσε στο Reuters τη Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου ότι οι τιμές των ναύλων έχουν παρουσιάσει αύξηση τον τελευταίο μήνα – γεγονός που θα δώσει ώθηση και στην Cosco για το τέταρτο τρίμηνο του 2016, που εν δυνάμει μπορεί να συνεχιστεί και το επόμενο έτος.

    “Οι φορτωτές προσπαθούν πλέον να αποφεύγουν τις ναυτιλιακές με κακή φήμη και αναζητούν να βρουν εκείνες με καλό προφίλ που μπορούν να παράσχουν σταθερές υπηρεσίες. Με αυτή τη λογική, η εταιρεία μας επωφελείται”, δήλωσε σχετικά ο Jiakang.

    Υπενθυμίζεται ότι η νοτιοκορεάτικη Hanjin, η 7η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο στον κλάδο των containers, έκανε αίτηση για πτώχευση τον προηγούμενο μήνα, γεγονός που άφησε περισσότερα από 100 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα φορτία τους “εγκλωβισμένα” στη θάλασσα.

    Από την άλλη, η Cosco Shipping, η οποία δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση των δύο μεγαλύτερων κινεζικών ναυτιλιακών εταιρειών τον Φεβρουάριο που μας πέρασε, διαθέτει τον τέταρτο μεγαλύτερο σε μέγεθος στόλο πλοίων container από άποψη χωρητικότητας. Η εταιρεία αποτελεί κομμάτι της εισηγμένης στην Κίνα Cosco Holdings, η οποία και διαχειρίζεται αυτό τον τεράστιο στόλο.

    Η ίδια η Cosco Shipping είναι μια από τις πιο χρεωμένες διεθνείς εταιρείες της αγοράς, σύμφωνα με τα στοιχεία της Thomson Reuters, όμως, δεν παύει να αποτελεί ταυτόχρονα μια από τις μεγαλύτερες κρατικές ναυτιλιακές, ενώ απασχολεί περίπου 330.000 υπαλλήλους. Ο Jiakang ωστόσο ισχυρίζεται ότι τα οικονομικά της παρουσιάζουν βελτίωση.

    Τον προηγούμενο μήνα, η εταιρεία είχε ανακοινώσει απώλειες της τάξεως των 1,08 δισ. δολαρίων για το πρώτο εξάμηνο του 2016. Σύμφωνα με την Cosco, αυτές οι απώλειες οφείλονταν τόσο στην πώληση των δραστηριοτήτων της στη μεταφορά ξηρού χύδην φορτίου όσο και στην έλλειψη κυβερνητικών κονδυλίων.

    Hanjin ShippingΣυγκεκριμένα ο Jiakang είχε δηλώσει πως “Το τέταρτο τρίμηνο του 2016 για εμάς θα είναι πιο καλό αντίστοιχα από το πρώτο ή το δεύτερο, ενώ, λόγω των προφανών αλλαγών στη βιομηχανία, το 2017 θα είναι καλύτερη χρονιά από τη φετινή”.

    Επίσης προειδοποίησε ότι εάν δεν υπάρξει βελτίωση στο παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομία, ελλοχεύει ο κίνδυνος μικρότερου βεληνεκούς ανταγωνιστικές ναυτιλιακές να έχουν την τύχη της Hanjin.

    Παράλληλα, η υπερπροσφορά τονάζ παραμένει ένα από τα αγκάθια στο ευρύτερο φάσμα της ναυτιλίας. Όπως υποστήριξε και ο Jiakang, από το 2008 και έπειτα, η παγκόσμια χωρητικότητα έχει αυξηθεί κατά 55%, με το αντίστοιχο ποσοστό της χωρητικότητας στον τομέα της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να διπλασιάζεται μέσα σε μόλις 9 χρόνια.

    Προβλήματα στις συμμαχίες

    Επιπλέον, η πτώχευση της Hanjin έχει προκαλέσει σεισμό και στο δίκτυο που δραστηριοποιείται η συμμαχία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

    Η κορεάτικη ναυτιλιακή και οι ανταγωνιστές της εδώ και χρόνια έχουν σχηματίσει συνεργασίες για να μοιράζονται πλοία και διαδρομές ώστε να αντιμετωπίσουν την παρατεταμένη μείωση των τιμών των ναύλων. Τώρα, όπως όλα δείχνουν, οι συνεργάτες της Hanjin προσπαθούν να σώσουν ότι σώζεται.

    Η Hanjin είναι μέλος της συμμαχίας CKYHE, όπως και η Cosco Shipping, όμως η συμμετοχή της ανεστάλη στις 2 Σεπτεμβρίου, μετά την είδηση της πτώχευσής της. Είχε γίνει γνωστό ακόμη, ότι η Hanjin έχει αιτηθεί συμμαχίας για το 2017 με τη Hapag-Lloyd, μια ναυτιλιακή μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων γερμανικών συμφερόντων, αλλά και με τέσσερις άλλες εταιρείες.

    Από την άλλη ο Jiakang δεν περίμενε ότι η κατάρρευση της νοτιοκορεάτικης εταιρείας θα επηρεάσει τα σχέδια της έναρξης της νέας συμμαχίας της Cosco με τη γαλλική CMA CGM, την Evergreen από την Ταϊβάν και την Orient Overseas Container Line από το Χονγκ Κονγκ που πρόκειται να ξεκινήσει τον Απρίλιο του 2017.

    “Χρειάζεται πολλή δουλειά για να δημιουργηθεί μια νέα συμμαχία. Απαιτεί προετοιμασία ενός χρόνου. Οπότε αυτές οι ημερομηνίες δεν πρόκειται να τροποποιηθούν, ούτε θα αλλάξουν εξαιτίας της πτώχευσης της Hanjin, η συμμαχία δεν θα κάνει καθόλου αλλαγές”, δήλωσε ο Jiakang.

    Η Cosco Shipping σχεδιάζει να ολοκληρώσει τη συγχώνευσή της με την πάλαι ποτέ ανταγωνίστριά της, China Shipping Company, μέχρι το τέλος του έτους.

    Οι συνεχείς ανακατατάξεις στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά εμφανίζουν αρκετές ευκαιρίες για εξαγορές κάνοντας σαφή νύξη στο deal της Cosco με τον Πειραιά το προηγούμενο μήνα.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/giati-katarrefsi-tis-hanjin-tha-katastrepsi-ta-christougenna-olon-ton-ellinon/75511



    ΣΧΟΛΙΑ