• Business

    Γιατί υποχωρούν οι τιμές των ναύλων στα πλοία capesize. Τι λένε οι αναλυτές


    Σε πτωτική τροχιά κινούνται τα ναύλα στα πλοία τύπου capesize τις τελευταίες ημέρες, καθώς σύμφωνα με τους αναλυτές παρατηρείται έλλειψη σε νέα φορτία με αποτέλεσμα να περιορίζεται η ζήτηση.

    Συγκεκριμένα οι τιμές σημείωσαν πτώση άνω του 3% και διαμορφώθηκαν στα 11.555 δολ. ημερησίως, με τους brokers να επισημαίνουν ότι πρόκειται για μία ήσυχη, όπως τη χαρακτηρίζουν, εβδομάδα. Υπενθυμίζεται ότι τα επίπεδα αυτά είναι αρκετά χαμηλότερα σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες, καθώς στα τέλος Σεπτεμβρίου οι τιμές των ναύλων σημείωσαν υψηλό στα 14.510 δολ. ημερησίως και στις αρχές Οκτώβρη βρίσκονταν στα 14.000 δολ.

    Σύμφωνα με τους αναλυτές της Clarksons Platou Securities οι τιμές στα capesize παραμένουν πιεσμένες καθώς η αγορά είναι υποτονική τόσο στις περιοχές του Ατλαντικού όσο και του Ειρηνικού.

    Από την πλευρά του ο Erik Nikolai Stavseth της Arctic Securities εκτιμά ότι τα ναύλα θα συνεχίσουν να κυμαίνονται στα επίπεδα των 10.000 έως 12.000 δολαρίων ημερησίως. Παράλληλα τονίζει ότι οι θετικές εκτιμήσεις που είχαν εκφράσει οι αναλυτές για την αγορά του χάλυβα κατά τον προηγούμενο μήνα έχουν διαφοροποιηθεί και πλέον επικρατεί επιφυλακτικότητα για τη βραχυπρόθεσμη πορεία της αγοράς ξηρού φορτίου.

    Ανάλογες είναι και οι εκτιμήσεις στελεχών της ναυτιλιακής αγοράς. Κατά τη διάρκεια του Capital Link Forum που έλαβε χώρα στο City του Λονδίνου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Seanergy Maritime Holdings Corp., Σταμάτης Τσαντάνης, υποστήριξε ότι η αγορά του ξηρού φορτίου θα δει καλύτερες μέρες από το έτος 2017 και μετά, κάτι που είχε υποστηρίξει και στις δηλώσεις του στο mononews.gr πριν από λίγο καιρό.

    σταματης τσαντανης
    Σταμάτης Τσαντάνης, πρόεδρος και CEO της Seanergy Maritime Holdings Corp.

    Ταυτόχρονα επισήμανε ότι οι τιμές των ναύλων – οι οποίες έχουν σταθεροποιηθεί στα 11.000-12.000 δολάρια ημερησίως – κινούνται μεν σε υγιή για την αγορά επίπεδα, ωστόσο, παραμένουν μακριά από εκείνα που προβλέπουν οι δείκτες αλλά και από τα επίπεδα που καταγράφονταν τα προηγούμενα έτη.

    Από την πλευρά της, η Birgitte Ringstad Vartdal, διευθύνουσα σύμβουλος της Golden Ocean – που ανήκει στο Νορβηγό εφοπλιστή John Fredriksen – έχει επισημάνει ότι “Αν υπάρξει αύξηση της ζήτησης, αυτή θα οδηγήσει και στην αύξηση της χρήσης και της δραστηριότητας του στόλου”, μιας και κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2016, περίπου 100 φορτηγά πλοία τύπου capesize σε διεθνές επίπεδο παρέμειναν αδρανή, τα οποία ωστόσο έχουν ξαναμπεί στις μεταφορές.

    Επίσης, ο Jens Ismar, διευθύνων σύμβουλος της Western Bulk Chartering, σημείωσε ότι “δεν είναι καθόλου απίθανο το 2017 να είναι καλύτερο από το 2016”, ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει πως επικρατεί αβεβαιότητα και ότι η ναυτιλιακή κοινότητα θα πρέπει να είναι προετοιμασμένη για το απροσδόκητο, καθώς έτσι λειτουργούν αυτές οι αγορές.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Clarksons: Πόσο βαθιά είναι η κρίση στην παγκόσμια ναυτιλία;

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αδαμάντιος Πολέμης: Η New Shipping… ψωνίζει πάλι από τον ιαπωνικό γίγαντα NYK

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:

    http://www.mononews.gr/megalos-diagonismos-tou-mononews-dinoume-5-doroepitages-apo-ta-attica-axias-1000-evro/82999

    mononews_contest

     



    ΣΧΟΛΙΑ