Business

Γιατί το Ευρωδικαστήριο βάζει στη γωνία τον Δρανδάκη της BEAT. Οι σπασμωδικές ανακοινώσεις στο Facebook

Νίκος Δρανδάκης. Επικεφαλής TaxiBeat

Νίκος Δρανδάκης. πρώην επικεφαλής Beat


Η χθεσινή απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για την Uber αποτελεί πραγματικό “χαστούκι” για τη γνωστή εταιρεία, όμως τα… σκάγια παίρνουν και την πιο γνωστή στην Ελλάδα Beat, της οποίας ο ιδρυτής Νίκος Δρανδάκης έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι δεν επηρεάζεται από την απόφαση, χωρίς ωστόσο να πείσει και πολλούς. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το σωματείο ταξί της Βαρκελώνης είχε προσφύγει στην ισπανική Δικαιοσύνη, ζητώντας να κηρυχθεί παράνομη μία υπηρεσία της Uber.

Το αρμόδιο Εμποροδικείο της Βαρκελώνης, με τη σειρά του, απηύθυνε προδικαστικό ερώτημα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, ζητώντας να αποσαφηνιστεί αν η Uber αποτελεί εταιρεία ταξί ή πάροχο “υπηρεσιών της κοινωνίας της πληροφορίας”, δηλαδή απλό διαμεσολαβητή ανάμεσα στα ταξί και τους υποψήφιους πελάτες.

Η απάντηση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου ήρθε χθες, και είναι σαφέστατη: από τη στιγμή που η Uber διαδραματίζει έναν σημαντικό ρόλο στην αγορά της παροχής μεταφορικών υπηρεσιών, τότε δεν μπορεί να θεωρείται απλός διαμεσολαβητής, και επομένως τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν την ευχέρεια να θέτουν τα νομικά πλαίσια στα οποία μπορεί να κινείται η δραστηριότητά της, καθώς η Uber δεν καλύπτεται από την κοινοτική οδηγία περί ελεύθερης πρόσβασης υπηρεσιών μέσω Διαδικτύου.

Αξιοσημείωτη είναι η αναφορά του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου στον ρόλο της Uber στην αγορά στην οποία δραστηριοποιείται, καθώς το δικαστήριο έκρινε ότι η εταιρεία δεν είναι απλώς ένας ενδιάμεσος μεταξύ της προσφοράς και της ζήτησης, αλλά η ίδια επηρεάζει την πλευρά της προσφοράς, δημιουργώντας την εν μέρει και διαμορφώνοντας τα βασικά της χαρακτηριστικά: την τιμή, τις προδιαγραφές ασφαλείας των οχημάτων, τη συμπεριφορά των οδηγών κλπ. Άρα, η Uber δεν είναι απλός διαμεσολαβητής, αλλά “λειτουργεί πρακτικά ως φορέας οργάνωσης και παροχής υπηρεσιών αστικής μεταφοράς στις πόλεις όπου δραστηριοποιείται”.

Τώρα, θα μπορούσε κανείς να πει ότι όλα αυτά ισχύουν για το Uber, και μόνο για το Uber. Όμως θα ήταν το λιγότερο κοντόφθαλμος όποιος το πιστεύει αυτό, καθώς είναι φανερό ότι πρόκειται για μία απόφαση που ταράζει τα νερά στην αγορά των αστικών μεταφορών, και αποτελεί ένα δεδικασμένο που θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν όλες οι αντίστοιχες υπηρεσίες ανά την Ευρώπη. Μία από αυτές είναι και το Beat.

Όμως σε ανάρτησή του στο Facebook, ο Νίκος Δρανδάκης απέρριψε κάθε συσχετισμό της Beat με την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, επιδεικνύοντας μάλλον σπασμωδικά αντανακλαστικά.

Ο κ. Δρανδάκης επικαλείται το κείμενο της απόφασης και αναφέρει: “Καλό θα είναι όλοι να δουν τo γράμμα KAI το πνεύμα της απόφασης, και να κατανοήσουν ότι το “μεταξύ μη επαγγελματιών οδηγών που χρησιμοποιούν δικό τους όχημα” είναι η ουσία της απόφασης που φωτογραφίζει την Uber και καμία άλλη Ευρωπαϊκή πλατφόρμα (άντε και την Cabify)”.

Ωστόσο, όπως αναφέραμε και πιο πάνω, το πνεύμα της απόφασης είναι ακριβώς αυτό που δε βολεύει την Beat, καθώς αφορά σε εταιρείες οι οποίες δεν είναι απλοί διαμεσολαβητές (έστω κι αν αυτό ισχυρίζονται) μεταξύ πελάτη και οδηγού, αλλά με τον τρόπο τους επηρεάζουν το κομμάτι της προσφοράς, και επομένως δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται ως απλοί ενδιάμεσοι που λειτουργούν ως “συνδετικός κρίκος”. Όσο κι αν ο ίδιος το αμφισβητεί…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: «Βόμβα» Στουρνάρα: Δεν είναι εγγυημένη η έξοδος από το μνημόνιο-Θα χρειαστεί «προληπτικό πρόγραμμα στήριξης»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΔΕΗ: «Βουτιά» σε κέρδη και τζίρο στο εννεάμηνο

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Υπόθεση Focus: Νομική μάχη για Ζολώτα. Ένσταση από την κατηγορούσα αρχή



ΣΧΟΛΙΑ