• Business

    Ποιος είναι ο άγνωστος εφοπλιστής Γιάννης Σαμαρτζής που με έξυπνες κινήσεις ισχυροποιεί το στόλο του εν μέσω κρίσης

    γιαννης σαμαρτζης

    Γιάννης Σαμαρτζής, εφοπλιστής Samartzis JP Maritime Enterprizes


    Με ένα ακόμη νέο πλοίο ενισχύει το στόλο του ο εφοπλιστής κ. Γιάννης Σαμαρτζής. Ο ιδιοκτήτης της ναυτιλιακής Samartzis JP Maritime Enterprises, απέκτησε ένα φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου supramax, το οποίο μέχρι πρότινος ανήκε σε εταιρεία γερμανικών συμφερόντων, σύμφωνα με πηγές της αγοράς.

    Είναι γεγονός πως τα γερμανικά πλοία προτιμούνται αρκετά από τους Έλληνες πλοιοκτήτες, καθώς, η εξαγορά του αποτελεί την 24η εξαγορά γερμανικού πλοίου από ελληνική ναυτιλιακή μόνο για φέτος και τη 14η που αφορά φορτηγό πλοίο. Συνολικά, οι εξαγορές γερμανικών πλοίων από εταιρείες ελληνικών συμφερόντων υπολογίζονται στα 88 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με τα στοιχεία του TradeWinds.

    Μέχρι πριν από λίγο καιρό, ο αγοραστής αποτελούσε μυστήριο, όμως η συγκεκριμένη εξαγορά μαρτυράει τις στρατηγικές που συνηθίζει να ακολουθεί ο κ. Σαμαρτζής όταν πρόκειται να προχωρήσει σε νέες προσθήκες.

    Έτσι, η Samartzis “κλείδωσε” στο στόλο της το supramax χωρητικότητας 55.600-dwt ER Barcelona, ένα φορτηγό πλοίο που κατασκευάστηκε το 2010 στα ναυπηγεία Hyundai Vinashin του Βιετνάμ και ανήκε στο στόλο της γερμανικής ναυτιλιακής ER Schiffahrt. Όμως το πιο πρόσφατο ναυλοσύμφωνο για το συγκεκριμένο πλοίο το είχε κλείσει η νοτιοκορεάτικη Hanjin Shipping, πριν γίνουν γνωστά τα νέα της χρεοκοπίας της, λίγο καιρό πριν. Το ποσό της εξαγοράς, που πραγματοποιήθηκε στα μέσα του Αυγούστου, λέγεται ότι ανήλθε στα 8,3 εκ. δολάρια.

    Ο κ. Σαμαρτζής είναι αρκετά δραστήριος όσον αφορά τη διαχείριση του στόλου του. Νωρίτερα μέσα στο έτος, πούλησε σε αγοραστές από την Ασία δύο πλοία τύπου handymax (κατασκευής και τα δύο το 1998), τα χωρητικότητας 47.000-dwt Voc Rose (που αγοράστηκε το Μάρτιο για 2,2 εκατ. δολάρια από μια εταιρεία ινδονησιακών συμφερόντων και έχει έκτοτε μετονομαστεί σε Best Honor) και Voc Daisy (που αγοράστηκε το Μάιο από την Ocean Faith από το Χονγκ Κονγκ για 2,5 εκατ. δολάρια και έχει έκτοτε μετονομαστεί σε DK 02).

    Μάλιστα, παράλληλα με τις παραπάνω πωλήσεις, στις 23 Μαΐου η Samartzis παρέλαβε το νεότευκτο φορτηγό πλοίο JPS Afroditi, χωρητικότητας 57.500-dwt, που κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία Tsuneishi Heavy Industries (Cebu), η παραγγελία για το οποίο είχε δοθεί δύο χρόνια πριν. Επιπλέον, μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να παραλάβει και άλλο ένα νεότευκτο bulker ίδιας χωρητικότητας, το οποίο κατά πάσα πιθανότητα θα ονομαστεί JPS Elli, αυξάνοντας έτσι το τονάζ ξηρού φορτίου της Samartzis στα τέσσερα πλοία (μετά και την απόκτηση του ER Barcelona), με μέσο όρο ηλικίας λιγότερο από πέντε έτη.

    Ο κ. Σαμαρτζής διαθέτει και άλλο ένα bulker τύπου super handymax στο νερό, το χωρητικότητας 52.500-dwt Clipper Endeavour (κατασκευής 2004) και είναι το ένα από τα δύο που είχε παραγγείλει στα ίδια ναυπηγεία (Tsuneishi Heavy Industries) που παρήγγειλε και τα JPS Afroditi και JPS Elli, μέσω μιας κοινοπραξίας με τις εταιρείες Van Ommeren και Clipper Shipping.

    Στο στόλο της μέχρι τώρα “αθόρυβης” ελληνικής ναυτιλιακής  – η οποία έχει ιδρυθεί από το 1978 – υπάρχει επίσης και ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου post-panamax, το χωρητικότητας 6.600-teu JPS Debussy που κατασκευάστηκε το 2001.

    Ο κ. Σαμαρτζής, ο οποίος είναι ο ιδρυτής και πρόεδρος της Samartzis, κατάγεται από ένα χωριό στη Νότια Ελλάδα και ξεκίνησε να δουλεύει στα πλοία από τα 17 του, ως ναύτης σε ένα από τα θρυλικά πλοία Liberty – φορτηγά πλοία που έλεγχαν Έλληνες εφοπλιστές μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

    Μεταξύ άλλων, ο κ. Σαμαρτζής είχε κάνει δηλώσεις στο περιοδικό ΕΛΝΑΒΙ το 2011 με αφορμή την οικονομική κρίση που βαραίνει τη χώρα και είχε πει χαρακτηριστικά ότι τα εξής: “Το πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας είναι η έλλειψη παραγωγικότητας και νέων επενδύσεων. Επομένως θα πρέπει οι παραγωγικοί και εξωστρεφείς τομείς της οικονομίας μας όπως είναι η ναυτιλία, ο τουρισμός και η παραγωγή πρωίμων και βιολογικών αγροτικών προϊόντων κυρίως οπωροκηπευτικών πρέπει να τύχουν προστασίας από την Πολιτεία με την παροχή περαιτέρω κινήτρων ώστε να στηριχθεί το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της χώρας μας σε αυτούς τους κλάδους της ελληνικής οικονομίας”.

    Τα λόγια του εξακολουθούν να παραμένουν επίκαιρα από τη στιγμή που η κρίση συνεχίζεται και δεν έχει γίνει κανένα ουσιαστικό βήμα από την Πολιτεία για να στηριχθεί ένας τόσο σημαντικός τομέας όπως είναι η ναυτιλία, η οποία και αποτελεί σημαντικότατη πηγή εσόδων για την Ελλάδα, αλλά αντ’ αυτού, συνεχίζει να δέχεται αφόρητες πιέσεις και να βάλλεται διαρκώς.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/ismini-panagiotidi-konta-stin-apoktisi-enos-akoma-bulker-pavimar/72832

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/epektini-ton-stolo-tis-cool-pool-esiodoxos-o-tony-lauritzen/72853



    ΣΧΟΛΙΑ