• Business

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat και επίσημα ανάδοχοι για το ΣΔΙΤ Νεάπολη-Χερσόνησος – Πότε υπογράφεται η σύμβαση

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Πέτρος Σουρέτης (Intrakat)


    Η συμμαχία των Ομίλων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και Intrakat είναι και επίσημα ο ανάδοχος για το ΣΔΙΤ Χερσόνησος-Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) αξίας 360 εκατ. Ευρώ.

    Όπως αναφέρεται σε σχετική απόφαση στη Διαύγεια που υπογράφει ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, αποσφραγίστηκε και εγκρίθηκε στις 18 Μαΐου η μοναδική τεχνική και οικονομική προσφορά για το έργο.

    Πηγές με πολύ καλή γνώση της διαγωνιστικής διαδικασίας αναφέρουν πως επόμενο βήμα είναι η πρόσκληση των τριών εταιριών να υποβάλουν τα νομιμοποιητικά τους έγγραφα. Αυτό αναμένεται να γίνει εντός των επόμενων ημερών από την αναθέτουσα αρχή του διαγωνισμού που είναι η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης (Δ16)

    Από εκεί και έπειτα οι Όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και Intrakat θα έχουν στη διάθεσή έως και έξι μήνες τους ώστε να συγκεντρώσουν και να υποβάλουν τα απαραίτητα έγγραφα. Εφόσον το κάνουν αυτό, το επόμενο βήμα είναι ο έλεγχος και η έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ώστε να υπογραφεί η σύμβαση.

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές το χρονοδιάγραμμα της συμβασιοποίησης του έργου βρίσκεται πλέον στα χέρια της κοινοπραξίας καθώς η ταχύτητα παράδοσης των εγγράφων θα σημάνει και την ταχύτερη υπογραφή της σύμβασης.

    Σε οποιαδήποτε περίπτωση εκτιμάται πως οι υπογραφές για το έργο θα πέσουν στα τέλη του 2022 ή τις αρχές του 2023. Γεγονός και το οποίο σημαίνει ότι τα εργοτάξια στο ΒΟΑΚ θα έχουν στηθεί εντός του 2023.

    Με αυτό τον τρόπο παραμένει εφικτός ο στόχος του Υπουργείου Υποδομών καθώς τόσο ο Κώστας Καραμανλής όσο και ο Υφυπουργός, Γιώργος Καραγιάννης, έχουν δηλώσει αρκετές φορές στο παρελθόν ότι η εκκίνηση των εργασιών στο ΒΟΑΚ αναμένεται μέσα στην επόμενη χρονιά.

    Ο διαγωνισμός

    Το ΣΔΙΤ Χερσόνησης-Νεάπολη αποτελεί ένα εκ των τριών μερών του ΒΟΑΚ και η σχετική προσφορά από την Κοινοπραξία είχε κατατεθεί στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου.

    Να υπενθυμίσουμε πως κατά τη διάρκεια των δύο προηγούμενων φάσεων του διαγωνισμού (Εκδήλωση Ενδιαφέροντος και Ανταγωνιστικός Διάλογος) το ενδιαφέρον τους για το έργο είχαν εκδηλώσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Κοινοπραξία Mytilineos-Intertoll Europe ZRt, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (θυγατρική του Ομίλου της Ελλάκτωρ), και η Κοινοπραξία «Ένωση Προσώπων Αριάδνη» που αποτελείται από τον Όμιλο της ΑΒΑΞ και το Fund Marguerite).

    Ωστόσο, στο τελευταίο στάδιο του διαγωνισμού (Στάδιο Β2: Υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών) δόθηκε μία μόνο προσφορά. Αυτή προήλθε από την Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat.

    Το έργο – Η ακτινογραφία του ΒΟΑΚ

    Το προς υπογραφή -πλέον- έργο που δημοπρατήθηκε ως ΣΔΙΤ αφορά στην κατασκευή, τη συντήρηση και τη λειτουργία του οδικού δικτύου μήκους 22,5 χιλιομέτρων από τη Χερσόνησο έως τη Νεάπολη.

    Η διάρκεια του ανέρχεται στα 30 έτη, εκ των οποίων τα τέσσερα αφορούν στην κατασκευή του νέου οδικού άξονα από την ημερομηνία της υπογραφής της σύμβασης και τα υπόλοιπα τη συντήρηση και τη λειτουργία του.

    Επομένως, ο νέος σύγχρονος οδικός άξονας της Κρήτης αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί από τα τέλη του 2026 ή εντός του 2027.

    Εκτός από το ΣΔΙΤ σε προχωρημένο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας βρίσκεται και το δημόσιο έργο Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη μήκους 14 χιλιομέτρων και αξίας 186 εκατ. ευρώ, με τον Όμιλο της Ελλάκτωρ μέσω της ΑΚΤΩΡ να έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος δίνοντας έκπτωση της τάξης του 7,1% (τελική τιμή έργου 156,9 εκατ. ευρώ) επικρατώντας των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ και Intrakat.

    Το μοναδικό υπό δημοπράτηση έργο είναι η παραχώρηση για το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος μήκους 157 χιλιομέτρων και αξίας 1,1 δισ. ευρώ. Υπενθυμίζεται πως τα σχήματα που έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους κατά τη διάρκεια του πρώτου σταδίου του διαγωνισμού είναι τα εξής: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Mytilineos-Acciona-Intertoll, AKTΩΡ Παραχωρήσεις, και η γαλλική Vinci.

    Διαβάστε επίσης

    Υπουργείο Υποδομών: «Γκάζι» στη δημοπράτηση οδικών έργων στη Βόρεια Ελλάδα και το ΒΟΑΚ αξίας 1,8 δισ. Ευρώ.

    Προχωρούν οι διαγωνισμοί για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ και την υποθαλάσσια σύνδεση Σαλαμίνας-Περάματος – Ποιοι τα διεκδικούν



    ΣΧΟΛΙΑ