Business

Ανατροπή: Η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Ελλάκτωρ – Intrakat μοναδικός διεκδικητής για το ΣΔΙΤ 360 εκατ. του ΒΟΑΚ – Εκτός ΑΒΑΞ-Mytilineos (upd)

Στις επάλξεις οι πέντε μεγάλοι κατασκευαστές για τις μονάδες απορριμμάτων αξίας 940 εκατ. ευρώ σε Αττική και Θεσσαλονίκη

Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos), Ευθύμιος Μπουλούτας (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Πέτρος Σουρέτης (Intrakat)


Σε μία κάπως αναπάντεχη τρόπη των δεδομένων η Κοινοπραξία των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ και Intrakat είναι το μοναδικό σχήμα που θα διεκδικήσει το ΣΔΙΤ αξίας 360 εκατ. ευρώ που αφορά στο τμήμα Νεάπολη-Χερσόνησος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) που δημοπρατεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ταυτόχρονα, εκτός διεκδίκησης μένει η κοινοπραξία των Mytilineos-ΑΒΑΞ, η οποία, σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στις εταιρείες, αποτελούσε το δεύτερο μονομάχο στην αρένα για το έργο. Την ίδια στιγμή και οι δύο σημαντικοί ξένοι «παίκτες» (Intertoll Europe ZRt και το Fund Marguerite)  που εποφθαλμιούσαν το εν λόγω ΣΔΙΤ φαίνεται πως δε θα κατέβουν στο διαγωνισμό με αποτέλεσμα να γίνεται λόγος για υπόθεση με «ελληνικό άρωμα».

Υπενθυμίζεται πως σήμερα αναμενόταν εξελίξεις σχετικά με τα τελικά σχήματα που θα υποβάλλουν τις προσφορές τους για το παραπάνω ΣΔΙΤ και αναπόφευκτα υπήρξαν αλλαγές στην τελική μορφή των διεκδικητών του έργου ύστερα από ένα διάστημα ζυμώσεων και επαφών, το οποίο και επήλθε ύστερα από την πρόσφατη παράταση που δόθηκε στα τέλη του περασμένου Δεκεμβρίου από το Υπουργείο Υποδομών.

Αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι τον περασμένο Δεκέμβριο είχε γνωστοποιήθει ότι το ΣΔΙΤ θα αποτελέσει πεδίο μαχών μεταξύ των εξής σχημάτων: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Κοινοπραξία Mytilineos-Intertoll Europe ZRt, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (θυγατρική του Ομίλου της Ελλάκτωρ), και η Κοινοπραξία «Ένωση Προσώπων Αριάδνη» που αποτελείται από τον Όμιλο της ΑΒΑΞ και το Fund Marguerite).

Το χρονοδιάγραμμα και το έργο

Στόχος του Υπουργείου Υποδομών, όπως είχαν ανακοινώσει κατά το πρόσφατο διάστημα τόσο ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, όσο και ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, είναι εντός του τρέχοντος έτους να έχει προκύψει ο ανάδοχος και η σχετική σύμβαση να έχει υπογραφεί έως τα τέλη του.

Παρά το γεγονός ότι δόθηκε ολιγοήμερη παράταση στο συγεκριμένο ΣΔΙΤ, η οποία οφειλόταν τόσο στα αιτήματα των ενδιαφερόμενων σχημάτων για περισσότερο χρόνο όσο και στις όποιες καθυστερήσεις προκλήθηκαν από την πρόσφατη επέλαση της μετάλλαξης Όμικρον, ο στόχος του Υπουργείου παραμένει εφικτός.

Αυτό σημαίνει πως, αν δευ υπάρξουν καθυστερήσεις λόγω παρατάσεων εκ μέρους της αναθέτουσας αρχής η νομικών διαξιφισμών μεταξύ των μνηστήρων, τότε το σημαντικό αυτό έργο για τη Μεγαλόνησο θα ξεκινήσει κατά το Α’ Εξάμηνο του 2023.

Πρόκειται για υπό δημοπράτηση τμήμα του ΒΟΑΚ αφορά το οδικό δίκτυο από τη Χερσόνησο έως τη Νεάπολη (22,5 χιλιόμετρα) συνολικής αξίας 360 εκατ. ευρώ και εκτιμώμενης διάρκειας 30 ετών. Εφόσον, έχουν «κλείσει» τα σχήματα που διεκδικούν το έργο, το επόμενο βήμα είναι η διαπραγμάτευση μεταξύ των σχημάτων και της αναθέτουσας αρχής, όπου και θα προκύψει το τελικό οικονομικό και τεχνικό αντικείμενο του έργου.

Διαβάστε επίσης

Υπουργείο Υποδομών: Δημοπρατούνται και τα τρία τμήματα του ΒΟΑΚ- Εντός του έτους οι ανάδοχοι, το 2023 ξεκινούν τα έργα

Υπουργείο Υποδομών: Σε ολιγοήμερη παράταση οδηγείται το ΣΔΙΤ Χερσόνησος-Νεάπολη του ΒΟΑΚ

Καραμανλής για ΒΟΑΚ: Υποδειγματικός αυτοκινητόδρομος υψηλών προδιαγραφών και ασφάλειας



ΣΧΟΛΙΑ