Ο αυτοκινητόδρομος Ε65, ο οποίος κατασκευάζεται από τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μπαίνει στην τελική ευθεία ολοκλήρωσής του, καθώς το βόρειο τμήμα του έργου παρουσιάζει πλέον εντυπωσιακή πρόοδο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Οκτωβρίου 2025, το ποσοστό κατασκευής έχει φτάσει στο 87,7%, επιβεβαιώνοντας ότι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα των τελευταίων ετών βαδίζει με σταθερά βήματα προς την παράδοσή του, η οποία υπολογίζεται για το πρώτο εξάμηνο του 2026.

1

Οι επιμέρους εργασίες κινούνται με ανεβασμένους ρυθμούς: οι σήραγγες έχουν ολοκληρωθεί σχεδόν στο σύνολό τους, οι γέφυρες έχουν αγγίξει το 99%, τα χωματουργικά έχουν επίσης φτάσει στο τελικό στάδιο, ενώ η ασφαλτόστρωση –το τελευταίο και πιο απαιτητικό στάδιο– επεκτείνεται πλέον ακόμη και στα πιο δύσβατα σημεία της διαδρομής από τον Αγιοφύλλο έως τη σύνδεση με την Εγνατία Οδό.

Ο Ε65, συνολικού μήκους 182,1 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού περίπου 1,4 δισ. ευρώ, αποτελεί έναν άξονα-κλειδί για τις οδικές μεταφορές στην Ελλάδα. Σήμερα βρίσκονται σε κυκλοφορία 136 χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου, από την Ανθήλη έως την Καλαμπάκα, ενώ υπό κατασκευή βρίσκονται τα τελευταία 46 χιλιόμετρα του βόρειου τμήματος, που θα φτάνουν έως την Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών.

Το συνολικό υπό υλοποίηση τμήμα έχει μήκος 70,5 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 45 βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε πλήρη φάση κατασκευής. Η παράδοσή τους αναμένεται εντός του πρώτου εξαμήνου του 2026.

Σήραγγες, γέφυρες και μεγάλα τεχνικά έργα έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί, ενώ τα ασφαλτικά προχωρούν με γοργό ρυθμό σε δύσκολα ορεινά τμήματα, σε σημεία που μέχρι πριν λίγα χρόνια θεωρούνταν ιδιαίτερα απαιτητικά.

Σήμερα, στο εργοτάξιο απασχολούνται περισσότεροι από 750 εργαζόμενοι, με την ΤΕΡΝΑ να έχει θέσει στόχο την πλήρη ολοκλήρωση του έργου μέσα στο 2026.

Με την ολοκλήρωση του Ε65, η Ελλάδα αποκτά έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο που θα ενώνει τη Λαμία με την Εγνατία Οδό, βελτιώνοντας καθοριστικά τη συνδεσιμότητα σε Θεσσαλία, Δυτική Μακεδονία και Ήπειρο. Οι μεταφορές αλλάζουν επίπεδο, τόσο για τις μετακινήσεις των πολιτών όσο και για τη διακίνηση εμπορευμάτων.

Οι χρόνοι ταξιδιού

Οι χρόνοι ταξιδιού μειώνονται θεαματικά: η διαδρομή Λαμία–Εγνατία Οδός θα περιοριστεί από 3 ώρες και 15 λεπτά σε μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά, ενώ η πρόσβαση σε πόλεις όπως τα Γρεβενά, η Καστοριά, το Μέτσοβο, η Κοζάνη και το Καρπενήσι θα γίνεται ταχύτερα από ποτέ. Τα Τρίκαλα θα απέχουν πλέον λιγότερο από τρεις ώρες από την Αθήνα, ενώ η Καρδίτσα μόλις 2 ώρες και 35 λεπτά.

Το έργο όμως δεν αφορά μόνο τη διευκόλυνση των καθημερινών μετακινήσεων. Η ολοκλήρωση του Ε65 θα δημιουργήσει έναν ενιαίο άξονα που θα συνδέει απευθείας το λιμάνι της Ηγουμενίτσας με το λιμάνι του Βόλου, ενισχύοντας δραστικά τον ρόλο της Ελλάδας στις διεθνείς μεταφορές.

Η συνολική διάρκεια του ταξιδιού από τον Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια θα μειωθεί έως και κατά δύο ώρες, ανοίγοντας νέες δυνατότητες για την εμπορική αλυσίδα της χώρας και ενισχύοντας τον τουρισμό και την οικονομική δραστηριότητα σε ολόκληρη τη Βόρεια και Κεντρική Ελλάδα.

Ο Ε65 είναι μια επένδυση που αλλάζει τον χάρτη των μεταφορών, αναβαθμίζει κρίσιμες υποδομές, φέρνει πιο κοντά περιοχές που άλλοτε ήταν αποκομμένες και δημιουργεί νέα αναπτυξιακά δεδομένα για ολόκληρη τη χώρα.

 Με τις εργασίες να προχωρούν αδιάκοπα και την ολοκλήρωση του έργου να πλησιάζει, η Ελλάδα ετοιμάζεται να αποκτήσει έναν άξονα που θα αποτελέσει για τις επόμενες δεκαετίες σημείο αναφοράς για την οδική της ανάπτυξη.

Υπενθυμίζεται πως μέχρι στιγμής, έχουν παραδοθεί στην κυκλοφορία τα 136 χιλιόμετρα από την Ανθήλη μέχρι την Καλαμπάκα.

Διαβάστε επίσης:

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Νέο ενεργειακό deal 1,5 δισ. ευρώ στην Ουκρανία – Τι σηματοδοτεί

Οι παραχωρήσεις «απογειώνουν» τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Γιατί οι αναλυτές βλέπουν τιμή στόχο πάνω από τα 30 ευρώ

Τι κερδίζει η ΑΚΤΩΡ από το deal Εξάρχου στο LNG