• Business

    Γ. Γρατσώνης (BSH Hellas): Πού ποντάρει για ανάπτυξη των πωλήσεων

    O πρόεδρος και διευθύνοντας σύμβουλος κ. Γιάννης Γρατσώνης

    O πρόεδρος και διευθύνοντας σύμβουλος κ. Γιάννης Γρατσώνης


    Με συγκριτικό πλεονέκτημα τις long life συσκευές με after sale service σε βάθος 15ετίας αλλά και την εξοικονόμηση ενέργειας που παρέχουν, η BSH Ελλάς στοχεύει στη διεύρυνση των μεριδίων της στην εγχώρια αγορά οικιακών συσκευών.

    Έχοντας στο χαρτοφυλάκιό της brands όπως Bosch, Siemens, Neff, Pitsos και Gaggenau, η BSH Οικιακές Συσκευές, μέλος του Robert Bosch Group, κατέχει ηγετική θέση στην αγορά των μεγάλων οικιακών συσκευών με μερίδιο 30%-31% όπως επεσήμαναν χθες σε δημοσιογραφική εκδήλωση τα στελέχη της εταιρείας.

    Σε ανοδική τροχιά οι πωλήσεις το 2023

    Η πορεία πέρυσι ήταν ανοδική κατά 1,6% με τον τζίρο να φτάνει στα 190.8 εκατ. ευρώ από 187,8 εκατ. ευρώ το 2022.  Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της εταιρείας, κ. Γιάννης Γρατσώνης το μεγαλύτερο ποσοστό του τζίρου προέρχεται από τις συσκευές Bosch, ακολουθεί η Pitsos και στη συνέχει η Siemens.

    Στο προϊόντικό μείγμα πωλήσεων της εταιρείας τη μεγαλύτερη άνοδο εμφάνισαν οι συσκευές για μαγείρεμα με ανάπτυξη 14%, ακολουθούν τα πλυντήρια πιάτων με άνοδο 6%, οι συσκευές φροντίδας ρούχων με ρυθμό ανάπτυξης 3% και οι μικροσυσκευές με άνοδο 2%. Πτωτικά κινήθηκαν τα προϊόντα ψύξης με τις πωλήσεις να υποχωρούν κατά 3% αλλά αυτό οφείλεται στην εκρηκτική ανάπτυξη των πωλήσεων στην προηγούμενη οικονομική χρήση το πρόγραμμα «Ανακυκλώνω- Αλλάζω Συσκευή».

    Αυτό αναμένεται να έχει επίπτωση και στις επιδόσεις φέτος όπου σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των στελεχών της BSH θα παρουσιάσει πτώση στο σύνολο του τζίρου της λόγω της μείωσης που καταγράφεται στην αγορά των ψυγείων.

    Ώθηση από την κατασκευαστική δραστηριότητα

    Οι προοπτικές πάντως είναι θετικές όπου σε αυτό ευνοεί η ώθηση από την άνοδο της κατασκευαστικής δραστηριότητας που μεταφράζεται σε σημαντική τάση ανόδου στις εντοιχιζόμενες συσκευές ακόμη και στην κατηγορία των ψυγείων, τάση που έχει περιοριστεί στα προηγούμενα χρόνια.  Εξάλλου η μείωση του μέσου όρου ηλικίας των καταναλωτών ευνοεί την αγορά των πλέον σύγχρονων τεχνολογικά συσκευών με αυξανόμενη ζήτηση για τις συσκευές με οθόνη αφής και wifi.

    Να σημειωθεί πως η BSH είναι ο κατασκευαστής με το μεγαλύτερο πανελλαδικό δίκτυο εξουσιοδοτημένων συνεργατών. Ειδικότερα, η εταιρεία διαθέτει ένα δυναμικό 240 εργαζομένων σε Ελλάδα και Κύπρο, με μέσο όρο παραμονής στην εργασία τα 20 χρόνια και απασχολεί δικούς της τεχνικούς σε κέντρα υποστήριξης καταναλωτών σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο Κρήτης, Πάτρα και Κύπρο ενώ επιπλέον 102 εξουσιοδοτημένοι συνεργάτες εξυπηρετούν τις ανάγκες σε όλη την επικράτεια, συμπεριλαμβανομένων νησιών και απομακρυσμένων περιοχών.

    Παγκοσμίως ο όμιλος BSH είχε πέρυσι πωλήσεις 14,8 δις ευρώ από 15,9 δις. ευρώ το 2022. Απασχολεί 60.000 άτομα  και είναι πρώτος σε μερίδια αγοράς στις οικιακές συσκευές. Το 2023 οι πωλήσεις στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 6,3%. Μεγαλύτερη ήταν η πτώση στην αγορά της Βόρειας Αμερικής που έφτασε στο 11,3%, στην Κίνα κατά 10,5% ενώ στις αναδυόμενες αγορές η πτώση περιορίστηκε στο 2,2%.

    Διαβάστε επίσης

    Γ. Γρατσώνης (BSH Hellas): Νέα εποχή μετά την πώληση του εργοστασίου της Πίτσος

    BSH Hellas: Ιστορικές επιδόσεις μετά το λουκέτο στο εργοστάσιο της Πίτσος

    Bosch: Καταργεί 3.500 θέσεις εργασίας μέχρι το 2027 στη θυγατρική BSH

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ