Η Ford Motor στράφηκε στη Renault για να κατασκευάσει οικονομικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, καθώς και οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν αυξανόμενη πίεση από κινέζους κατασκευαστές που επεκτείνονται στην περιοχή.

Η Renault θα βοηθήσει στην ανάπτυξη και παραγωγή δύο μοντέλων με την επωνυμία Ford στη βόρεια Γαλλία, με το πρώτο όχημα να αναμένεται στα showroom στις αρχές του 2028, δήλωσαν οι εταιρείες την Τρίτη. Συμφώνησαν επίσης να εξετάσουν από κοινού την παραγωγή βαν.

1

«Η πραγματικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ότι απαιτείται κεφάλαιο και πρέπει να είσαι ανταγωνιστικός στο κόστος», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ford, Jim Farley, σε δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια συνέντευξης στο Παρίσι. «Αυτά είναι απλώς δομικά στοιχεία για να δημιουργηθεί μια επιτυχημένη επιχείρηση στην Ευρώπη».

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη προσπαθούν να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί, καθώς εταιρείες όπως η BYD Co. επεκτείνονται στην περιοχή με χαμηλού κόστους ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα.

Ταυτόχρονα, αξιοποιούν την κινεζική τεχνολογική εμπειρία για να αναπτυχθούν ταχύτερα και οικονομικότερα. Η Renault βασίστηκε στο κέντρο έρευνας και ανάπτυξης της Σαγκάης για να αναπτύξει το ηλεκτρικό Twingo, το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε τιμή κάτω από 20.000 € έως το επόμενο καλοκαίρι.

Για τη Ford, η κίνηση αυτή μπορεί να σηματοδοτήσει περαιτέρω συρρίκνωση του δικού της παραγωγικού αποτυπώματος στην Ευρώπη, καθώς η εταιρεία μειώνει την παραγωγή και το προσωπικό σε μια περιοχή που εδώ και καιρό υστερεί σε σχέση με το βόρειο αμερικανικό τμήμα της.

Ford Steadily Shrinks in Europe | Car-market share has fallen to just over 3% from more than 7% a decade ago
Η Ford σταδιακά μειώνει την παρουσία της στην Ευρώπη | Το μερίδιο αγοράς αυτοκινήτων της έπεσε λίγο πάνω από το 3% από 7% πριν από μια δεκαετία

Στο εργοστάσιό της στην Κολωνία της Γερμανίας, όπου η Ford κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα βασισμένα σε μία πλατφόρμα της Volkswagen AG, η εταιρεία απολύει εκατοντάδες εργαζόμενους και σχεδιάζει να περάσει σε μία μόνο γραμμή παραγωγής, αντί για τις δύο που λειτουργούν σήμερα, από το 2026, όπως ανακοίνωσε τον Σεπτέμβριο. Έχει ήδη σταματήσει την παραγωγή αυτοκινήτων σε γερμανικό εργοστάσιο στο Saarlouis.

Αντίθετα, η Ford στρέφεται σε συνεργασίες για να μοιράζεται τα κόστη και την παραγωγή στο πλαίσιο μιας «νέας επιθετικής στρατηγικής» στην Ευρώπη. Ο Farley δήλωσε ότι η αμερικανική εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων δεν θα είναι πλέον πλήρης παραγωγός όλων των τύπων οχημάτων, όπως στο παρελθόν, αλλά θα επικεντρωθεί στις κατηγορίες στις οποίες πιστεύει ότι έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. «Θα επιλέξουμε πολύ προσεκτικά σε ποιους τομείς θα ανταγωνιστούμε», είπε ο CEO.

Οι κατασκευαστές επανεξετάζουν τις στρατηγικές τους για τα ηλεκτρικά οχήματα, αφού οι αρχικές τους προσπάθειες απέτυχαν λόγω έλλειψης υποδομών φόρτισης και μοντέλων που αποδείχθηκαν πολύ ακριβά.

Μετά από έντονη πίεση της βιομηχανίας, η Ευρωπαϊκή Ένωση ενδέχεται να αναθεωρήσει την de-facto απαγόρευση πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που είχε προγραμματιστεί για το 2035, λόγω της πιο αργής από την αναμενόμενη μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα. Σχετική ενημέρωση από τις Βρυξέλλες αναμένεται αργότερα αυτόν τον μήνα.

«Η προσέγγιση της ρύθμισης — επιβάλετε το και θα το αγοράσουν — απέτυχε», δήλωσε ο Farley τη Δευτέρα σε ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε στην Financial Times. Ταυτόχρονα, «βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα κύμα κρατικώς επιδοτούμενων εισαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα, σχεδιασμένων δομικά για να υποσκάψουν την ευρωπαϊκή εργασία και παραγωγή».

Στο μεταξύ, οι κατασκευαστές προσπαθούν να διορθώσουν τα λάθη τους προσφέροντας φθηνότερα ηλεκτρικά οχήματα. Η Stellantis NV ανακοίνωσε τον Νοέμβριο ότι αύξησε την παραγωγή Citroën λόγω της ισχυρής ζήτησης για το προσιτό C3 πόλης.

Η VW ετοιμάζει οικονομικά ηλεκτρικά οχήματα, όπως το ID. Polo, που αναμένεται να κοστίζει κάτω από 25.000 € όταν κυκλοφορήσει την επόμενη χρονιά.

Πέρα από τη συνεργασία στα ηλεκτρικά οχήματα, η Ford και η Renault σκοπεύουν να συνεργαστούν και στην ανάπτυξη και παραγωγή βαν και για τα δύο σήματα.

«Δεν υπάρχει άλλη επιλογή από το να μοιραστούμε πόρους», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Francois Provost, στην ίδια συνέντευξη, προσθέτοντας ότι η αγορά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη είναι «βασική» και για τους δύο συνεργάτες.

Διαβάστε επίσης:

Γερμανία: Αύξηση σημείωσαν οι εξαγωγές από το εμπόριο με την ΕΕ

Kering: Νέα επένδυση 14 εκατ. στην Κίνα με απόκτηση μεριδίου στον οίκο κοσμηματοποιίας Borland

Μετά τον ΛεΜπρόν, ποιος; Το τέλος μιας εποχής και το μεγάλο κενό διαδοχής