• Business

    ΕΡΓΟΣΕ: Στη διάθεση των μεγάλων κατασκευαστών οι προμελέτες για έργα 4,5 δισ. ευρώ – Πώς προχωρούν οι διαγωνισμοί

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos), Χρήστος Βίνης (ΕΡΓΟΣΕ)

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ) Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos), Χρήστος Βίνης (ΕΡΓΟΣΕ)


    Στη διάθεση των μεγάλων Ομίλων θα βρεθούν τις επόμενες ημέρες οι προμελέτες για τα έξι έργα αξίας 4,5 δισ. ευρώ που δημοπρατεί η ΕΡΓΟΣΕ και αφορούν στη διασύνδεση των εμπορικών λιμένων με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

    Πρόκειται για μία σειρά κομβικών έργων μέσω των οποίων η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει στις εμπορευματικές μεταφορές (logistics) στα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

    Επιπλέον, η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ έδωσε από την περασμένη Παρασκευή το πράσινο φως για τον διαγωνισμό αξίας άνω των 200 εκατ. Ευρώ για τους έξι project managers που θα υποστηρίξουν την ΕΡΓΟΣΕ κατά τη διάρκεια της εφαρμογής των συμβάσεων με τους μεγάλους Ομίλους που διεκδικούν το έργο. Αυτοί είναι οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, Intrakat, ΑΒΑΞ, Mytilineos, Alstom και Siemens.

    Πηγές με πολύ καλή γνώση της διαγωνιστικής διαδικασίας αναφέρουν πως οι σχετικοί διαγωνισμοί αναμένεται να προκηρυχθούν μέχρι τις 15 Αυγούστου, ενώ η υποβολή των προσφορών θα γίνει στα τέλη Σεπτεμβρίου.

    Από εκεί και έπειτα η ΕΡΓΟΣΕ θα αξιολογήσει αρχικά σε τεχνικό και εν συνεχεία σε οικονομικό επίπεδο τις προσφορές για να καταλήξει μέχρι τα τέλη του έτους στους αναδόχους. Το χρονοδιάγραμμα αυτό επιβεβαιώνει το στόχο που έχει θέσει η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ με Διευθύνοντα Σύμβουλο το Χρήστο Βίνη, για την υπογραφή των πρώτων συμβάσεων τον Μάρτιο του 2023.

    Η αρχιτεκτονική του διαγωνισμού

    Η ΕΡΓΟΣΕ έχει επιλέξει για τους εν λόγω διαγωνισμούς τη μέθοδο της μελετοκατασκευής. Μέσω αυτής η ΕΡΓΟΣΕ θα παραδώσει τις προμελέτες των έργων στα ενδιαφερόμενα σχήματα.

    Αυτά, αφού εξετάσουν τις προμελέτες θα καταλήξουν στις δικές τους προτάσεις για τη χάραξη της καθεμίας από τις έξι υπό δημοπράτηση σιδηροδρομικές γραμμές.

    Από εκεί και έπειτα η ΕΡΓΟΣΕ σε συνεργασία με τους δικούς της τεχνικούς συμβούλους θα καταλήξει στην καλύτερη μελέτη για το κάθε έργο, και όποια ανταποκρίνεται περισσότερο στις ανάγκες του κάθε έργου θα δημοπρατηθεί. Υπενθυμίζεται πως οι συγκεκριμένοι σύμβουλοι θα προκύψουν μέσω διαγωνισμού αξίας 7,2 εκατ. Ευρώ, ο οποίος έχει βγει στον αέρα από τα μέσα Μαΐου.

    Με τη σειρά τους, τα σχήματα, τα οποία, σύμφωνα με πληροφορίες έχουν «κλειδώσει» και δεν αλλάζουν θα δώσουν τις προσφορές τους για κάθε έργο που διεκδικούν.

    Όπως έχουν αναφέρει τόσο ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, όσο και ο Υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης, η μέθοδος αυτή επιλέχθηκε καθώς κατ΄αυτόν τον τρόπο οι κατασκευαστικές εταιρίες παρέχουν στην ΕΡΓΟΣΕ την εμπειρία τους και επιτυγχάνεται η άρτια συνεργασία του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την έγκαιρη δημοπράτηση και υλοποίηση των έργων

    Τα υπό δημοπράτηση έργα και οι μνηστήρες

    Υπενθυμίζεται πως ο οι διαγωνισμοί ανακοινώθηκαν στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου και μέχρι στιγμής γνωρίζουμε τα τρία σχήματα που θα διεκδικήσουν τα έργα. Στα τέλη Ιανουαρίου γνωστοποιήθηκε ποια σχήματα διεκδικούν τα έργα,  τα οποία και πήραν το πράσινο φως από την ΕΡΓΟΣΕ χωρίς απουσίες, ενώ ο διαγωνισμός πέρασε στη Β Φάση (δηλαδή την παράδοση των προ μελετών και τη χάραξη του κάθε έργου) στα μέσα Ιουνίου.

    Αναλυτικότερα έχουν δημιουργηθεί τρεις πολύ ισχυρές κοινοπραξίες, στις οποίες πρωταγωνιστούν μεγάλοι εγχώριοι και διεθνείς Όμιλοι. Αυτές είναι οι εξής:

    • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Intrakat-Siemens,
    • Ελλάκτωρ – Mytilineos
    • ΑΒΑΞ – Alstom

    Ενώ τα έργα που δημοπρατούνται είναι τα κάτωθι:

    • Διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, συνολικής αξίας 591 εκατ. Ευρώ
    • Προαστιακή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου αξίας 534 εκατ. ευρώ
    • Προαστιακή σιδηροδρομικής γραμμή για τη σύνδεση Ραφήνας και λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο 430 εκατ. ευρώ
    • Διασύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης με την Ξάνθη 2,3 δισ. ευρώ
    • Σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο 1,45 δισ. ευρώ
    • Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης 77,1 εκατ. ευρώ

    Διαβάστε επίσης

    ΕΡΓΟΣΕ: Ενέκρινε τα τεύχη δημοπράτησης για 6+1 Τεχνικούς Συμβούλους

    Υπουργείο Υποδομών: Προχωρά ο απογαλακτισμός ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ με στόχο τη χρηματοδότηση ΣΔΙΤ 1,2 δις. Ευρώ

    ΕΡΓΟΣΕ: Στα τέλη του μήνα ξεκινούν οι διαπραγματεύσεις με τους μεγάλους Ομίλους για τα έργα των 4,5 δισ. ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ