• Business

    ΕΡΓΟΣΕ: Προχωράει στο επόμενο στάδιο ο διαγωνισμός των 4,5 δισ. Ευρώ που διεκδικούν οι μεγάλοι Όμιλοι

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Πέτρος Σουρέτης (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilneos)

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Πέτρος Σουρέτης (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilneos)


    Στο επόμενο στάδιο προχωράει  την επόμενη Δευτέρα το mega-project των 4,5 δισ. Ευρώ που διεκδικούν οι μεγάλοι Όμιλοι της χώρας μας και δημοπρατεί η ΕΡΓΟΣΕ. Πρόκειται για τους έξι διαγωνισμούς που αφορούν τη διασύνδεση των λιμένων με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο μέσω του οποίου επιδιώκεται η  Ελλάδα να γίνει διεθνές κέντρο συνδυασμένων μεταφορών στα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

    Συγκεκριμένα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, σε σχετικό ερώτημα που του τέθηκε χθες στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής σχετικά με την πορεία των διαγωνισμών επισήμανε, ότι την Παρασκευή εγκρίνονται από το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρίας τα τεύχη δημοπράτησης του κάθε έργο.

    Αυτό σημαίνει πως τη Δευτέρα οι διεκδικητές του έργου θα κληθούν να καταβάλουν τις τεχνικές προσφορές τους για καθένα από τα έξι έργα. Πρόκειται για το στάδιο Β1, δηλαδή τον ανταγωνιστικό διάλογο.

    Κατά τη διάρκεια αυτού οι ενδιαφερόμενοι, αφού θα έχουν λάβει τις προμελέτες των έργων από την ΕΡΓΟΣΕ θα υποβάλουν τις δικές τους προτάσεις για τη χάραξη κάθε έργου. Η ΕΡΓΟΣΕ στη συνέχεια σε συνεννόηση με τεχνικούς συμβούλους θα καταλήξει στη βέλτιστη τεχνική πρόταση για κάθε έργο την οποία και θα βγάλει προς δημοπράτηση.

    Από εκεί και έπειτα οι ενδιαφερόμενοι θα δώσουν τις οικονομικές προσφορές προκείμενου να μειοδοτήσουν και να κλειδώσουν τα έργα (Στάδιο Β2). Όπως έχει ήδη γράψει το mononews στόχος της ΕΡΓΟΣΕ είναι τα δύο αυτά στάδια να έχουν ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2022 και οι πρώτες από τις έξι συμβάσεις να υπογράφουν τον Μάρτιο του 2023.

    Ποιοι διεκδικούν τα έργα

    Υπενθυμίζεται πως ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο και μέχρι τον περασμένο Απρίλιο οι Όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Ιntrakat και Mytilineos είχαν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους. Οι Όμιλοι έχουν δημιουργήσει δυνατές συμμαχίες μεταξύ τους, ενώ έχουν στραφεί στην Alstom και τη Siemens για τα έργα σηματοδότησης.

    Αναλυτικότερα έχουν δημιουργηθεί τα εξής «μπλοκ»:

    • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ -Intrakat-Siemens,
    • Ελλάκτωρ – Mytilineos
    • ΑΒΑΞ – Alstom

    Όσον αφορά τα υπό δημοπράτηση έργα αυτά είναι τα κάτωθι:

    • Διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, συνολικής αξίας 591 εκατ. Ευρώ
    • Προαστιακή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου αξίας 534 εκατ. ευρώ
    • Προαστιακή σιδηροδρομικής γραμμή για τη σύνδεση Ραφήνας και λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο 430 εκατ. ευρώ
    • Διασύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης με την Ξάνθη 2,3 δισ. ευρώ
    • Σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο 1,45 δισ. ευρώ
    • Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης 77,1 εκατ. ευρώ

    Διαγωνισμοί αξίας 300 εκατ. Ευρώ για συμβούλους

    Σε όλη τη διάρκεια του διαγωνισμού η ΕΡΓΟΣΕ προχωρά στην προκήρυξη διαγωνισμών συνολικής αξίας 300 εκατ. ευρώ, οι οποίοι αφορούν στην εξεύρεση συμβούλων. Αυτοί θα την υποστηρίξουν κατά τη διάρκεια της διαγωνιστικής διαδικασίας και κατά την υλοποίηση των έξι έργων.

    Ο πρώτος μεγάλος διαγωνισμός, τον οποίο έχει βγάλει στον αέρα από τα μέσα Μαΐου η ΕΡΓΟΣΕ, αφορά στη συνεργασία με τεχνικό σύμβουλο με στόχο. Η αξία του έργου ανέρχεται στα 7,4 εκατ. Ευρώ, και ο ανάδοχος θα υποστηρίξει την ΕΡΓΟΣΕ σε όλη τη διάρκεια της διαγωνιστικής διαδικασίας.

    Ένας ακόμα διαγωνισμός αξίας 200 εκατ. ευρώ που ετοιμάζεται να προκηρύξει άμεσα η ΕΡΓΟΣΕ αφορά επιλογή των project managers, οι οποίοι θα είναι αρμόδιοι για τη σωστή εφαρμογή των χαράξεων και θα αποτελούν το συνδετικό κρίκο μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και των αναδόχων που θα αναλάβουν την κατασκευή των σιδηροδρομικών συνδέσεων.

    Επιπλέον, είναι ζήτημα ημερών να βγει στον αέρα ένας ακόμα διαγωνισμός αξίας 30 εκατ. Ευρώ για την πρόσληψη τεχνικών συμβούλων, οι οποίοι θα βοηθήσουν την ΕΡΓΟΣΕ κατά τη διάρκεια κατασκευής των έξι σιδηροδρομικών συνδέσεων.

    Διαβάστε επίσης

    Βίνης (ΕΡΓΟΣΕ): Ξεκινά άμεσα η δεύτερη φάση έξι διαγωνισμών ύψους 4 δισ.

    ΕΡΓΟΣΕ: Νέος διαγωνισμός αξίας 30 εκατ. ευρώ για την επιτάχυνση του mega project των 4,5 δισ. ευρώ

    ΕΡΓΟΣΕ: Νέος διαγωνισμός αξίας 30 εκατ. ευρώ για την επιτάχυνση του mega project των 4,5 δισ. ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ