• Business

    Η εποχικότητα (και όχι μόνο) πλήττει τα τάνκερ

    tanker


    Δεν είναι μόνο φετινό το φαινόμενο της αδυναμίας της αγοράς των τάνκερ τον Αύγουστο – όπως είναι γνωστό, ο Αύγουστος είναι διαχρονικά ένας από τους πιο αδύναμους μήνες για τα τάνκερ, κάτι που επιβεβαιώνει σε εκτενή ανάλυσή του ο αναλυτής της Evercore ISI, Jonathan Chappell, λαμβάνοντας υπ’ όψιν στοιχεία για τις τιμές ναύλωσης των τάνκερ τύπου VLCC και MR τα τελευταία 27 χρόνια.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, διαχρονικά τα έσοδα από τάνκερ VLCC πέφτουν τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο, ενώ η καλύτερη περίοδος για τα VLCC είναι από τον Νοέμβριο μέχρι τον Μάρτιο. Για τα τάνκερ MR, η περίοδος Αυγούστου-Οκτωβρίου είναι η πιο αδύναμη, ενώ η καλύτερη περίοδος είναι από τον Δεκέμβριο ως τον Φεβρουάριο.

    Όπως εξηγεί ο Chappell, η εποχικότητα του κλάδου έγκειται στο ότι οι λιγότερες καθυστερήσεις λόγω καιρικών συνθηκών βελτιστοποιούν την αξιοποίηση της χωρητικότητας των πλοίων, καθώς και στη συντήρηση που γίνεται στα διυλιστήρια εν όψει της αλλαγής σε «χειμερινά» καύσιμα για τον χειμώνα στο βόρειο ημισφαίριο.

    Όμως ευθύνονται μόνο εποχικοί παράγοντες για τις δυσκολίες σήμερα στην αγορά των τάνκερ; Οπωσδήποτε όχι. Αλλά στους εποχικούς αυτούς παράγοντες έρχονται να προστεθούν η αύξηση της χωρητικότητας των διαθέσιμων πλοίων και η μειωμένη ζήτηση αργού πετρελαίου σε σχέση με το 2015.

    «Εκ των υστέρων, κάποια από την πολύ ισχυρότερη της αναμενόμενης ζήτηση που παραφούσκωσε τις τιμές το 2015 πιθανότατα ήταν «δανεική» από το 2016, εξ ου και η επαναφορά ήταν πολύ σημαντική», επισημαίνει ο Chappell.

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/angeliki-fragkou-giati-navios-partners-poulise-msc-cristina/67334



    ΣΧΟΛΙΑ