• Business

    Επιβεβαίωση mononews: Έπεσαν οι υπογραφές για την πώληση της Μινέρβα στη Diorama/Deca-Στα 45,1 εκατ. ευρώ το τίμημα

    • Γιώργος Μανέττας
    Χρύσα Μπόνου, CEO Μινέρβα Ελαιουργική

    Χρύσα Μπόνου, CEO Μινέρβα Ελαιουργική


    Ανακοίνωση για την πώληση της Μινέρβα Ελαιουργική στο fund Diorama/Deca, όπως έγραψε νωρίτερα το mononews.gr, εξέδωσε η PZ Cussons Plc. To τίμημα της πώλησης ανήλθε σε 45,1 εκατ. ευρώ.

    Αναλυτικά η ανακοίνωση:

    H PZ Cussons Plc, ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους καταναλωτικών προϊόντων διεθνώς, προχώρησε σε συμφωνία για τη μεταβίβαση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Μινέρβα Ελαιουργικών Επιχειρήσεων και Τροφίμων ΑΕ στην εταιρεία Mirties Enterprises Company Limited, θυγατρική της Diorama Investments SICAR SA. Διαχειριστής της Diorama έχει οριστεί η Deca Investments Α.Ε.Δ.Ο.Ε.Ε.

    Το τίμημα της εξαγοράς ανήλθε σε 45,1 εκατ. ευρώ.

    Με πλούσια ιστορία μεγαλύτερη των 115 χρόνων, η Μινέρβα είναι σήμερα μια εύρωστη βιομηχανία ειδών διατροφής. Έχει δημιουργήσει ένα εμβληματικό brand, ενώ διατηρεί ένα ισχυρό πορτφόλιο με περισσότερα από 10 εμπορικά σήματα σε είδη διατροφής (ελαιόλαδο, τυροκομικά, φέτα, βούτυρο, μαργαρίνη, ξίδι) και υψηλά μερίδια στις επιμέρους αγορές.

    Παράλληλα αναπτύσσει έντονη εξαγωγική δραστηριότητα σε περισσότερες από 20 χώρες του κόσμου. Η ισχυρή θέση της Μινέρβα βασίζεται στην παραγωγική της βάση με τρεις μονάδες παραγωγής και τις συνεχείς επενδύσεις επέκτασης και εκσυγχρονισμού.

    Κατά την τελευταία οικονομική χρήση που έκλεισε στις 31 Μαΐου 2019, ο κύκλος εργασιών της Μινέρβα ανήλθε σε 50,1 εκατ. ευρώ και τα κέρδη EBITDA σε 3,8 εκατ. ευρώ.

    Ο Alex Kanellis, Chief Executive της PZ Cussons Plc, δηλώνει: «Η συμφωνία για τη μεταβίβαση της Μινέρβα εντάσσεται στη νέα στρατηγική της PZ Cussons ‘Focus, Scale and Accelerate’ η οποία επικεντρώνεται στις κύριες κατηγορίες προϊόντων μας -προσωπικής φροντίδας και καλλυντικών-, και σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές που αποτελούν το μεγάλο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα και θα μας προσφέρουν μεγαλύτερη ανάπτυξη.

    »Πιστεύω ότι η DIORAMA/DECA είναι ένας εξαιρετικός συνεργάτης που θα προσφέρει στη Μινέρβα σημαντικές προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης.

    »Ευχαριστούμε όλους τους εργαζόμενους για την αφοσίωση και την εξαιρετική δουλειά τους όλο το διάστημα της συνεργασίας μας και τους ευχόμαστε κάθε επιτυχία στο μέλλον».

    Ο Partner και Διευθυντής Επενδύσεων της DECA Investments AIFM, Γιάννης Καλαντζής δήλωσε: «Το ενδιαφέρον μας στην Μινέρβα προϋπήρχε της απόφασης της PZ Cussons να πωλήσει την εταιρεία. Στοιχεία της ελκυστικότητάς της αποτελούν η μακρά και επιτυχημένη ιστορία της, η απαράμιλλη  αναγνωρισιμότητα του ονόματός της και η πεποίθηση ότι μπορεί να αναπτυχθεί σημαντικά στην ελληνική και ευρωπαϊκή αγορά. Είμαστε βέβαιοι ότι μαζί με τους συνεπενδυτές μας, την διοίκηση και τους εργαζόμενους, θα κάνουμε την Μινέρβα ακόμα μεγαλύτερη και πιο κερδοφόρα εταιρεία που θα αποτελεί σημείο αναφοράς για τους καταναλωτές, τους εργαζόμενους και την ελληνική επιχειρηματική κοινότητα».

    Όπως είχε γράψει πρώτο το mononews το επενδυτικό fund Deca-Diorama ήταν φαβορί για την απόκτηση της εταιρείας μετά την αποχώρηση μετά την αποχώρηση από τον διαγωνισμό της βιομηχανίας ζυμαρικών Μέλισσα Κίκιζας.

    Η επικείμενη αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος στην Μινέρβα, μια από τις πιο ιστορικές και εμβληματικές εταιρείες τροφίμων της χώρας αναμένεται να δημιουργήσει νέα δεδομένα στην εγχώρια αγορά.

    Υπενθυμίζεται ότι η διαδικασία πώλησης της εταιρείας, η οποία από το 1977 ανήκει στον διεθνή όμιλο ελληνικών συμφερόντων Peterson Zochonis, ξεκίνησε πριν από περίπου τρεις μήνες. Στην κούρσα της διεκδίκησης είχε μπει και η βιομηχανία ζυμαρικών Μέλισσα Κίκιζας, η πρόταση της οποίας δεν καρποφόρησε.

    Η Μινέρβα παρά την πτώση εξακολουθεί να αποτελεί ένα αρκετά αναγνωρίσιμο brand, με ισχυρή παρουσία στην κατηγορία του ελαιολάδου και σημαντικές δυνατότητες στην κατηγορία των τυροκομικών.

    Τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία προχώρησε σε μεγάλες επενδύσεις και αρκετές εξαγορές, με πιο πρόσφατη την απόκτηση του brand Ξύδι ΤΟΠ από την πολυεθνική Pernod Ricard και λίγα χρόνια πριν έκανε την είσοδό της σε νέες κατηγορίες, όπως τα τυροκομικά με αιχμή την φέτα.

    Βέβαια, με εξαίρεση το ελαιόλαδο όπου έχει ηγετική παρουσία, δεν κατάφερε να κάνει την διαφορά ούτε στην κατηγορία του βουτύρου, αλλά ούτε και στη φέτα με τη σειρά, Χωριό, αν και επενδύθηκαν αρκετά χρήματα.

    Σήμερα, η εταιρεία διαθέτει τρία εργοστάσια παραγωγής: ένα στο Σχηματάρι του νομού Βοιωτίας, ένα στο Επισκοπικό του νομού Ιωαννίνων για την παραγωγή φέτας και ένα στην Ανδραβίδα του νομού Ηλείας, το οποίο λειτουργεί ως σταθμός συλλογής γάλακτος.

    Η παραγωγική μονάδα που είχε η εταιρεία στον Πειραιά για την παραγωγή ξυδιού (την απέκτησε το 2014 μετά την εξαγορά του ξυδιού ΤΟΠ), μεταφέρθηκε στις εγκαταστάσεις στο Σχηματάρι και το παλιό εργοστάσιο διατέθηκε προς πώληση.

    Στην εταιρεία απασχολούνταν στις 31 Μαΐου 2018 193 άτομα. Κατά την τελευταία χρήση υποχώρησε επίσης ο κύκλος εργασιών κατά σχεδόν 10 εκατ. ευρώ, στα 55,6 εκατ. ευρώ λόγω των έντονων προσφορών ενώ υπήρξε και συρρίκνωση στο περιθώριο μικτού κέρδους, στο 19% από 22% εξαιτίας του υψηλού κόστους των πρώτων υλών.

    Επιπλέον, υπήρξε κατακόρυφη μείωση της κερδοφορίας, η οποία σχεδόν εξανεμίστηκε, αφού περιορίστηκε σε 343,4 χιλ. ευρώ τη χρήση 2017/2018 από 2,3 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη προηγούμενη χρήση.



    ΣΧΟΛΙΑ