• Business

    Επιμένει στη σκληρή τακτική της η Diana Shipping – Έτοιμη για αγορά capesize

    Συμεών Παληός ναυτιλία

    Συμεών Παληός, εφοπλιστής Diana Shipping


    Όπως γράφαμε την περασμένη εβδομάδα στο mononews, η Diana Shipping του Συμεών Παληού σχεδιάζει δυναμική επιστροφή στις αγορές bulkers, προκειμένου να απομακρύνει το ρευστό της από τις τράπεζες που ενδεχομένως να θέλουν να το «παγώσουν», στο πλαίσιο των συζητήσεων για την αναδιάρθρωση του χρέους της. Και οι φήμες λένε ότι βρίσκεται πολύ κοντά σε ένα deal για την απόκτηση ενός πλοίου τύπου capesize.

    Πρόκειται, σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, για ένα πλοίο χωρητικότητας 180.000 dwt που αρχικά είχε παραγγελθεί στα ναυπηγεία SWS στην Κίνα από την Zhejiang Herun Group, με αριθμό καρίνας 1346, ενώ πιθανόν στο πλαίσιο της συμφωνίας να υπάρξει οψιόν και για το πλοίο με αριθμό καρίνας 1347. Όσο για την τιμή του πλοίου, εκτιμάται κοντά στα 31 εκατομμύρια ευρώ.

    Πλέον, η κρίσιμη ημερομηνία για την Diana Shipping είναι η ερχόμενη Πέμπτη, 28 Ιουλίου, οπότε και η εταιρεία θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα τριμήνου της, και εκεί θα φανεί αν υπάρχει κάποια προσθήκη πλοίου ή κάποια συμφωνία για το χρέος της. Αν, πάντως, επιβεβαιωθούν οι φήμες που θέλουν την Diana να διοχετεύει ρευστό για αγορά νέου πλοίου, θα είναι μία σαφής ένδειξη ότι οι διαπραγματεύσεις της με τις τράπεζες, για τις οποίες έχει επιστρατεύσει μάλιστα την ειδική στις αναδιαρθρώσεις συμβουλευτική εταιρεία Evercore, διεξάγονται σε τεταμένο κλίμα.

    Είναι σαφές ότι η τακτική που ακολουθεί η Diana απέναντι στις τράπεζες είναι ασυνήθιστα σκληρή, ειδικά αν συγκριθεί με τη στάση άλλων ναυτιλιακών εταιρειών που έχουν βρεθεί στην ίδια κατάσταση, οι οποίες προτίμησαν να συνεργαστούν με τις τράπεζες.

    Πάντως, έμπειρο στέλεχος της αγοράς δήλωνε την περασμένη εβδομάδα στο TradeWinds ότι αν πράγματι η Diana προχωρήσει σε αγορά πλοίου, οι τράπεζες θα αντιδράσουν πολύ έντονα.

    «Οι τράπεζες ακολουθούν σκληρή στάση με οποιονδήποτε δραστηριοποιείται στο χώρο του dry bulk. Αν οι τράπεζες έβλεπα  την Diana να αγοράζει πλοία, θα ήταν οργισμένες», υποστηρίζει και προσθέτει: «Την ίδια στιγμή, πρέπει να σκεφτώ πως η Diana έχει κι άλλους τρόπους να προστατεύσει αυτό το ρευστό από τις τράπεζες – η σκέψη ότι το χρειάζονται για να αγοράσουν πλοία με αυτό δε μου φαίνεται να έχει αλήθεια».

    Αξίζει να σημειωθεί ότι μεταξύ των πιστωτριών τραπεζών της Diana Shipping περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι Nordea, DNB, Credit Agricole, The Export-Import Bank of China, BNP Paribas και ING Bank.

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/marinopoulos-echi-efthines-ikogenia-gia-ta-chrei/60752



    ΣΧΟΛΙΑ