• Business

    Επιμένει η Cosco για τον τέταρτο προβλήτα στον Πειραιά – Τι σημαίνει η επένδυση για το λιμάνι

    ΟΛΠ: Tο νέο διοικητικό συμβούλιο μετά τις παραιτήσεις των εκπροσώπων του ΤΑΙΠΕΔ

    Γιου Ζενγκ Γκανγκ- Πρόεδρος του Δ.Σ. της ΟΛΠ Α.Ε


    Μετά την ανάθεση του έργου επέκτασης του προβλήτα κρουαζιέρας στην ΤΕΚΑΛ, η διοίκηση του ΟΛΠ θα επιδιώξει σύμφωνα με πληροφορίες να επαναφέρει το ζήτημα δημιουργίας τέταρτου προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Ένα έργο που απορρίφθηκε από την ΕΣΑΛ, πριν από μερικούς μόλις μήνες με την δικαιολογία πως οι συνθήκες δεν ήταν ώριμες.

    Πηγές προσκείμενες στην Cosco, την κινέζικη εταιρεία που ελέγχει τον ΟΛΠ αναφέρουν πως δεν μπορούν να προσδιορίσουν τον χρονικό ορίζοντα υποβολής του νέου αιτήματος στην ΕΣΑΛ, ωστόσο υπογραμμίζουν πως ιδανικά θα ήταν να γίνει το συντομότερο δυνατόν.

    Η συγκεκριμένη επένδυση θεωρείται κομβική στα σχέδια των Κινέζων για την ανάπτυξη του λιμανιού στον Πειραιά. Μάλιστα, ακόμη και μετά την απόρριψη της από την ΕΣΑΛ τον περασμένο Οκτώβριο ο πρόεδρος της YU Zenggang είχε αφήσει να εννοηθεί πως δεν εγκαταλείπει την προσπάθεια και θα επιδιώξει να την επαναφέρει.

    «Θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι αρμόδιες αρχές θα επανεξετάσουν σύντομα και την επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, ως μία μεγάλη επένδυση που θα εδραιώσει το λιμάνι του Πειραιά στα κορυφαία Container Terminals της Ευρώπης», είχε πει χαρακτηριστικά.

    Ο κ. Zenggang στην πρόσφατη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη εξέφρασε τη βούληση της Cosco να συνεχίσει τις επενδύσεις στην Ελλάδα, ώστε σύντομα, εντός των επομένων 4-5 ετών, το λιμάνι του Πειραιά να έχει εξελιχθεί σε ένα από τα μεγαλύτερα εμπορευματικά κέντρα της Ευρώπης

    Κύκλοι του ΟΛΠ μιλώντας πρόσφατα στο mononews.gr επεσήμανε πως το 2020 θα αποτελέσει χρονιά εκκίνησης των κατασκευών, με δεδομένο ότι στο master plan περιλαμβάνονται και μια σειρά από υποχρεωτικές επενδύσεις που δεσμεύουν τους νέους μετόχους του Οργανισμού ενώ συνδέονται άμεσα με την μεταβίβαση του υπόλοιπου 16% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Ένα ποσοστό, το οποίο έχει προπληρώσει η Cosco με την συμφωνία του 2016 και επρόκειτο να μεταβιβαστεί το 2021.

    Από τις υποχρεωτικές επενδύσεις, οι οποίες ανέρχονται σε 293 εκατ. ευρώ έχουν προχωρήσει μεταξύ άλλων ο προβλήτας πετρελαιοειδών, η αγορά και εγκατάσταση της νέας πλωτής δεξαμενής καθώς επίσης και η αγορά και ανανέωση εξοπλισμού και εκβαθύνσεις. Υπολογίζεται ότι μέχρι στιγμής βρίσκονται σε εξέλιξη ή έχουν ολοκληρωθεί έργα αξία 70 εκατ. ευρώ.



    ΣΧΟΛΙΑ