• Business

    Εορταστικό “φρένο” στις διαλύσεις πλοίων – Αισιοδοξία στον κλάδο για το 2017

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Αυξημένος ήταν ο αριθμός των bulkers και των containerships που πωλήθηκαν προς διάλυση στη διάρκεια των τελευταίων εβδομάδων του 2016, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεση της GMS, τη μεγαλύτερη αγοράστρια πλοίων προς ανακύκλωση.

    “Πρωταθλητές” στις διαλύσεις είναι σύμφωνα με την GMS τα containerships τύπου panamax και μικρότερα, καθώς περισσότερα από 150 τέτοια πλοία οδηγήθηκαν σε διάλυση εντός του έτους, ένας αριθμός που χαρακτηρίζεται “εντυπωσιακός” και “ασυναγώνιστος”, με τη δραστήρια γερμανική αγορά να συνεισφέρει τα μέγιστα σε αυτό.

    “Έχουμε δει ακόμα και νέα πλοία, του 2008 ή ακόμα και του 2009, να έχουν αποσυρθεί στο μεγαλύτερο και πιο ιστορικό ξεκαθάρισμα που έχουμε δει μέχρι σήμερα σε αυτόν τον τομέα. Και αυτό αναμένεται να συνεχιστεί και εντός του 2017, καθώς οι επιπτώσεις από τη χρεοκοπία της Hanjin συνεχίζουν να εξαπλώνονται ανά τον κόσμο”, επισημαίνει η GMS, εκφράζοντας αισιοδοξία για ένα 2017 που θα είναι καλύτερο από τα “απρόβλεπτα και εξαιρετικά ασταθή” τελευταία χρόνια για την αγορά της ανακύκλωσης πλοίων.

    Η GMS εκτιμά πάντως πως η περίοδος των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς είναι σχετικά ήρεμη στον τομέα της ανακύκλωσης πλοίων.

    Το “φρενάρισμα” των τελευταίων ημερών στην αγορά πιστοποιεί και η έκθεση της Athenian Shipbrokers, που σημειώνει ότι “με το τρέχον έτος να φτάνει στο τέλος του, οι αγορές διάλυσης παρέμειναν πάνω-κάτω σταθερές, με λίγα πλοία να έχουν αναφερθεί ως πωληθέντα στην Ινδική υποήπειρο, καθώς τα διαθέσιμα υποψήφια πλοία μειώθηκαν λόγω των εορτών”.

    Στο ίδιο μήκος κύματος και η Allied Shipbroking, η οποία σημειώνει ότι “η δραστηριότητα στις διαλύσεις έχει αποδειχθεί πιο μετριοπαθής συγκριτικά με αυτά που περιμέναμε και συγκριτικά με την τάση που είχαμε δει κατά την ίδια περίοδο πέρυσι”.

    Η Allied Shipbroking εκτιμά εξάλλου ότι το 2017 η δραστηριότητα στον κλάδο θα είναι αυξημένη, “ειδικά δεδομένου του αριθμού νέων κανονισμών που πρόκειται να τεθούν σε ισχύ και είναι πιθανό [οι ναυτιλιακές εταιρείες] να στείλουν πολλά παλαιότερα πλοία προς απόσυρση, αντί να αντιμετωπίσουν το υψηλό κόστος της συμμόρφωσης”.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Τα μεγαλύτερα deals του 2016: Τι αλλάζει στο χάρτη της ναυτιλίας

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: NewLead Victoria: Οι ναυτικοί φεύγουν «σαν τα ποντίκια» από το πλοίο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Basil M. Karatzas: Κοιτώντας την κρυστάλλινη σφαίρα της ναυτιλίας για τις προβλέψεις του 2017



    ΣΧΟΛΙΑ