• Business

    Έντονες αντιδράσεις για το σχέδιο της Κομισιόν να επιβάλει «τέλος διάλυσης» στα πλοία


    Την κατηγορηματική αντίθεσή τους στην πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για επιβολή πρόσθετης χρέωσης σε όλα τα πλοία που δένουν σε λιμάνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου να συντηρηθεί ένα πρόγραμμα διάλυσης πλοίων, εκφράζουν το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) και η Ευρωπαϊκή Κοινότητα Εφοπλιστικών Ενώσεων (ECSA), υποστηρίζοντας ότι μία τέτοια κίνηση θα προκαλέσει προβλήματα για όλες τις χώρες που συναλλάσσονται με κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    Σύμφωνα με την πρόταση της Κομισιόν για τον Κανονισμό Ανακύκλωσης Πλοίων (SRR), όλα τα πλοία που δένουν σε λιμάνια της ΕΕ θα πληρώνουν ένα τέλος, ανεξαρτήτως σημαίας, το οποίο θα επιστρέφεται στο τέλος της ζωής του πλοίου, υπό τον όρο το πλοίο να διαλυθεί σε ναυπηγείο εγκεκριμένο από την Κομισιόν.

    Ωστόσο, τόσο η ICS όσο και η ECSA επισημαίνουν πως στην πρόταση αυτή δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη όσον αφορά στα πλοία που αλλάζουν ιδιοκτησία με την πάροδο του χρόνου (και στο πώς θα επιστρέφονται τα τέλη στους κατά καιρούς ιδιοκτήτες τους), ενώ τονίζουν πως τα όσα προβλέπει η πρόταση της Κομισιόν, έρχονται σε αντίθεση με τους κανονισμούς του Διεθνούς Ναυτικού Οργανισμού και της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ.

    Σχολιάζοντας την πρόταση της Κομισιόν, ο γενικός γραμματέας της Ευρωπαϊκής Κοινότητας Εφοπλιστικών Ενώσεων, Patrick Verhoeven, δήλωσε: «Πέραν του ότι είναι αδικαιολόγητα σύνθετη, καθόλου πρακτική και πολύ δύσκολη για την Ευρωπαϊκή Ένωση να τη διαχειριστεί, η ίδρυση ενός τέτοιου ταμείου θα αποτελέσει προσβολή για τη διεθνή κοινότητα που έχει υιοθετήσει τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ για την ανακύκλωση πλοίων, της οποίας τα στάνταρ έχουν ήδη ενσωματωθεί σε παρόμοιο κοινοτικό κανονισμό».

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/ellines-efoplistes-o-agnostos-polemos-tin-ee/59897



    ΣΧΟΛΙΑ