Aποκλειστικές συνομιλίες ξεκίνησε η ExxonMobil με έδρα το Τέξας για την πώληση του 82,89% των μετοχών που κατέχει στη γαλλική θυγατρική της Esso SAF, συμπεριλαμβανομένου ενός βασικού διυλιστηρίου έναντι περίπου 400 εκατομμυρίων ευρώ (350 εκατομμύρια δολάρια).

Σύμφωνα με το Bloomberg, εάν ολοκληρωθεί η συμφωνία, θα επιταχυνθεί η αποχώρηση της Exxon από τη Γαλλία, μετά την ανακοίνωση της εταιρείας πέρσι ότι θα κλείσει μέρος των πετροχημικών δραστηριοτήτων της στη χώρα.

1

Από την κίνηση αυτή φαίνονται οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ευρώπη, προκειμένου να διατηρήσει σε λειτουργία τις ενεργοβόρες βιομηχανίες, εν μέσω επιβολής περιοριστικού πλαισίου για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και του διεθνούς ανταγωνισμού.

Η τιμή εξαγοράς θα καθοριστεί από διάφορους παράγοντες πριν από την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της Exxon.

Η ολοκλήρωση της συμφωνίας θα υπόκειται στην απόκτηση αδειών και συμφωνιών χρηματοδότησης και αναμένεται να πραγματοποιηθεί κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2025.

Με την απόκτηση του διυλιστηρίου Gravenchon στη βόρεια Γαλλία, η North Atlantic σχεδιάζει να αναπτύξει την εγκατάσταση στη Νορμανδία «σε έναν κόμβο πράσινης ενέργειας, αξιοποιώντας τις υποδομές της για να επιταχύνει την ανάπτυξη καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας», σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.

Το Γκραβενσόν είναι ένα από τα έξι διυλιστήρια πετρελαίου στη Γαλλία και η Exxon θα είναι ο μοναδικός προμηθευτής αργού πετρελαίου στο διυλιστήριο από εδώ και στο εξής, ανέφερε η North Atlantic.

Ωστόσο, οι συμβάσεις προμήθειας αργού πετρελαίου της Exxon για το διυλιστήριο θα παραμείνουν, ενώ ο ενεργειακός γίγαντας θα διατηρήσει μέρος του προσωπικού στη χώρα μέσω ενός κέντρου μάρκετινγκ και εμπορίου.

Η εταιρεία θα εμπορεύεται χημικά,  λιπαντικά, βασικά προϊόντα, συνθετικά και άλλα εξειδικευμένα προϊόντα, ενώ το Brand Esso θα παραμείνει ορατό σε 750 πρατήρια καυσίμων.

Σύμφωνα με αναλυτές, η εταιρεία συρρικνώνει την ευρωπαϊκή της παρουσία, καθώς το γραφείο της στο Ηνωμένο Βασίλειο νότια του Λονδίνου πρόκειται να κλείσει το 2026.

Η Exxon πούλησε το διυλιστήριο πετρελαίου Fos στη Γαλλία πέρυσι σε μια κοινοπραξία που περιλαμβάνει τον όμιλο Trafigura.

Προσπαθεί επίσης να πουλήσει το μερίδιό της στο Miro, το μεγαλύτερο συγκρότημα επεξεργασίας πετρελαίου της Γερμανίας.

Σύγκρουση κολοσσών για το πετρέλαιο της Γουιάνας

Την ίδια στιγμή, μία από τις πιο σημαντικές νομικές μάχες στον κλάδο της ενέργειας κορυφώνεται αυτή την εβδομάδα, με ExxonMobil και Chevron να συγκρούονται για τα δικαιώματα συμμετοχής στο κολοσσιαίο πετρελαϊκό έργο στη Γουιάνα, που περιλαμβάνει πάνω από 11 δισεκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Η Exxon, που ηγείται της κοινοπραξίας εκμετάλλευσης μαζί με τη Hess και την κινεζική CNOOC, επιδιώκει να μπλοκάρει τη συμφωνία εξαγοράς της Hess από την Chevron – μια συμφωνία αξίας 53 δισεκατομμυρίων δολαρίων, την οποία η Chevron ανακοίνωσε τον Οκτώβριο του 2023.

Στο επίκεντρο της διαμάχης βρίσκεται η αξίωση της Exxon ότι διαθέτει συμβατικό δικαίωμα προτίμησης, δηλαδή να αποκτήσει αυτή πρώτη το μερίδιο της Hess.

Από την άλλη, η Chevron και η Hess υποστηρίζουν ότι η Exxon δεν έχει τέτοιο δικαίωμα στις εταιρικές εξαγορές.

Η υπόθεση οδηγείται σε διαιτησία στο Λονδίνο, με την απόφαση να αναμένεται ως το φθινόπωρο.

Διαβάστε επίσης: 

Πετρέλαιο: Κρίσιμη συνάντηση ΟΠΕΚ+ για τις ποσοστώσεις – Τι μέλλει γενέσθαι με την παραγωγή

Γουόρεν Μπάφετ και Μπιλ Γκέιτς: Η μία λέξη που τους έκανε δισεκατομμυριούχους

SpaceX: Διαλύθηκε για 3η φορά ο πύραυλος του Μασκ – Ο επιμένων νικά λέει ο ίδιος, έρχονται νέες δοκιμές (βίντεο)