• Ναυτιλία

    Ελληνική ναυτιλιακή αφήνει τα νεότευκτα και στρέφεται στα μεταχειρισμένα

    Το φορτηγό πλοίο τύπου supramax

    Το φορτηγό πλοίο τύπου supramax “Sun Globe” της Globus Maritime Ltd.


    Την αποφασιστικότητα της εταιρείας για περαιτέρω επέκταση του στόλου της με αγορές μεταχειρισμένων πλοίων, και όχι με νεότευκτα πλοία, σηματοδοτεί η κίνηση της ελληνικής ναυτιλιακής Equinox Maritime να αγοράσει δύο μεταχειρισμένα πλοία τύπου supramax.

    Αν και σχεδόν όλα τα πλοία της Equinox (15 στο σύνολο) αποκτήθηκαν από την εταιρεία ως νεότευκτα, τον Δεκέμβριο του 2017 η Equinox για πρώτη φορά κινήθηκε στην αγορά των μεταχειρισμένων, αγοράζοντας το πλοίο Rose Balsam (χωρητικότητας 55.600 dwt, κατασκευής 2011, μετονομάστηκε σε Tegea) έναντι περίπου 16 εκατ. δολαρίων.

    Όπως αποκαλύπτεται τώρα, στα τέλη του 2018 η εταιρεία απέκτησε ακόμα δύο μεταχειρισμένα supramaxes. Το πρώτο ήταν το Anjelique D (χωρητικότητας 58.700 dwt, κατασκευής 2012), που τον Νοέμβριο είχε γίνει γνωστό ότι πωλήθηκε από την τουρκική Densan έναντι 16 εκατ. δολαρίων, όμως δεν ήταν γνωστός ο αγοραστής. Τώρα, η βάση ναυτιλιακών δεδομένων Equasis δείχνει την Equinox ως διαχειρίστρια του πλοίου, το οποίο έχει μετονομαστεί σε Equinox Orenda. Πάντως, το αδελφό πλοίο Veronique D που επίσης πούλησε τον ίδιο μήνα η Densan πήγε σε άλλη ελληνική εταιρεία, στην Z&G Halcoussis.

    Το δεύτερο supramax που απέκτησε η Equinox είναι το Ocean Colossus (χωρητικότητας 58.800 dwt, κατασκευής 2010), που επίσης είχε γίνει γνωστό τον περασμένο Δεκέμβριο ότι είχε πωληθεί έναντι 15 ή 15,5 εκατ. δολαρίων, όμως δεν είχε γίνει γνωστός ο αγοραστής. Όπως αποδεικνύεται, ο αγοραστής ήταν τελικά η Equinox, που έχει μετονομάσει το πλοίο σε Akour II.

    Σημειώνεται ότι η Equinox ιδρύθηκε τον Αύγουστο του 2001 και προήλθε από τη συγχώνευση των ναυτιλιακών εταιρειών DILESHIP MARINE CORP και J G GOUMAS (SHIPPING) CO LTD. Η εταιρεία εστιάζει σε πλοία τύπου supramax και ultramax, ενώ το 2016 απέκτησε μερίδιο στην εταιρεία Songa Bulk, η οποία πέρυσι συγχωνεύθηκε με την Star Bulk Carriers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:   Ηλ. Γκότσης: Η Eurotankers πουλά το τέταρτο πλοίο μέσα σε τέσσερις μήνες

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:    Π. Κασιδόκωστας-Λάτσης: Αέρας ανανέωσης στον όμιλο Latsco

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Γ. Αλαφούζος: Χρηματιστηριακή αναβάθμιση για την Okeanis Eco Tankers



    ΣΧΟΛΙΑ