Μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις στον κλάδο των ακινήτων και των υποδομών στην Ελλάδα – και «χρυσό χαρτί» του ομίλου Ελλάκτωρ – η ανάπλαση της Μαρίνας Αλίμου, κάνει καθοριστικό βήμα προς την υλοποίησή της. Στις 8 Αυγούστου 2025, ο Δήμος Αλίμου ενέκρινε την προέγκριση της οικοδομικής άδειας για το έργο, ανοίγοντας τον δρόμο για την έναρξη της διαδικασίας που θα μεταμορφώσει τη μεγαλύτερη μαρίνα των Βαλκανίων σε ένα υπερσύγχρονο τουριστικό, εμπορικό και ψυχαγωγικό σημείο.

Με προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ, η επένδυση αποτελεί πλέον τον κεντρικό μοχλό ανάπτυξης του ομίλου Ελλάκτωρ και της θυγατρικής του REDS, που έχουν αναλάβει την πλήρη αξιοποίηση του χώρου. Υπενθυμίζεται ότι την αξιοποίηση της Μαρίνας Αλίμου έχει αναλάβει η REDS, έπειτα από διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ το 2020, με σύμβαση διάρκειας 40 ετών.

1

Σημειώνεται δε πως μετά την έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) για τη χωροθέτηση και τους περιβαλλοντικούς όρους τον Ιούνιο του 2024, η REDS προχώρησε με εντατικούς ρυθμούς στις απαραίτητες ενέργειες για την αδειοδότηση.

Τον Οκτώβριο του ίδιου έτους κατατέθηκαν στις αρμόδιες αρχές οι οριστικές μελέτες του έργου και πλέον αναμένεται, εντός του 2025, η τελική έγκριση της οικοδομικής άδειας. Ο Ευθύμιος Μπουλούτας Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου, άλλωστε, είχε επισημάνει στην πρόσφατη τακτική γενική συνέλευση πως η άδεια για το σύνολο του χώρου θα εκδοθεί εντός του έτους, ανοίγοντας τον δρόμο για την έναρξη των εργασιών. Συνεπώς, η εκκίνηση των κατασκευαστικών εργασιών εκτιμάται ότι θα γίνει το 2026.

Υπενθυμίζεται πως το συνολικό συμβατικό τίμημα που θα λάβει η REDS, ως ανάδοχος του έργου, για την εκτέλεση των εργασιών και την πλήρη εκπλήρωση των υποχρεώσεών της, ανέρχεται σε 48,3 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, η Ελλάκτωρ θα επενδύσει 50 εκατ. ευρώ για την ανάπλαση της Μαρίνας Αλίμου, ενώ προς το Δημόσιο θα καταβάλει συνολικά 57,5 εκατ. ευρώ – εκ των οποίων 30 εκατ. ευρώ άμεσα και τα υπόλοιπα 27,5 εκατ. ευρώ σε βάθος χρόνου, με βάση την καθαρή παρούσα αξία.

Τι περιλαμβάνει η ανάπλαση                         

Η Μαρίνα Αλίμου εκτείνεται σε έναν θαλάσσιο χώρο 428.000 τετραγωνικών μέτρων, με λιμενοβραχίονες μήκους 1.170 μέτρων, προσφέροντας 1.100 μόνιμες θέσεις σκαφών, εκ των οποίων 50 θέσεις προορίζονται για μεγάλες θαλαμηγούς μήκους έως και 50 μέτρων. Η χερσαία ζώνη των 210.000 τετραγωνικών μέτρων που παραχωρήθηκε προς αξιοποίηση επιτρέπει την ανάπτυξη ευρείας γκάμας χρήσεων που αφορούν τον τουρισμό, τον πολιτισμό και την αναψυχή. Στο σχέδιο προβλέπεται κατασκευαστική περίοδος 20 μηνών στην οποία θα γίνει η μεταμόρφωση της Μαρίνας σε ένα σύγχρονο μέρος για σκάφη, ενώ θα υπάρχει ανεμπόδιστη πρόσβαση για τους επισκέπτες της.

Η επένδυση προβλέπει την ανέγερση κτιριακής υποδομής συνολικής επιφάνειας περίπου 18.500 τ.μ., με τουριστικές, εμπορικές και ψυχαγωγικές χρήσεις. Μεταξύ άλλων, η Μαρίνα θα φιλοξενήσει καταστήματα, ξενοδοχείο και πύργο διοίκησης και ελέγχου. Ο σχεδιασμός έχει δοθεί με ιδιαίτερη προσοχή στο περιβάλλον και τη λειτουργικότητα: τα κτίρια θα είναι ισόγεια ή διώροφα, με μέγιστο ύψος 7 μέτρα, διασπασμένα σε όγκο ώστε να μην επιβαρύνουν την αισθητική του τοπίου.

Επιπλέον, η λεωφόρος Ποσειδώνος, η οποία υψομετρικά βρίσκεται πάνω από τη Μαρίνα, θα συνεχίσει να προσφέρει ανεμπόδιστη θέα στη θάλασσα, όπως ακριβώς και σήμερα, διατηρώντας τη σύνδεση της πόλης με το θαλάσσιο μέτωπο.

Το έργο ανάπλασης θα δώσει έμφαση και στη δημιουργία εκτεταμένων χώρων πρασίνου, ιδανικών για περίπατο και ποδηλασία, με φυτεμένα δώματα που «ενώνουν» οπτικά την πόλη με τη μαρίνα. Οι νέοι δημόσιοι χώροι θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων και θα ενισχύσουν την προσέλκυση επισκεπτών, ενώ τέλος ιδιαίτερη μέριμνα έχει δοθεί ώστε να μην επηρεαστεί η λειτουργία του υφιστάμενου κολυμβητηρίου που παραμένει ενεργό και ενταγμένο στην ευρύτερη περιοχή.

Διαβάστε επίσης:

Καλλίνικος, Εξάρχου, Φουρλής εναντίον Σαββίδη για το Στρατόπεδο Γκόνου

ΑΚΤΩΡ: Στην τελική ευθεία η οδική σύνδεση Λευκάδας- Βόνιτσας

Προχωρά ο διαγωνισμός για τη μετεγκατάσταση των φυλακών Κορυδαλλού στον Ασπρόπυργο