Σε μια σταθερά αναπτυξιακή πορεία βρίσκεται η Aegean, καθώς συνεχίζει να αυξάνει κάθε χρόνο τη χωρητικότητα των πτήσεών της, προσθέτοντας σταδιακά τα νέα αεροπλάνα neo και νέους προορισμούς. Όπως τόνισε σήμερα η διοίκηση της εταιρείας το 2025 θα είναι συνολικά μια καλύυτερη χρονιά από την περσινή.

Ειδικότερα, όπως ανέφερε σήμερα ο Ευτύχης Βασιλάκης, Πρόεδρος της Aegean, στην τηλεδιάσκεψη των αναλυτών για το πρώτο εξάμηνο του 2025,  από τα νέα αεροπλάνα neo, φέτος πετάνε 26 ενώ 10 βρίσκονται στο έδαφος λόγω του προβλήματος με τους κινητήρες. Το 2026 εκτιμάται, καθώς αναμένονται και νέες παραλαβές, ότι συνολικά θα πετάνε 33 νέα αερολάνα neo και στο έδαφος θα βρίσκονται 12-14. Το πρόβλημα με τα ακινητοποιημένα αεροσκάφη θα μειωθεί από το 2027.

1

Εξέφρασε συγκρατημένη αισιοδοξία για το σύνολο του έτους, χωρίς να λέει ότι δεν υπάρχουν προκλήσεις, αλλά όπως τόνισε “πιστεύουμε ότι τα πλεονεκτήματα θα υπερισχύσουν των προβλημάτων και θα καταλήξουμε σε καλύτερη θέση από ό,τι πέρυσι. Και νομίζω ότι σε μια αεροπορική εταιρεία με τόσο θετικές ταμειακές ροές όπως η δική μας, δεν πρέπει να ανησυχείτε υπερβολικά”.

Σχετικά με την επιβατική κίνηση, ο επικεφαλής της Aegean σημείωσε ότι από το 2023 υπάρχει μια συνεχής ανάκαμψη της ζήτησης που φτάνει το 30% για την Αθήνα, ενώ αναμένει ότι  θα υπάρξει τον επόμενο χρόνο μια μεγαλύτερη αναζωπύρωση της ανάπτυξης της χωρητικότητας   στην αγορά της Θεσσαλονίκης, η οποία έχει ανακάμψει 15% από την εποχή Covid. Εξακολουθεί να υπάρχει σημαντική ανάπτυξη στην Αθήνα, αλλά όπως σημείωσε,  η Αθήνα αυτή περιορίζεται  από ζητήματα ATC (θέματα που αφορούν τη διαχείριση εναέριας κυκλοφορίας) που δημιουργούν καθυστερήσεις.

Εκτίμησε ότι θα είναι λιγότερα τα προβλήματα στην εναέρια κυκλοφορία το επόμενο έτος κάτι που θα επιτρέψει στην εταιρεία να λειτουργεί καλύτερα.

Όσον αφορά τις εκτιμήσεις για τη μελλοντική ζήτηση, σημείωσε ότι προτιμά να είναι μετριοπαθής στις  προσδοκίες  για το μέλλον και είπε ότι είναι ακόμη νωρίς για να μιλήσουμε για το τι θα συμβεί το επόμενο έτος. “Το μόνο πράγμα για το οποίο είμαι σίγουρος είναι ότι θα υπάρξει κάποια αύξηση της χωρητικότητας”, σημείωσε..

Εκτίμησε, τουλάχιστον 1% ή 1,5% υψηλότερα από ό,τι θα είναι η μέση αύξηση της χωρητικότητας προς την Ευρώπη, καθώς η εταιρεία θα έχει βάση σε τέσσερα αεροδρόμια: την Αθήνα, που φυσικά είναι ο πυρήνας του δικτύου και ο πάροχος όλων των συνδέσεων και των συνεργιών του δικτύου, τη Θεσσαλονίκη στο Βορρά, όπου έχοει επενδύσει σημαντικά φέτος και όπου αθα επενδύσει ακόμη περισσότερο το επόμενο έτος, στη Λάρνακα της Κύπρου, όπου επίσης επένδυσε φέτος και αναμένεται να επενδύσει  και πάλι περισσότερο το επόμενο έτος, και στο Ηράκλειο της Κρήτης, το οποίο είναι ένα πολύ σημαντικό, το δεύτερο αεροδρόμιο της χώρας.  Το Ηράκλειο θα αντικατασταθεί από το νέο αεροδρόμιο στην Κρήτη, πιθανώς   το 2028  δηλαδή σε δυόμισι χρόνια από τώρα.

“Έχουμε άλλα δύο χρόνια λειτουργίας στο Ηράκλειο και σίγουρα θεωρούμε το Ηράκλειο, το νέο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, ως μια περιοχή με δυνατότητες ανάπτυξης για εμάς στο μέλλον. Αυτές είναι λοιπόν οι τέσσερις περιοχές από τις οποίες θα αναπτύξουμε τη χωρητικότητά μας. Θα έλεγα ότι, αν έπρεπε να επιλέξω ποιος προορισμός θα έχει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη το επόμενο έτος, πιθανότατα θα ήταν η Θεσσαλονίκη, επειδή η Θεσσαλονίκη είναι ένα από τα κύρια ελληνικά αεροδρόμια, το οποίο έχει μείνει πίσω όσον αφορά την ανάκαμψη μετά την πανδημία COVID”, σημείωσε χαρακτηριστικά.

Στο βάθος πτήσεις προς Ρωσία

Σχετικά με τη στρατηγική της εταιρείας να αποκτήσει στόλο που μπορεί να κάνει μεγαλύτερες αποστάσεις, σημείωσε: “Διαθέτουμε δύο XLR και τέσσερα LR, οπότε συνολικά θα υπάρχουν έξι αεροσκάφη ικανά να πετούν για περισσότερο από έξι ώρες. Σας έχουμε ήδη ενημερώσει στο παρελθόν ότι σκοπεύουμε να επενδύσουμε αυτά τα αεροσκάφη σε μια σειρά δρομολογίων που απαιτούν την ικανότητα πτήσης σε μεγαλύτερες αποστάσεις, αλλά και σε δρομολόγια εκτός της ΕΕ που απαιτούν διαφορετική διαμόρφωση αεροσκαφών από αυτή που χρησιμοποιούμε για τις πτήσεις εντός Ευρώπης, δηλαδή μια πιο πολυτελή business class.  Η επένδυση στα LR και τα XLR είναι ένας συνδυασμός προσπάθειας να δοκιμάσουμε μεγαλύτερες αποστάσεις, αλλά και αναγνώριση της ανάγκης να μπορούμε να εξυπηρετούμε πελάτες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης με ένα προϊόν που μοιάζει περισσότερο με αυτό των ανταγωνιστών. Θα λάβουμε δύο αεροσκάφη το 2026, δύο αεροσκάφη το 2027 και δύο αεροσκάφη το 2028 από αυτά τα έξι, και θα χρειαστεί τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2027 για να κατανοήσουμε την αρχική ανταπόκριση σε αυτές τις προσπάθειες”.

Σχετικά με το αν θα πετάξουν τα αεροπλάνα αυτά πέρα από την Ινδία σημείωσε ότι η Ρωσία αποτελεί μια ενδεχόμενη χώρα προορισμών. ” Αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά είναι ότι όταν και αν η Ρωσία επανέλθει, και η Ρωσία θα εξυπηρετείται από κάποια από αυτά τα αεροσκάφη, κυρίως λόγω του επιπέδου άνεσης και λιγότερο λόγω της απόστασης”.