• Business

    ΕΥΡΗΚΑ: H τρέχουσα κατάσταση δεν ακύρωσε τα σχέδια για αύξηση μισθών

    ΕΥΡΗΚΑ

    Νίκος Σαρρής, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος Ομίλου ΕΥΡΗΚΑ


    Μια τολμηρή απόφαση σε μια δύσκολη συγκυρία για την ελληνική οικονομία έλαβε η βιομηχανία καθαριστικών προϊόντων ΕΥΡΗΚΑ: προχώρησε σε οριζόντια αύξηση 3% των αποδοχών των εργαζομένων της στην Ελλάδα, σε αναγνώριση τη συνεισφορά τους στην πορεία ανάπτυξης κατά την περσινή χρονιά. Πρόκειται για μια μόνιμη αύξηση μισθού και δεν αποτελεί κάποια έκτακτη παροχή.

    Η κρίση  και οι δραματικές επιπτώσεις στην οικονομική δραστηριότητα δεν στάθηκαν εμπόδιο στην υλοποίηση της απόφασης των διοικούντων την ΕΥΡΗΚΑ.

    «Δεν υπήρχε λόγος να ακυρώσουμε την απόφασή μας, αφού πηγαίνουμε καλά και θέλαμε να ανταμείψουμε τους εργαζομένους μας», σημειώνει χαρακτηριστικά εκπρόσωπος της εταιρείας που μίλησε στο mononews.gr. Σε αντίθεση με την πλειονότητα των επιχειρήσεων, οι πωλήσεις της εταιρείας συνεχίζουν να αυξάνονται κανονικά καθώς η κατηγορία προϊόντων που παράγει είναι ανάμεσα σε αυτές που έχουν μεγάλη ζήτηση την περίοδο που διανύουμε.

    Η ΕΥΡΗΚΑ έχει παρουσία εξήντα χρόνων στο χώρο των καθαριστικών. Ιδρύθηκε το 1959 στην Κύπρο από τον διορατικό επιχειρηματία Ξάνθο Σαρρή, ο οποίος εισάγει στην αγορά το «υπερλευκαντικό Εύρηκα» σε φακελλίδιο. Η παραγωγή του πρώτου προϊόντος «Εύρηκα» ξεκινά σε μια μικρή «βιοτεχνία» ενός δωματίου. Αυτό το πρώτο, πραγματικά καινοτόμο προϊόν για την εποχή του, έμελλε να γίνει η αρχή μιας στιβαρής, δυναμικής και ευέλικτης επιχείρησης με πολυεθνικό προφίλ.

    Στις δεκαετίες που θα ακολουθήσουν θα αναπτύξει και άλλα γνωστά προϊόντα, όπως το Aroxol και το Famozo και θα αποκτήσει παραγωγική παρουσία σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ θα αναπτύξει ένα αξιόλογο δίκτυο εξαγωγών.

    Σήμερα, έχει επιτυχημένη παρουσία σε τέσσερις χώρες την Κύπρο, Ελλάδα, Ρουμανία και Ουκρανία, με δύο σύγχρονα εργοστάσια στον Βόλο και Βουκουρέστι και εξαγωγές σε περισσότερες από είκοσι διεθνείς αγορές. Απασχολεί 432 εργαζόμενους από τους οποίους 154 εργάζονται στην Ελλάδα, 72 στην Κύπρο και 206 στην Ρουμανία. Οι πωλήσεις της το 2018 ξεπέρασαν τα 50 εκατ. ευρώ.

    Παραμένει οικογενειακή και έτσι αντιμετωπίζει και τους εργαζομένους της. Δεν είναι τυχαίο που ο μέσος όρος προϋπηρεσίας του ανθρώπινου δυναμικού, κυμαίνεται στα 14 χρόνια ενώ υπάρχουν υπάλληλοι με πάνω από 30 χρόνια στην εταιρεία.

    Είναι από τις λίγες ελληνικές βιομηχανίες που κατάφερε κόντρα στις μεγάλες επισφάλειες να αναπτυχθεί μέσα στην κρίση. Παρ’ όλες τις αντιξοότητες και τον σκληρό ανταγωνισμό στέκεται με επιτυχία απέναντι στις ξένες πολυεθνικές του χώρου που επιδίδονται σε πόλεμο τιμών. Διατηρεί αγαστές σχέσεις με το λιανεμπόριο και έχει πιστούς καταναλωτές, οι οποίοι εμπιστεύονται τα προϊόντα της.

    Ο εκπρόσωπος της εταιρείας δηλώνει συγκρατημένα αισιόδοξος για την πορεία της εταιρείας, ωστόσο δεν κρύβει την ανησυχία που δημιουργεί η αβεβαιότητα γύρω από την χρονική διάρκεια της κρίσης και τις επιπτώσεις στο οικονομικό κύκλωμα.



    ΣΧΟΛΙΑ