• Business

    easyJet: Ξέσπασε και πάλι ο Sir Στέλιος Χατζηιωάννου – «Οι αχρείοι προκαλούν ζημιές»

    • NewsRoom

    Sir Στέλιος Χατζηιωάννου


    Νέο ξέσπασμα κατά της διοίκησης της easyJet από τον ιδρυτή και βασικό μέτοχο της εταιρείας Sir Στέλιο Χατζηιωάννου, αυτή την φορά με αφορμή τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας .

    «Οι αχρείοι της easyJet πρέπει να σταματήσουν να σπαταλούν τα χρήματα των μετόχων για την αγορά 100 ακόμη αεροσκαφών, όταν το 75% του υπάρχοντος στόλου (337 αεροσκάφη) είναι καθηλωμένο», δήλωσε χαρακτηριστικά. Και συνεχίζει: «Οι αχρείοι έχουν προκαλέσει ζημιές της τάξεως των 1,3 δισεκατομμυρίων λιρών στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας τους τελευταίους 12 μήνες και θέλουν να συνεχίσουν την αγορά ολοένα και περισσότερων αεροσκαφών.

    Η Airbus έχει καταδικαστεί από το Ανώτατο Δικαστήριο του Ηνωμένου Βασιλείου για δωροδοκία στελεχών αεροπορικών εταιρειών σε όλο τον κόσμο, στα οποία ασκήθηκαν πιέσεις προκειμένου να αγοράσουν περισσότερα αεροσκάφη από ό,τι έπρεπε – καταστρέφοντας έτσι την αξία για τους μετόχους των αεροπορικών εταιρειών. Αυτό πρέπει να σταματήσει.»

    Ο Στέλιος Χατζηιωάννου, ο οποίος ίδρυσε την EasyJet και μαζί με άλλα μέλη της οικογένειας παραμένει ο μεγαλύτερος μέτοχός της, έχει επικρίνει τη στρατηγική της εταιρείας. Νωρίτερα φέτος επεδίωξε να απομακρύνει τον διευθύνοντα σύμβουλό της, τον πρόεδρο και άλλους, εκφράζοντας την αντίθεσή του στους χειρισμούς που έκαναν αναφορικά με την πανδημία του κορονοϊού.

    H βρετανική αεροπορική προειδοποίησε σήμερα ότι οι ζημίες που αναμένεται να καταγράψει για πρώτη φορά για την ετήσια χρήση της μπορεί να φθάσουν έως τα 845 εκατ. λίρες (1,1 δισεκατομμύριο δολάρια).

    Με τη ζήτηση για ταξίδια να είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρίες αιμορραγούν σε ό,τι αφορά στη ρευστότητά τους. Η Ryanair, μεγαλύτερη ανταγωνίστρια αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους της EasyJet, έχει ήδη χαρακτηρίσει αυτόν τον χειμώνα «καμένο χαρτί».

    Εξάλλου τον Ιούνιο η ΕasyJet δήλωσε ότι 727 από τους πιλότους της στο Ηνωμένο Βασίλειο διατρέχουν κίνδυνο απολύσεως, αριθμός που ισοδυναμεί με το ένα τρίτο περίπου των πιλότων της στη χώρα.

    Η αεροπορική είχε προτείνει να κλείσει βάσεις στα αεροδρόμια Stansted και Southend του Λονδίνου και στο Newcastle στη βορειοανατολική Αγγλία ενώ τον Μάιο δήλωνε ότι έπρεπε να μειώσει 4.500 θέσεις εργασίας για να παραμείνει ανταγωνιστική αφού η πανδημία του κορονοϊού έφερε μεγάλη πτώση στην ταξιδιωτική αγορά.



    ΣΧΟΛΙΑ