• Business

    Δημήτρης Προκοπίου: Κίνηση ματ από τη Centrofin – Πούλησε πλοίο σε τιμή-έκπληξη!

    tanker ναυλαγορά ναυτιλία


    Η ναυτιλιακή Centrofin, συμφερόντων του εφοπλιστή κ. Δημήτρη Προκοπίου, φαίνεται πως ολοκλήρωσε την πώληση του χωρητικότητας 105.000-dwt CE-Merapi (κατασκευής 1996) και πως το ποσό της πώλησης ανήλθε στα 11 εκ. δολάρια, τη στιγμή μάλιστα που η διαδικτυακή πλατφόρμα VesselsValue εκτιμά ότι το εν λόγω δεξαμενόπλοιο αξίζει στην πραγματικότητα 7 εκ. δολάρια.

    Το δεξαμενόπλοιο – που κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία Namura πριν από 20 χρόνια – όπως ισχυρίζονται πηγές που γνωρίζουν το γεγονός, έχει ήδη περάσει στα χέρια της κυπριακής ναυτιλιακής Depetz Ltd., κάτω από νέο όνομα, το “Polar Rock”.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, το συγκεκριμένο τάνκερ είχε περάσει από ειδικό έλεγχο τον Απρίλιο, γι’ αυτό και η τιμή κινήθηκε σε υψηλότερα επίπεδα. Μάλιστα, πίσω στο Μάρτιο, υπήρχε η φήμη ότι είχε πωληθεί σε κάποια ναυτιλιακή τουρκικών συμφερόντων στην τιμή των 9 εκ. δολαρίων, όμως η Centrofin είχε βάλει τέλος σε εκείνες τις φήμες, σχολιάζοντας επίσης ότι “η τιμή ήταν πολύ μικρή για εμάς”. Η εταιρεία του κ. Προκοπίου είχε αγοράσει το CE-Merapi το 2004 δίνοντας τότε το ποσό των 41,6 εκ. δολαρίων.

    Η Centrofin αυτή την περίοδο βρίσκεται σε διαδικασία ανανέωσης του στόλου της. Έχει ακόμη έξι πλοία aframax τα οποία κατασκευάστηκαν πριν το 2000 και ένα από αυτά, το χωρητικότητας 96.000-dwt CE-Venture (κατασκευής 1991) θεωρείται υποψήφιο προς διάλυση, καθώς τον Δεκέμβριο θα περάσει από ειδικό έλεγχο.

    Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα μέσα στο έτος, η εταιρεία του κ. Προκοπίου είχε προχωρήσει στην εξαγορά δύο δεξαμενόπλοιων ιδιοκτησίας του ναυτιλιακού κολοσσού Teekay, τα χωρητικότητας 159.000-dwt Hamilton Spirit και Bermuda Spirit (και τα δύο κατασκευής 2009) στην τιμή των 47 εκ. δολαρίων το καθένα. Και τα δύο τάνκερ είχαν ήδη ναυλοσύμφωνο σε ισχύ, ενώ γνώστες της αγοράς ισχυρίζονται ότι αυτή η συμφωνία έγινε με υποχρέωση αγοράς.

    Το τίμημα θεωρούνταν σχετικά υψηλό. Η VesselsValue αναφέρει ότι τα δύο πλοία αξίζουν 39,8 εκ. ευρώ το καθένα, όμως η απόφαση αγοράς τους πιθανόν να είχε ληφθεί αρκετά νωρίτερα, καθώς τα δύο τάνκερ ήδη έχουν μετονομαστεί σε CΕ-Hamilton και CΕ-Bermuda.

    H Centrofin διαθέτει σύμφωνα με τα στοιχεία της έναν στόλο 28 πλοίων, εκ των οποίων 11 bulkers και 17 τάνκερ. Διαθέτει οκτώ suezmax κατασκευασμένα από το 2009 ως το 2011, συμπεριλαμβανομένων των δύο από την Teekay. Πέντε από αυτά έχουν κατασκευαστεί στα ναυπηγεία της Hyundai Samho Heavy Industries.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/chreokopia-tis-hanjin-ektoxevi-tis-times-ton-navlon-sta-container/71186

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/angeliki-fragkou-h-navios-maritime-holdings-parameni-sto-chrimatistirio-tis-neas-iorkis/71180



    ΣΧΟΛΙΑ