array(0) {
}
        
    
Menu
0.95%
Τζίρος: 98.59 εκατ.

Υπουργείο Περιβάλλοντος: Ερωτήσεις και απαντήσεις για τη νομοθετική ρύθμιση σχετικά με τους οικισμούς

Business

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Καταλύτης Ανάπτυξης για την Ελληνική Οικονομία

Olivier Jankovec, Γιάννης Παράσχης και Νίκος Βέττας

Η αεροπορική διασυνδεσιμότητα και οι υποδομές των αεροδρομίων αποτελούν θεμελιώδη παράγοντα για την οικονομική ανάπτυξη, τη βιωσιμότητα και τη διεθνή ανταγωνιστικότητα μιας χώρας. Η Ελλάδα, με αιχμή του δόρατος τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), αναδεικνύεται πλέον σε κορυφαίο παράδειγμα στην Ευρώπη για τη στρατηγική αξιοποίηση των αεροπορικών συνδέσεων ως μοχλού κοινωνικής και οικονομικής προόδου.

Η λειτουργία του ΔΑΑ συμβάλλει σημαντικά στην οικονομική δραστηριότητα, στα δημόσια έσοδα και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Η συνεισφορά αυτή προέρχεται αφενός από τη δραστηριότητα της επιχειρηματικής κοινότητας που έχει αναπτυχθεί εντός του ίδιου του αεροδρομίου (το οικονομικό σύστημα του ΔΑΑ) και αφετέρου από ευρύτερες επιδράσεις που σχετίζονται με την ανάπτυξη του διεθνούς τουρισμού μέσω του ΔΑΑ και την παροχή μεταφορικών υπηρεσιών προς τους επισκέπτες του αεροδρομίου.

1

ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΑΑ, Γιάννης Παράσχης
Ο Διευθύνων Σύμβουλος (CEO) του ΔΑΑ, Γιάννης Παράσχης

Συνολικά για το 2023 η συνολική οικονομική συνεισφορά του ΔΑΑ σε όρους ΑΕΠ εκτιμάται σε 8,6 δισεκατομμύρια ευρώ (3,8% του ΑΕΠ), ενώ η επίδραση στην απασχόληση ξεπερνά τις 214 χιλ. θέσεις εργασίας (4,2% της συνολικής απασχόλησης της χώρας). Όσον αφορά στα φορολογικά έσοδα, η συνολική συμβολή εκτιμάται σε περίπου 1,2 δισ. εκ των οποίων τα μισά, περίπου 600 εκατ. ευρώ, καταλήγουν άμεσα στα ταμεία του κράτους.

Στο πλαίσιο του 35ου Συνεδρίου και της Γενικής Συνέλευσης του ACI EUROPE (Συμβούλιο Αεροδρομίων Ευρώπης), που πραγματοποιήθηκε φέτος στην Αθήνα, παρουσιάστηκαν δύο εμβληματικές μελέτες που αναδεικνύουν τη συμβολή του ΔΑΑ στην ελληνική οικονομία, αλλά και τη δυναμική ανάκαμψη και ανάπτυξη του αεροπορικού τομέα στη χώρα μας.

Κινητήρια δύναμη για την ελληνική οικονομία

Η νέα επικαιροποιημένη μελέτη του ΙΟΒΕ (Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών) για τον ΔΑΑ καταδεικνύει τη θεμελιώδη συμβολή του αερολιμένα στην ελληνική οικονομία και ειδικότερα στη δημιουργία πλούτου και θέσεων εργασίας.

Σύμφωνα με τα δεδομένα της μελέτης για το 2023:

  • Το 3,8% του ΑΕΠ της Ελλάδας, που αντιστοιχεί σε 8,6 δισ. ευρώ, στηρίζεται άμεσα ή έμμεσα στη λειτουργία του ΔΑΑ.
  • Η συνολική επίδραση στην απασχόληση εκτιμάται σε 214.000 θέσεις εργασίας, ήτοι το 4,2% της συνολικής απασχόλησης στη χώρα.
  • Τα δημόσια έσοδα που προκύπτουν από τη λειτουργία και τη δραστηριότητα του οικοσυστήματος του ΔΑΑ ανέρχονται σε 2,7 δισ. ευρώ.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη συμβολή του ΔΑΑ στην τοπική οικονομία της Ανατολικής Αττικής και ειδικότερα της περιοχής των Μεσογείων, όπου η συνολική επίδραση στην απασχόληση φθάνει τις 7.600 θέσεις εργασίας, ενώ η συμβολή στο περιφερειακό ΑΕΠ ανέρχεται στο 2,7%.

Σημειώνεται ότι στο οικοσύστημα του ΔΑΑ δραστηριοποιούνται περίπου 400 εταιρείες, οι οποίες απασχολούν πάνω από 18.900 άτομα, με σωρευτική αύξηση 16% στην απασχόληση τα τελευταία επτά χρόνια.

Ελλάδα και Αθήνα: Πρωταθλητές στην Αεροπορική Διασυνδεσιμότητα

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ACI EUROPE για τη διασυνδεσιμότητα των αεροδρομίων (2025 Airport Industry Connectivity Report), η Ελλάδα κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση αεροπορικής διασυνδεσιμότητας μεταξύ των 31 κρατών-μελών της ΕΕ και της ευρύτερης ευρωπαϊκής αγοράς (EU+). Συγκεκριμένα, η χώρα μας εμφάνισε αύξηση κατά 35% σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα του 2019 και επιπλέον αύξηση 10% σε σχέση με το 2024.

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, ως η βασική πύλη εισόδου της Ελλάδας, ξεπέρασε τις επιδόσεις των περισσότερων ευρωπαϊκών αεροδρομίων, καταγράφοντας αύξηση διασυνδεσιμότητας 33% έναντι του 2019 και 13% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η εντυπωσιακή πρόοδος του ΔΑΑ τον κατατάσσει ως το ταχύτερα αναπτυσσόμενο αεροδρόμιο στην κατηγορία του (25-40 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως) και το φέρνει στην 8η θέση στην Ε.Ε. ως προς τις κινήσεις αεροσκαφών (Eurostat).

Η συγκεκριμένη πρόοδος δεν είναι απλώς ποσοτική. Όπως υπογραμμίζει και η σχετική έκθεση, κάθε αύξηση 10% στην απευθείας αεροπορική διασυνδεσιμότητα συνοδεύεται από αύξηση 0,5% στο κατά κεφαλήν ΑΕΠ, καθώς και σημαντικά κοινωνικά οφέλη, όπως η μείωση της φτώχειας και η διεύρυνση της πρόσβασης στην εκπαίδευση.

Η Στρατηγική Επέκτασης και Βιώσιμης Ανάπτυξης

Η διοίκηση του ΔΑΑ έχει θέσει στο επίκεντρο της στρατηγικής της την αειφορία, την καινοτομία και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Μέσω του προγράμματος Route 2025 επενδύει σε καθαρές ενεργειακές λύσεις, βελτιώσεις ενεργειακής αποδοτικότητας και έργα υποδομών, με στόχο ένα πιο ανθεκτικό και σύγχρονο αεροπορικό οικοσύστημα.

Παράλληλα, το πρόγραμμα επέκτασης του ΔΑΑ, το οποίο θα υλοποιηθεί την προσεχή επταετία, αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τη συμβολή του στην εθνική και περιφερειακή οικονομία. Οι νέες επενδύσεις, εκτός από την αρχιτεκτονική υπεροχή και τον προσανατολισμό στον επιβάτη, θα δημιουργήσουν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και θα ενισχύσουν τις επιχειρηματικές ευκαιρίες για την Ελλάδα.

Μήνυμα Συνεργασίας και Ανάπτυξης

ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΑΑ, Γιάννης Παράσχης
O Διευθύνων Σύμβουλος (CEO) του ΔΑΑ, Γιάννης Παράσχης

«Η αεροπορική διασυνδεσιμότητα αποτελεί τεκμήριο κοινωνικής και οικονομικής βιωσιμότητας. Η αύξηση κατά 33% στη διασυνδεσιμότητα του ΔΑΑ μετά την πανδημία είναι αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας και στρατηγικής συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα», ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος (CEO) του ΔΑΑ, Γιάννης Παράσχης.

Ο Γενικός Διευθυντής του ΙΟΒΕ, Νίκος Βέττας

Ο Γενικός Διευθυντής του ΙΟΒΕ, Νίκος Βέττας, πρόσθεσε ότι ο ΔΑΑ υπήρξε βασικός πυλώνας στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας μετά το σοκ της πανδημίας, ενισχύοντας τη διεθνή θέση της χώρας και στηρίζοντας εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας.

ο Γενικός Διευθυντής του ACI EUROPE, Olivier Jankovec
Ο Γενικός Διευθυντής του ACI EUROPE, Olivier Jankovec

Από την πλευρά του, ο Γενικός Διευθυντής του ACI EUROPE, Olivier Jankovec, επεσήμανε την ανάγκη χάραξης μιας ευρωπαϊκής στρατηγικής που θα ενισχύει την αεροπορική διασυνδεσιμότητα, τονίζοντας ότι η ανάπτυξη των αερομεταφορών είναι κρίσιμη για την ανταγωνιστικότητα, τη συνοχή και την αυτονομία της Ευρώπης.

 

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών δεν αποτελεί απλώς μία υποδομή μεταφορών, αλλά έναν ζωντανό οργανισμό ανάπτυξης, καινοτομίας και κοινωνικής συνοχής. Η στρατηγική ανάπτυξης του, η ενίσχυση των αεροπορικών συνδέσεων και οι στοχευμένες επενδύσεις καταδεικνύουν ότι ο ΔΑΑ είναι — και θα παραμείνει — ένας από τους ισχυρότερους πυλώνες της ελληνικής οικονομίας και της διεθνούς εξωστρέφειας της χώρας.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΙΟΒΕ: Υποχώρησε ο δείκτης οικονομικού κλίματος σε ΕΕ και Ευρωζώνη τον Ιούνιο
Sichuan Airlines: Ξεκίνησαν οι απευθείας πτήσεις από τον ΔΑΑ προς Τσενγκντού – Ελληνοκινεζική συνεργασία ορόσημο στις αερομεταφορές
Κατασκευές: Ποια έργα 10 δισ. ευρώ «θωρακίζουν» τον κλάδο έως το 2030
Αλλαγές στους χώρους στάθμευσης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών – Ξεκινούν οι εργασίες για το νέο επταώροφο πάρκινγκ
Η Coca-Cola στην Ελλάδα: 56 χρόνια δημιουργίας αξίας για την ελληνική οικονομία
Έντονο ενδιαφέρον για ανάπτυξη νέων εξοχικών κατοικιών στην Ελλάδα από ξένους επενδυτές
Κατασκευές δύο ταχυτήτων: Οι υποδομές τρέχουν, οι κατοικίες φρενάρουν – Τι δείχνουν τα σενάρια του ΙΟΒΕ
Κικίλιας: Οι λιμενικοί παλεύουν μέσα στα κύματα με πατριωτισμό και αξιοπρέπεια – Βαρύτατες οι ποινές για τους διακινητές
Επενδύσεις 31 δισ. στις κατασκευές την περίοδο 2025-2026
Alpha Finance: Ξεκινάει κάλυψη για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών με σύσταση Διακράτησης και τιμή στόχο τα €10,70