• Business

    Delivery: Παραδίδουν με γάντια και αφήνουν το φαγητό στην πόρτα – Κάμψη έως 30% στις παραγγελίες

    Νέες κατηγορίες εργαζομένων στις ταχυμεταφορές

    Σε ευκαιρία εργασίας για εκατοντάδες ανέργους και υποαπασχολούμενους εξελίσσεται, εν μέσω πανδημίας, ο κλάδος των ταχυμεταφορών


    Κάμψη που φθάνει έως το 30% καταγράφει το delivery φαγητού από τότε που ξέσπασε η κρίση του κορονοϊού, σύμφωνα με εκτιμήσεις ανθρώπων της αγοράς. Μάλιστα, όσο αυξάνονται τα κρούσματα και μεγαλώνει η ανησυχία των καταναλωτών για τον θανατηφόρο ιό αναμένεται περαιτέρω υποχώρηση των παραγγελιών για κατ’ οίκον διανομή φαγητού.

    Πέρα από τον φόβο που υπάρχει για την επιδημία, σημαντικό ρόλο στη μείωση της ζήτησης έχει παίξει το γεγονός πως πολλοί εργαζόμενοι μένουν σπίτι, είτε γιατί έχουν κάνει χρήση της άδειας ειδικού σκοπού που θέσπισε η κυβέρνηση, είτε μετά το αναγκαστικό κλείσιμο αρκετών επιχειρήσεων και προτιμούν να μαγειρεύουν το φαγητό τους. «Ο κόσμος είναι τρομοκρατημένος με την μεταδοτικότητα του ιού και φοβάται ακόμη και τις κατ’ οίκον παραδόσεις», σημειώνει χαρακτηριστικά επαγγελματίας της εστίασης.

    Είναι χαρακτηριστικό πως γνωστή πιτσαρία παραδίδει το φαγητό έξω από την πόρτα του διαμερίσματος (!), κατόπιν συνεννόησης με τον πελάτη. Επιπλέον, τα περισσότερα εστιατόρια που κάνουν delivery φαγητού έχουν φροντίσει οι διανομείς τους να παραδίδουν το φαγητό φορώντας γάντια, ως μέτρο προστασίας αλλά και να καθησυχάσουν την φοβία που υπάρχει.

    Η αβεβαιότητα είναι διάχυτη στον κλάδο –όπως και στην υπόλοιπη αγορά- και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πότε θα επιστρέψει η κανονικότητα. «Πάμε σε αχαρτογράφητα νερά», αναφέρουν άνθρωποι του χώρου, τονίζοντας πως έχουν παγώσει τα πάντα και πλέον λειτουργούν μέρα με την μέρα. Βέβαια, δεν κρύβουν και την αγωνία τους για την επόμενη μέρα, όταν θα έχει κοπάσει η επιδημία, λέγοντας πως «η ανάκαμψη προβλέπεται δύσκολη από την πρωτόγνωρη κρίση που ζούμε καθώς δεν γνωρίζουμε τι σημάδια θα αφήσει στην οικονομία…».

    Η αγορά του delivery φαγητού μέχρι και πριν το ξέσπασμα του κορονοϊού ήταν ανοδική, και μάλιστα ήταν αυτό που κράτησε αρκετές εταιρείες στην περίοδο της κρίσης. Ειδικά, η αγορά του online delivery φαγητού στην χώρα μας παρουσίαζε δυναμική ανάπτυξη, με ολοένα και περισσότερους παίκτες να κάνουν την είσοδό τους.

    Υπολογίζεται ότι η αξία της αγοράς του online delivery ανέρχεται σε περίπου 300 εκατ. ευρώ. H οnline παραγγελιοληψία εκτιμάται πως αντιστοιχεί περίπου στο 20% της αγοράς παραγγελιοληψίας έτοιμου φαγητού στην Ελλάδα αφού το υπόλοιπο 80% διεκπεραιώνεται τηλεφωνικά. Συνολικά κάθε χρόνο οι Έλληνες παραγγέλλουν, ηλεκτρονικά ή/και μέσω τηλεφώνου, έτοιμο φαγητό και καφέδες αξίας περίπου 1,5 δισ. ευρώ.

    Ενδεικτική της δυναμικής και των προοπτικών των online delivery φαγητού είναι και η δραστηριοποίηση της Skroutz. Η μεγαλύτερη μηχανής αναζήτησης τιμών στην Ελλάδα μπήκε στον «πειρασμό» και δημιούργησε την πλατφόρμα online delivery φαγητού Skroutzfood.gr, εμπλουτίζοντας τις υπηρεσίες που προσφέρει στους περίπου 7,5 εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες σε μηνιαία βάση και στους 1,5 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες.



    ΣΧΟΛΙΑ