ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα πάνω κάτω στην αγορά τηλεπικοινωνιών θα φέρει από το 2026 η ΔΕΗ με το λανσάρισμα της υπηρεσίας φωνής που θα προσθέσει στις υπηρεσίες ίντερνετ που ήδη προσφέρει στους πελάτες της και θα προσφέρει πλήρεις bundled υπηρεσίες.
Ο Γιώργος Στάσσης που δούλευε την Tellas πριν 22 χρόνια, την πρώτη απόπειρα της ΔΕΗ να μπει στις τηλεπικοινωνίες, σίγουρα δεν φανταζόταν ότι 22 χρόνια μετά θα ήταν αυτός που θα οδηγούσε τη ΔΕΗ στην τηλεπικοινωνιακή αγορά αυτή τη φορά ως disruptor στις τιμές.
Με “Δούρειο Ίππο” το δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ, η ΔΕΗ προχωρά σε γρήγορη επέκταση σε ιδιόκτητο δίκτυο οπτικών ινών, που αναπτύσσει με χαμηλό κόστος και γι αυτό έχει τη δυνατότητα να προσφέρει και χαμηλές τιμές στους πελάτες της. Με επενδύσεις της τάξης των 100 εκ. ευρώ το χρόνο, από το 2030 θα έχει 100 εκ. EBITDA από τις τηλεπικοινωνίες, και κυρίως της δυνατότητα να διευρύνει το πελατολόγιό της και να το δέσει σφιχτά στο άρμα της.
Με όπλο τις ανταγωνιστικές τιμές και τις πολύ γρήγορες ταχύτητες και τις αξιόπιστες συνδέσεις, στόχος της εταιρείας είναι να φτάσει 590.000 χρήστες το 2028, μερίδιο που αντιστοιχεί στο 11,6% της αγοράς σταθερής τηλεφωνίας.
H ΔΕΗ προσφέρει λιανικές τιμές 17,9 ευρώ για ταχύτητα 500 Mbps και 19,9 ευρώ για 1 Gbps, όταν η τιμή για το 1 Gbps είναι 42, 2 ευρώ για τον ΟΤΕ, 26,50 ευρώ για τη Vodafone και 36 ευρώ για τη Nova.
Η χαμηλή χρέωση της ΔΕΗ σε συνδυασμό με την αξιοπιστία του ονόματός της και τη μεγάλη ταχύτητα της σύνδεσης, αυξάνουν κατά 5.000 το μήνα το πελατολόγιό της, ρυθμός που αναμένεται να αυξηθεί όταν προστεθεί και η υπηρεσία φωνής και κυρίως καθώς επεκτείνεται το υπέργειο δίκτυο οπτικής ίνας, κάνοντας τις υπηρεσίες της προσβάσιμες από περισσότερους.
Η θυγατρική της ΔΕΗ Fiber Grid ξεκίνησε το 2023 και μέσα σε δύο χρόνια στα τέλη του 2025 θα είναι έχει φτάσει στις 1 εκ. συνδέσεις έτοιμες να προσφέρουν υπηρεσία και κάλυψη σε 1,5 εκ σπίτια. Κι αυτό η ΔΕΗ το πετυχαίνει με κόστος 100 εκ. ετησίως. Ο Όμιλος σκοπεύει να επενδύσει σε τηλεπικοινωνιακά δίκτυα €420 εκατ. μεταξύ 2026 και 2028 και υπολογίζεται ότι θα έχει EBITDA €100 εκατ. από το 2030.
Πρώτη φάση η ανάπτυξη- Δεύτερη φάση οι συνέργειες
Τα επόμενα δύο χρόνια τόσο ο ΟΤΕ όσο και η ΔΕΗ θα προχωρήσουν εντατικά τις επενδύσεις για την ανάπτυξη του δικτύου τους, με τη μόνη διαφορά ότι το κόστος για τη ΔΕΗ θα είναι μικρότερο αφού δημιουργεί ένα υπέργειο δίκτυο που υλοποιείται ταχύτατα και με μικρότερο κόστος από αυτό του ΟΤΕ.
Ο ΟΤΕ από το 2018 μέχρι σήμερα δηλαδή σε 7 χρόνια έχει φτάσει στις 1,9 εκ. συνδέσεις ενώ η ΔΕΗ θα φτάσει στο νούμερο αυτό στα τέλη του 2026 δηλαδή σε 3 χρόνια από το ξεκίνημά της.
Σύμφωνα με το πλάνο που παρουσίασε στο Λονδίνο για την επόμενη τριετία, ο Όμιλος της ΔΕΗ μέσω της 100% θυγατρικής του ΔΕΗ FiberGrid θα προχωρήσει ακόμα πιο γρήγορα την κατασκευή και εκμετάλλευση του πανελλαδικού δικτύου Fiber-To-The-Home, με στόχο τα 3 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα στο τέλος του 2028. Υπενθυμίζεται ότι η ΔΕΗ λάνσαρε την υπηρεσία το 2025, με την κάλυψη να έχει ήδη φτάσει τα 600.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις, υποστηρίζοντας τις ανάγκες υπερυψηλών ταχυτήτων και ενισχύοντας τις βάσεις για την Gigabit Κοινωνία. Η ΔΕΗ εκτιμά ότι το δίκτυο της ΔΕΗ Fiber Grid θα χρησιμοποιείται από 590.000 χρήστες το 2028. Η ΔΕΗ υπολογίζει να προσθέτει μηνιαίως 5.000 συνδρομητές, ανά 1 εκατ. συνδεδεμένα σπίτια.
Η ανάπτυξη του δικτύου οπτικών ινών, θα καθιερώσει τη ΔΕΗ ως εθνικό πάροχο χονδρικής μέσω πανελλαδικής πλατφόρμας υποδομής, αξιοποιώντας το μοναδικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που διαθέτει για γρήγορη ανάπτυξη χαμηλού κόστους συνδέσεων οπτικών ινών μέσω της υπάρχουσας υποδομής της.
Συνέργειες και πελατοκεντρικό μοντέλο
Οι υπηρεσίες τηλεπικοινωνίας θα συμπληρώσουν την γκάμα υπηρεσιών που προσφέρει η ΔΕΗ στο πελατολόγιό της, με στόχο να δημιουργήσει στενές σχέσεις πιστότητας και πολλαπλής απόδοσης της δύναμής του.
Η πελατοκεντρικότητα είναι στην καρδιά της στρατηγικής της ΔΕΗ και συμβάλλει στη μείωση της αποχώρησης πελατών (churn) και στη διατήρηση πελατών υψηλής αξίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 2023 η ΔΕΗ αύξησε το μερίδιό της στα νοικοκυριά (τη χαμηλή τάση) κατά 2 Twh και σήμερα κατευθύνει 20 Twh στη χαμηλή τάση (από 18 TWh το 2023), 4 Twh στη μέση τάση και 1 Twh στην υψηλή τάση. Στρατηγική της ΔΕΗ για το 2028 είναι να διατηρήσει στις 20TWh τους πελάτες χαμηλής τάσης και τις 4 TWh στη μέση τάση και να μηδενίσει την παρουσία της στην υψηλή τάση.
Τα 5,5 εκ. πελατών της ΔΕΗ στην Ελλάδα, αποτελούν τη βάση για την ανάπτυξή της σε άλλους τομείς και την εξασφάλιση υπεραξιών από την προώθηση και νέων υπηρεσιών. Η ΔΕΗ καταφέρνει να κρατά τους πελάτες με υψηλή κερδοφορία, μειώνοντας τη διαρροή τους προς άλλους παρόχους. Ήδη οι υψηλής αξίας πελάτες εμφανίζουν τη χαμηλότερη αποχώρηση, ενώ το υψηλότερο churn έχουν οι χαμηλής αξίας πελάτες.
Η εμπορική στρατηγική της ΔΕΗ αποσκοπεί στη δημιουργία μιας γκάμας υπηρεσιών και τιμολογίων ανάλογα με τις διαφορετικές ανάγκες των πελατών της, ώστε μέσω αυτών να μπορεί να αυξήσει την παρουσία της στα κοινά που επιθυμεί. Για κάθε κοινό θα αναπτύσσεται ένα οικοσύστημα υπηρεσιών, αυξάνοντας τις παροχές στους πελάτες της, αλλά και την ανταγωνιστικότητά της και την κερδοφορία της.
Η είσοδος στις τηλεπικοινωνίες, και με υπηρεσίες φωνής από το 2026, θα δώσει ακόμη μια δυνατότητα στη ΔΕΗ να εδραιώσει τη σχέση της με το πελατολόγιό της, αλλά και να το αυξήσει.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΔΕΗ χτίζει ένα οικοσύστημα υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας (Value Added Services – VAS) που εκτιμά ότι θα κατευθύνεται στο 46% των πελατών της από 26% στο 9μηνο του 2025. Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν οι μισοί πελάτες της ΔΕΗ θα χρησιμοποιούν πρόσθετες υπηρεσίες έως το 2028, γεγονός που ενισχύει την κερδοφορία και τη δέσμευση των πελατών.
Μέσα στο 2025 πρόκειται να προσθέσει και νέες υπηρεσίες υψηλής αξίας, όπως Building’s Management Services, που θα δώσει δυνατότητα ανάπτυξης και ενίσχυση της πιστότητας πελατών. Φωτοβολταϊκά και αντλίες θερμότητας με νέο εμπορικό μοντέλο που θα δώσει νέες λύσεις για οικιακούς και επιχειρηματικούς πελάτες, ενισχυμένη πρόταση για υπηρεσίες οπτικών ινών και ανάπτυξη των Digital Interfaces, προσφέροντας νέα επίπεδα εμπειρίας μέσω ψηφιακών καναλιών.
Υπενθυμίζεται ότι στις ήδη διαθέσιμες υπηρεσίες υψηλής αξίας που προσφέρει η ΔΕΗ περιλαμβάνονται, οι υπηρεσίες αντλίας θερμότητας, από την απλή πώληση εξοπλισμού σε ολοκληρωμένη εμπειρία end-to-end, τα Φωτοβολταϊκά στις στέγες (PVs on Roofs) με πλήρη υπηρεσία εγκατάστασης και επέκταση του μοντέλου και ο Energy Coach μια υπηρεσία που μπορεί να γίνει “όχημα” για την προώθηση έξυπνων συσκευών και ηλεκτροκίνησης
Επίσης η υπηρεσία Emergency Technical Services που επεκτείνεται με αξιοποίηση της Kotsovolos, η πώληση πράσινων πιστοποιητικών σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, λύσεις φωτοβολταϊκών και αποθήκευσης για μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις και υπηρεσίες μέσω Κωτσόβολου δηλαδή ο συνδυασμός τεχνικών υπηρεσιών πεδίου με ενεργειακά προϊόντα.
—
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- THE DOLLI Sunday Table: Η Aκρόπολη στο πιάτο μας με φρέσκα θαλασσινά, χρώματα κι αρώματα
- Η διακύβευση των εκλογών: Ποια οικονομική στρατηγική θα κυβερνήσει;
- Αποκάλυψη mononews: Αυτός είναι ο συμβιβασμός Κούστα – Γιαννικοπούλου – Το ποσό που εισέπραξε η πρώην και τα «τριαντάφυλλα» του Σαγκάλ
- Σε ρυθμούς Fed οι αγορές – Μπορεί ο Δεκέμβριος να ανατρέψει το βαρύ κλίμα στις αγορες;