Κερδίζουν έδαφος οι εγχώριες συνδρομητικές πλατφόρμες, οι οποίες δέχονται «πιέσεις» από τους διεθνής παίκτες, ωστόσο βάσει αριθμών δείχνουν να αντέχουν.

Netflix, Amazon και Disney+ έχουν μπει δυναμικά στην ελληνική αγορά, ωστόσο οι ελληνικές πλατφόρμες, με τις συνεργασίες και τις συμφωνίες που έχουν επιτύχει το τελευταίο διάστημα, διατηρούν ισχυρή θέση, αντέχουν στις πιέσεις και κοντράρουν στα ίσια τους παγκόσμιους κολοσσούς.

1

Στο α’ τρίμηνο του 2025 η Cosmote TV ενίσχυσε τη συνδρομητική της βάση στους 733.217 συνδρομητές, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 6,8%. Ενδεικτικό της ανοδικής πορείας των συνδρομών από τη σύμπραξη μεταξύ των δύο φορέων συνδρομητικής τηλεόρασης είναι πως στο β’ τρίμηνο του 2024 η Cosmote Tv είχε 686.518 συνδρομητές και στο γ’ τρίμηνο 710.189, ενώ η περσινή χρονιά έκλεισε με 725.594 συνδρομητές.

Η Nova από την άλλη, αν και δεν ανακοινώνει στοιχεία, σύμφωνα με πληροφορίες η συνδρομητική της βάση έχει φτάσει περίπου τους 450.000, έχοντας προσθέσει περίπου 150.000 τα τελευταία δύο χρόνια.

Η Vodafone επίσης δεν ανακοινώνει, ωστόσο οι συνδρομητές υπολογίζονται στους 250.000, ωστόσο η τάση, μετά και τις συμφωνίες HBO και Disney+ είναι αυξητική.

Φυσικά, η συμφωνία μεταξύ Cosmote-Nova για ανταλλαγή αθλητικού περιεχομένου, έχει δώσει άλλον «αέρα» στις δύο πλατφόρμες. Ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και την συνεργασία που ξεκινάει μεταξύ Cosmote TV και Netflix.

Ωστόσο οι εγχώριες πλατφόρμες αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις. Καθώς έχουν να αντιμετωπίσουν εκτός από  την πειρατεία και την παραμονή του φόρου συνδρομητικής, ο οποίος δημιουργεί θέμα ανταγωνισμού συγκριτικά με τις ξένες πλατφόρμες.

Στο πεδίο του φόρου, οι ελληνικές συνδρομητικές ζητούν διαρκώς την κατάργησή του. Αν και έχουν υπάρξει στο παρελθόν συζητήσεις, ωστόσο ακόμα δεν έχει ληφθεί κάποια απόφαση για κατάργηση του φόρου, ενώ αρκετές φορές οι πάροχοι έχουν απειλήσει στο παρελθόν ανοικτά ακόμα και για αλλαγή έδρας.

Τι κάνουν οι ξένες πλατφόρμες

Σύμφωνα με το JustWatch το Netflix διατηρεί τα ηνία στην ελληνική αγορά μεταξύ των ξένων παρόχων streaming, ωστόσο το προβάδισμά του έναντι του Prime Video της Amazon παραμένει ισχνό.

Netflix και Amazon αποτελούν τα 2/3 της συνολικής ζήτησης στην ελληνική αγορά streaming όσον αφορά τους ξένους παίκτες, ενώ από κάτω ακολουθεί το Disney+.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, το Netflix κατέχει μερίδιο 33%, ενώ το Prime Video ακολουθεί από κοντά με 31%.Όσον αφορά τους υπόλοιπους παίκτες, σε μεγάλη απόσταση ακολουθεί το Disney+, στην τρίτη θέση, καταγράφοντας σημαντική άνοδο, φτάνοντας το 15% της αγοράς και σημειώνοντας τη μεγαλύτερη αύξηση, με +2% μέσα στο τρίμηνο.

Την τέταρτη θέση στις πιο δημοφιλείς ξένες πλατφόρμες streaming στην Ελλάδα, τους τρεις πρώτους μήνες του 2025, καταλαμβάνει το Apple TV+, με μερίδιο αγοράς 9%, και ακολουθεί το MUBI με 7%, ολοκληρώνοντας την πρώτη πεντάδα των διεθνών παρόχων υπηρεσιών streaming στην Ελλάδα.

Διαβάστε επίσης:

Πιερρακάκης: Απόδειξη της έμπρακτης εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία η αύξηση της συμμετοχής της Unicredit στην Alpha Bank

Eurobank: Υπερκαλύφθηκε κατά 8 φορές το πράσινο ομόλογο – Πώς διαμορφώθηκε το επιτόκιο

Όμιλος Φάις: Διανομή μερίσματος και ΑΜΚ αποφάσισε η ΓΣ