• Business

    cosmoONE: Η πρώτη έρευνα για τον κλάδο των προμηθειών στην Ελλάδα το 2023

    • NewsRoom


    Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν στο Procurement Conference, που πραγματοποιήθηκε με τη χορηγία της cosmoONE και της VERALLIS, από τη Boussias Events

    Την καθοριστική συμβολή της διαδικασίας των προμηθειών στην πορεία ανάπτυξης των επιχειρήσεων αλλά και τη σημασία της ψηφιοποίησής τους, ανέδειξε η πρώτη μεγάλη έρευνα για τον κλάδο στην Ελλάδα, με τίτλο “The State of Procurement Management in 2023” που παρουσιάστηκε στις 7 Μαρτίου 2023 στο πλαίσιο του Procurement Conference. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της cosmoONE, Νο1 προμηθευτή στον κλάδο των ηλεκτρονικών προμηθειών στην Ελλάδα, σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Global Link.

    Τα αποτελέσματα της έρευνας, η οποία συγκέντρωσε απαντήσεις 320 και πλέον στελεχών προμηθειών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χώρα, υπογράμμισαν τις ανάγκες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα σχετικά τμήματα σήμερα.

    Προκλήσεις και προτεραιότητες για το 2023

    Οι συνέπειες του ρωσο-ουκρανικού πολέμου φαίνεται πως απασχολούν τα στελέχη των τμημάτων προμηθειών: Το 81% έθεσε ψηλά στη λίστα των προκλήσεων τον πληθωρισμό και την αύξηση των τιμών προϊόντων και υπηρεσιών, ενώ το 40% επεσήμανε ως σημαντική πρόκληση τις ελλείψεις πρώτων υλών. Αντίστοιχα, το 42% των στελεχών τόνισε την ανάγκη ψηφιοποίησης των διαδικασιών.

    Οι σχέσεις με τους προμηθευτές φαίνεται επίσης πως δημιουργούν προκλήσεις για τα συγκεκριμένα τμήματα. Καθώς ενισχύεται η ανάγκη δέσμευσης των επιχειρήσεων απέναντι στη βιώσιμη ανάπτυξη, το 37% των ερωτηθέντων δήλωσε την ανησυχία του σχετικά με το ρίσκο που προκύπτει από τη βιωσιμότητα των προμηθευτών. Επίσης, το 21% επεσήμανε τη δυσκολία που αντιμετωπίζει στην εξεύρεση αξιόπιστων συνεργατών.

    Στις προτεραιότητες για τους 12 επόμενους μήνες τα τμήματα προμηθειών έφεραν στην πρώτη θέση (69%) την ανάγκη μείωσης του κόστους προμηθειών, με την αύξηση του επιπέδου λειτουργικής αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας (57%), αλλά και τον ψηφιακό μετασχηματισμό (48%) να ακολουθούν.

    Ανάγκη και προϋποθέσεις ψηφιοποίησης των διαδικασιών 

    Ανάγλυφη, στην έρευνα, είναι η σημασία που είχε για τους ερωτώμενους ο ψηφιακός μετασχηματισμός των διαδικασιών προμηθειών. Ανάμεσα στα οφέλη από την ψηφιοποίηση, οι ερωτηθέντες διέκριναν, κατά 66%, τη διαφάνεια και την ιχνηλασιμότητα της πληροφορίας σε όλα τα στάδια της προμήθειας, μαζί με τη δυνατότητα που προσφέρει η τεχνολογία για έγκυρο reporting, ανά πάσα στιγμή. Το 57% επίσης ξεχώρισε της συμβολή της ψηφιοποίησης στην εξοικονόμηση κόστους των προμηθειών, ενώ άλλοι παράγοντες που επισημάνθηκαν ήταν η αποτελεσματική συμβολή των ψηφιακών μέσων στη διαχείριση κρίσεων και κινδύνου και η δίκαιη μεταχείριση των προμηθευτών (38%), αλλά και η αντιμετώπιση φόρτου εργασίας (37%).

    Σχετικά με την επιτυχημένη εφαρμογή των ψηφιακών λύσεων, το 63% φαίνεται ότι βασίζεται στην ενεργή υποστήριξη από όλους τους εμπλεκομένους εσωτερικά, ενώ το 56% θεωρεί ότι πρέπει να υποστηρίζονται αντίστοιχα από την κουλτούρα της επιχείρησης. Το 52% θεωρεί ότι η επιτυχία των ψηφιακών λύσεων εξαρτάται από την προσαρμογή των υφιστάμενων διαδικασιών και συστημάτων σε αυτές,  ενώ το 43% σημειώνει ότι προϋπόθεση για τη επιτυχία είναι η επιλογή του κατάλληλου προμηθευτή ή του κατάλληλου ψηφιακού εργαλείου.

    Τάσεις ψηφιακού μετασχηματισμού σε Πολυεθνικές Vs. Ελληνικές εταιρείες

    Στον τομέα της ψηφιοποίησης των διαδικασιών τους, φαίνεται ότι, ως τώρα, οι θυγατρικές των πολυεθνικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας προηγούνται, σε σχέση με τις ελληνικές εταιρείες. Σε σχετική ερώτηση που τους τέθηκε, το 84% των ερωτώμενων που εργάζονται για πολυεθνικές δήλωσε πως φαίνεται ότι έχει προχωρήσει στην ψηφιοποίηση της διαχείρισης παραγγελιών και τιμοκαταλόγων (αν και το 28% δήλωσε ελλιπή κάλυψη των αναγκών), ενώ αντίστοιχα το 70% των ελληνικών εταιρειών δήλωσαν ότι έχουν ψηφιοποιήσει τη διαχείριση παραγγελιών και τιμοκαταλόγων (με το 34% να δηλώνει ελλιπή κάλυψη αναγκών από το υφιστάμενο σύστημα).

    Αντίστοιχα, από τις θυγατρικές πολυεθνικών, το 68% έχει ψηφιοποιήσει τους διαγωνισμούς, τις έρευνες αγοράς και τα μητρώα προμηθευτών, σε σχέση με το 50% των ελληνικών επιχειρήσεων, που έχει αντίστοιχα προχωρήσει στην ψηφιοποίηση των διαγωνισμών, των ερευνών αγοράς και των μητρώων προμηθευτών.

    Το 77% των θυγατρικών των πολυεθνικών εταιρειών αναφέρει ότι έχει ψηφιοποιήσει τη συλλογή και διαχείριση αναγκών προμηθειών, με το 47% να έχει εξειδικευμένο σύστημα που καλύπτει πλήρως τις ανάγκες τους. Στον αντίποδα το 64% των ελληνικών εταιρειών αναφέρει την ψηφιοποίηση της συλλογής και διαχείρισης αναγκών προμηθειών, με μόλις το 28% να έχει εξειδικευμένο σύστημα και να δηλώνει ικανοποιημένο.

    CosmoONE: ο κατάλληλος συνεργάτης

    Σε μια εποχή που οι ανάγκες ψηφιοποίησης για τις διαδικασίες προμηθειών αυξάνονται συνεχώς, η cosmoONE, μέλος του Ομίλου SOFTONE, έρχεται να υποστηρίξει αποτελεσματικά τις επιχειρήσεις. Ως ο Νο. 1 προμηθευτής B2B Ηλεκτρονικών Προμηθειών στην Ελλάδα, με 16 εθνικές και διεθνείς διακρίσεις και βραβεία, η cosmoONE διαθέτει την τεχνογνωσία που απαιτείται για την επιτυχημένη ψηφιοποίηση του συστήματος προμηθειών των επιχειρήσεων. Στο πλαίσιο αυτό, προσφέρει λύσεις που μειώνουν το κόστος για τα τμήματα προμηθειών κατά 14%. Έχοντας ολοκληρώσει περισσότερες από 11.000 δημοπρασίες και έχοντας διεκπεραιώσει περισσότερες από 150.000 διαγωνιστικές διαδικασίες RFQ και Tenders συνολικού προϋπολογισμού άνω των 14,2 δισ. Ευρώ, παρέχει στους πελάτες μια ταξινομημένη CPV βάση 13.000+ πιστοποιημένων προμηθευτών που ανανεώνονται συνεχώς.

    Ο Διευθύνοντας Σύμβουλος της cosmoONE, κ. Θανάσης Πετμεζάς, δήλωσε σχετικά: «Η πρώτη έρευνα για τον κλάδο προμηθειών στην Ελλάδα, αναδεικνύει κάτι που γνωρίζουμε καλά – την ανάγκη περαιτέρω ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων και των τμημάτων Προμηθειών στη χώρα μας. Η cosmoONE, ως ο μεγαλύτερος πάροχος συστημάτων e-προμηθειών στην Ελλάδα, με πολυετή εμπειρία, στέκεται δίπλα στις επιχειρήσεις και τις στηρίζει στην ομαλή και επιτυχημένη μετάβασή τους στην ψηφιακή εποχή».

    Περισσότερες πληροφορίες για την cosmoONE, στην ιστοσελίδα: www.cosmo-one.gr



    ΣΧΟΛΙΑ