• Business

    Η χρεοκοπία της Hanjin εκτοξεύει τις τιμές των ναύλων στα container

    hanjin


    Η χρεοκοπία της Hanjin Shipping, μιας από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές της Νότιας Κορέας, προκάλεσε τεράστιες αναταραχές στην παγκόσμια ναυλαγορά και γενικότερα στον εφοπλιστικό κόσμο, καθώς επρόκειτο για έναν από τους σημαντικότερους παίκτες στη διεθνή ναυτιλία μέχρι πρότινος. Μεγάλες ελληνικές ναυτιλιακές, όπως η Danaos Shipping του κ. Γιάννη Κούστα και η Navios Maritime Partners της κ. Αγγελικής Φράγκου, παρατηρούν με αγωνία τις εξελίξεις στην Νότια Κορέα.

    Όπως ήταν αναμενόμενο, η αγορά του ξηρού φορτίου αντιμετώπισε με σοκ την πτώχευση της Hanjin καθώς υπάρχει ο κίνδυνος να βρεθούν διαθέσιμα και “ξεκρέμαστα” πάνω από 50 φορτηγά πλοία ιδιοκτησίας Hanjin, γεγονός που θα επιβαρύνει μεν περισσότερο την ήδη κορεσμένη αγορά και θα αυξήσει κι άλλο την ήδη υψηλή προσφορά τονάζ που παρατηρείται.

    Αποτέλεσμα και μια από τις πρώτες αντιδράσεις από την πτώχευση του άλλοτε πανίσχυρου ναυτιλιακού κολοσσού ήταν και η εκτόξευση των τιμών των ναύλων των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην αγορά spot σε μερικά από τα πιο σημαντικά δρομολόγια της ευρύτερης περιοχής της Ασίας. Οι τιμές κατέγραψαν αύξηση της τάξεως του τρομακτικού 42%, όπως αποκάλυψε και ο δείκτης World Container Index (WCI).

    Αναλυτικότερα, οι τιμές εκτιμάται ότι αυξάνονται σε ποσοστό 42% ή κατά 1.674 δολάρια ανά 40 πόδια container στη διαδρομή Σαγκάη-Λος Άντζελες, ενώ στο δρομολόγιο Σαγκάη-Νέα Υόρκη, αυξάνονται σε ποσοστό 19% ή κατά 2.151 δολάρια. Ακόμη, στη διαδρομή Σαγκάη-Ρότερνταμ αυξάνονται σε ποσοστό 39% ή κατά 1.826 δολάρια.

    “Οι απρόβλεπτες τιμές στους ναύλους στον κλάδο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν είναι ένα νέο φαινόμενο, παρόλα αυτά, μια τεράστια αναστάτωση στην προσφορά τονάζ όπως αυτή, είναι πολύ πιθανό να προκαλέσει σοβαρή μεταβλητότητα στις τιμές βραχυπρόθεσμα. Οι ναυλωτές θα πρέπει να αναμένουν αυξημένους ναύλους και περιορισμούς στις διανομές για πολλές εβδομάδες”, εξηγεί χαρακτηριστικά ο Richard Heath, ο γενικός διευθυντής του WCI.

    “Η χρεοκοπία της Hanjin αποτελεί ένα σοκ για την αγορά – κάποιοι από τους ναυλωτές πελάτες μας καταστρώνουν σχέδια για παν ενδεχόμενο και μας έχουν ζητήσει να εκτιμήσουμε το μέγεθος των επιπτώσεων στις αλυσίδες διανομής που δραστηριοποιούνται”, συμπληρώνει ο Philip Damas, διευθυντής της Drewry (εταιρείας ερευνών και παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών στη ναυτιλία) και συνιδιοκτήτης του δείκτη WCI μαζί με τον οργανισμό Cleartrade Exchange.

    Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται πως η Danaos Shipping του κ. Κούστα είναι η ελληνική ναυτιλιακή εκείνη που έχει τη μεγαλύτερη έκθεση στη Hanjin από τις υπόλοιπες εισηγμένες στη Wall Street, έχοντας ναυλώσει συνολικά 8 πλοία – τρία πλοία χωρητικότητας 10.100-teu και πέντε πλοία χωρητικότητας 3.400-teu στην εταιρεία από τη Νότια Κορέα. Κινδυνεύει να αντιμετωπίσει απώλειες ύψους 560 εκ. δολαρίων εάν τελικά η Hanjin αποτύχει να ανακάμψει από την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/angeliki-fragkou-h-navios-maritime-holdings-parameni-sto-chrimatistirio-tis-neas-iorkis/71180



    ΣΧΟΛΙΑ