• Business

    Τι προβλέπουν κορυφαία στελέχη της ναυτιλίας για το πώς θα διαμορφωθούν οι τιμές στην αγορά ξηρού φορτίου

    Seanergy Σταμάτης Τσαντάνης ναυτιλία

    Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Seanergy Maritime Holdings Corp., Σταμάτης Τσαντάνης


    Στο  Capital Link Forum που έλαβε χώρα στο City του Λονδίνου, μίλησε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Seanergy Maritime Holdings Corp., Σταμάτης Τσαντάνης, όπου και υποστήριξε ότι η αγορά του ξηρού φορτίου θα δει καλύτερες μέρες από το έτος 2017 και μετά, κάτι που είχε υποστηρίξει και στις δηλώσεις του στο mononews.gr πριν από λίγο καιρό.

    Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της Seanergy δήλωσε στο Capital Link Forum ότι οι τιμές των χρονοναυλώσεων αναμένεται να βελτιωθούν σε σχέση με φέτος, γεγονός που είναι θετικό “γιατί αυτό σημαίνει πως ξεπερνάμε μια από τις χειρότερες κρίσεις των τελευταίων 30 ετών”.

    Ωστόσο, υπογράμμισε ότι κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων τριμήνων του 2017 οι τιμές θα κινούνται σε χαμηλά επίπεδα, όμως ο ίδιος παραμένει αισιόδοξος και δήλωσε ότι πιστεύει “πως η ναυλαγορά θα κυμανθεί κατά μέσο όρο σε 40% με 50% υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με το 2016, μια αύξηση ιδιαιτέρως σημαντική”. Παρόλα αυτά, ο κ. Τσαντάνης δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι οι τιμές εξακολουθούν να παραμένουν πολύ χαμηλές σε σύγκριση με το μέσο όρο των προηγούμενων 30 ετών.

    Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι ο κ. Τσαντάνης είχε τονίσει χαρακτηριστικά στο mononews.gr πως η αγορά στην τρέχουσα φάση “έχει βελτιωθεί αρκετά σε σχέση με τα χαμηλά επίπεδα που κινούνταν κατά τη διάρκεια της περιόδου Φεβρουαρίου-Μαρτίου του 2016”, ωστόσο, σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, ειδικά από το 2017 και έπειτα, θα είναι καλύτερη, τόσο από την πλευρά της ζήτησης όσο και από την πλευρά της προσφοράς.

    Όπως εκτιμά, οι τιμές των ναύλων – οι οποίες έχουν σταθεροποιηθεί στα 11.000-12.000 δολάρια ημερησίως – κινούνται μεν σε υγιή για την αγορά επίπεδα (καθώς είναι δέκα φορές πιο πάνω από ό,τι ήταν μέχρι πρόσφατα), ωστόσο, παραμένουν μακριά από εκείνα που προβλέπουν οι δείκτες αλλά και από τα επίπεδα που καταγράφονταν τα προηγούμενα έτη, κάτι που επανέλαβε και στο Capital Link Forum στο Λονδίνο.

    Παράλληλα, αρκετά στελέχη και άλλων διεθνών ναυτιλιακών εταιρειών κινήθηκαν στις δηλώσεις τους σε ανάλογο ύφος με τον κ. Τσαντάνη, καθώς διατηρούν την αισιοδοξία τους ότι το 2017 θα είναι η χρονιά που θα ανακάμψει η αγορά.

    Ο διευθύνων σύμβουλος της Eagle Bulk, Gary Vogel, πιστεύει πως το έτος 2017 θα φέρει υψηλότερα κέρδη μιας και καταγράφεται πρόοδος στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων που έχει επιφέρει η υπερπροσφορά τονάζ. Βέβαια, τόνισε ότι “το να προσπαθήσουμε να προσδιορίσουμε ακριβώς το ύψος των τιμών είναι δύσκολο. Έχει να κάνει με το να μπορείς να σταθείς σε μια αγορά με προκλήσεις που διαρκούν περισσότερο από το αναμενόμενο”.

    Από την πλευρά της, η Birgitte Ringstad Vartdal, διευθύνουσα σύμβουλος της Golden Ocean – που ανήκει στο Νορβηγό εφοπλιστή John Fredriksen – συμπλήρωσε ότι “Αν υπάρξει αύξηση της ζήτησης, αυτή θα οδηγήσει και στην αύξηση της χρήσης και της δραστηριότητας του στόλου”, μιας και κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2016, περίπου 100 φορτηγά πλοία τύπου capesize σε διεθνές επίπεδο παρέμειναν αδρανή, τα οποία ωστόσο έχουν ξαναμπεί στις μεταφορές.

    Επίσης, ο Jens Ismar, διευθύνων σύμβουλος της Western Bulk Chartering, σημείωσε ότι “δεν είναι καθόλου απίθανο το 2017 να είναι καλύτερο από το 2016”, ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει πως επικρατεί αβεβαιότητα και ότι η ναυτιλιακή κοινότητα θα πρέπει να είναι προετοιμασμένη για το απροσδόκητο, καθώς έτσι λειτουργούν αυτές οι αγορές.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Κ. Κωνσταντακόπουλος: Ευχάριστη έκπληξη για την Costamare από την JP Morgan

    mononews_contest 1 year



    ΣΧΟΛΙΑ