• Business

    Burberry: Το μεγάλο στοίχημα του βρετανικού brand ειδών πολυτελείας

    • Bloomberg
    Ο Daniel Lee, νέος καλλιτεχνικός διευθυντής της Burberry παρουσίασε την πρώτη του συλλογή φωτογραφία: Hollie Adams/Bloomberg

    Ο Daniel Lee, νέος καλλιτεχνικός διευθυντής της Burberry παρουσίασε την πρώτη του συλλογή φωτογραφία: Hollie Adams/Bloomberg


    Ο νέος δημιουργικός διευθυντής της Burberry, Daniel Lee, πραγματοποίησε την πρώτη του επίδειξη μόδας, με κύρια χαρακτηριστικά τα μεγάλα μπλε σακάκια με καρώ μοτίβο, τις oversized καμπαρντίνες και τις τσάντες διακοσμημένες με γούνινες ουρές. Στόχος του είναι να επαναφέρει το «βρετανικό στυλ» στο πολυτελές brand.

    O κόσμος της μόδας βρέθηκε σε μία ειδικά κατασκευασμένη πασαρέλα σε ένα πάρκο του Νοτίου Λονδίνου τη Δευτέρα το βράδυ για να πάρει μια γεύση από το όραμα του Lee για την εταιρεία πολυτελών ειδών, που το τελευταίο διάστημα υστερεί έναντι των ανταγωνιστών της.

    Το σκηνικό της επίδειξης του Lee έδινε μια γεύση από το Ηνωμένο Βασίλειο στους εξωτερικούς χώρους, με τους σερβιτόρους να προσφέρουν στους VIP ζεστό toddy -το παραδοσιακό χειμερινό ρόφημα των Βρετανών με ζεστό νερό, ουίσκι, λεμόνι και μέλι- πριν σβήσουν τα φώτα.

    «Ήθελα να δείξω κάποια θετικά στοιχεία για τη Βρετανία στον κόσμο και να υπενθυμίσω στους ανθρώπους ότι η μεγάλη δημιουργικότητα προέρχεται συχνά από εδώ», είπε ο Lee στους δημοσιογράφους μετά την πρώτη του συλλογή.

    Το στοίχημα για την Burberry Group και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Jonathan Akeroyd είναι να αναζωπυρωθεί ο ενθουσιασμός για την εταιρεία που δημιούργησε τις πασίγνωστές καμπαρντίνες και να συνεχίσει το έργο του προηγούμενου CEO, Marco Gobbetti, που προσπάθησε να “αναβαθμίσει” το brand, αυξάνοντας το κύρος του στα μάτια των καταναλωτών.

    Ο Gobbetti έφυγε στα μισά του σχεδίου ανανέωσής που είχε ξεκινήσει και ο πρώην δημιουργικός διευθυντής Riccardo Tisci απέτυχε να δημιουργήσει θόρυβο γύρω από την Burberry με τον τρόπο που το έχουν κάνει άλλοι κορυφαίοι σχεδιαστές στις ανταγωνίστριες εταιρείες.

    Η αύξηση των εσόδων της Burberry είναι πίσω σε σύγκριση με αυτή των άλλων εμπορικών σημάτων του ομίλου LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, ενώ τα περιθώρια είναι «επίπεδα», δήλωσε η αναλύτρια της Barclays, Carole Madjo, πριν από την έκθεση.

    Από τότε που ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας τον περασμένο Μάρτιο, ο Akeroyd αντικατέστησε τον Tisci με τον γεννημένο στο Μπράντφορντ, Lee, με το βρετανικό δίδυμο να βρίσκεται πλέον στην κορυφή της Burberry.

    Στο πρόσωπο του 37χρονου Lee — ο οποίος αποχώρησε αιφνίδια από τη Bottega Veneta τον Νοέμβριο του 2021 — ο Akeroyd  βρήκε έναν ταλαντούχο σχεδιαστή γνωστό για τις άμεσα αναγνωρίσιμες τσάντες και τα παπούτσια του, ένα κρίσιμο τμήμα για τις ετικέτες υψηλής ποιότητας, καθώς συνήθως έχουν υψηλά περιθώρια κέρδους.

    «Αυτό είναι το πρώτο βήμα για να δούμε αν η αισθητική του Daniel Lee μπορεί να έχει επιτυχία τόσο στον Τύπο της μόδας όσο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το δεύτερο θα είναι όταν οι δημιουργίες του βγουν στα καταστήματα», είπε η Madjo τον Σεπτέμβριο.

    Για περισσότερα από τρία χρόνια που βρισκόταν στην θυγατρική του ομίλου Kering SA, ο Lee λάνσαρε τις “it” τσάντες τύπου Pouch και Cassette, οι οποίες διαθέτουν χοντρή πλέξη και μπορούν να συνοδεύονται από χοντρή χρυσή αλυσίδα. Τα τετραγωνισμένα mules Lido της Bottega Veneta έγιναν επίσης επιτυχία.

    Μάλιστα, η επιτυχία ήταν τόσο μεγάλη που το 2020 η Bottega Veneta ήταν το μόνο μεγάλο brand του ομίλου Kering, που παρουσίασε αύξηση εσόδων, όταν οι Gucci και Yves Saint Laurent είδαν απότομη πτώση στις πωλήσεις εν μέσω των lockdown και των κλειστών καταστημάτων λόγω της πανδημίας.

    Οι μετοχές της Burberry έχουν εκτιναχθεί σχεδόν 60% από τότε που ο Akeroyd έγινε Διευθύνων Σύμβουλος. Η μετοχή διαπραγματεύεται κοντά σε επίπεδα ρεκόρ εν μέσω ελπίδων ότι το άνοιγμα της Κίνας θα ενισχύσει τις δαπάνες για προϊόντα πολυτελείας εκεί.

    «Είναι συναρπαστικό να προσπαθείς να βρεις το αφήγημα για τις τσάντες Burberry, επειδή δεν είναι μια μάρκα που ήταν πραγματικά γνωστή για αυτές στο παρελθόν», είπε ο Lee στους δημοσιογράφους.

    Η Burberry επιστρέφει στην «ιδέα της λειτουργικότητας, της ημέρας, της κίνησης», είπε, προσθέτοντας ότι «η ιδέα ήταν στην πραγματικότητα για τσάντες που μπορείτε να ρίξετε στο πάτωμα και που θα έχουν διάρκεια, που δεν είναι πολύ πολύτιμες».

    Διαβάστε ακόμη:

    Burberry: Η Κίνα έπληξε τις πωλήσεις – Μικρότερη αύξηση από τις εκτιμήσεις των αναλυτών

    Burberry: Ποιες αλλαγές δρομολογεί η νέα ηγετική ομάδα του ισχυρού brand

     



    ΣΧΟΛΙΑ