• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά

    Bulk carrier ναυτιλία ναυλαγορά


    Η συμπίεση στις τιμές των ναύλων σε Ατλαντικό και Ασία, με περιορισμένη κινητικότητα, αποτέλεσαν τα βασικά χαρακτηριστικά της spot αγοράς για πλοία τύπου capesize την εβδομάδα 9-13 Ιανουαρίου 2017.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, υπό πίεση βρέθηκαν την εβδομάδα που πέρασε οι τιμές των ναύλων στα πλοία capesize στον Ατλαντικό αλλά και την Ασία.

    Περιορισμένη δραστηριότητα παρατηρήθηκε στις διαδρομές από τις περιοχές της Νοτίου Αφρικής και την Βραζιλία με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να παρουσιάσουν ύφεση ενώ παράλληλα, και παρά το γεγονός ότι υπήρξε μικρή ανάκαμψη στη δραστηριότητα για τις διαδρομές στον Βόρειο Ατλαντικό, οι τιμές spot στην περιοχή υποχώρησαν σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν οι εξής: πλοίο για φορτίο 170,000 mts 10% από το Dampier προς Qingdao 24-26 Ιανουαρίου στα $ 5.40 ανά τόνο και για φορτίο 130,000 mts 10% από το Newcastle προς Fangcheng, 25-31 Ιανουαρίου στα $ 7.50 ανά τόνο. Επίσης σε χρονοναύλωση αναφέρθηκε η συμφωνία για πλοίο χωρητικότητας 179,000 dwt του 2015 με παράδοση από το Jintang 22-24 Ιανουαρίου για δυο ταξίδια και επαναπαράδοση Σιγκαπούρη-Ιαπωνία στα$ 10,000 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στη spot αγορά παρουσίασε πτώση 23% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 12,136 ημερησίως.

    Panamax 

    Στην περιοχή του Ατλαντικού στην αρχή της εβδομάδας παρατηρήθηκε περιορισμένη διαθεσιμότητα σε τονάζ, καθώς αρκετοί πλοιοκτήτες είχαν ήδη ναυλώσει στις κύριες αγορές (fronhaul) τα πλοία τους πριν τα Χριστούγεννα. Έτσι σε συνδυασμό με την μικρή αύξηση σε αριθμό φορτίων από τον κόλπο Μεξικού (Αμερική) και τα ανατολικά νότια παράλια στηρίχθηκαν οι τιμές των ναύλων στην ευρύτερη περιοχή.

    Από την άλλη στην Ασία η εβδομάδα έκλεισε σε υποτονικούς ρυθμούς ενώ παρατηρήθηκε αύξηση στα φορτία σιτηρών στην περιοχή του βόρειου Ειρηνικού.

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν οι εξής: πλοίο χωρητικότητας 95,712 dwt του 2011 ναυλώθηκε με παράδοση USGulf, 27-31 Ιανουαρίου και επαναπαράδοση στο Continent στα $ 11,000 ημερησίως + $200,000 ΒΒ, άλλο 81,700dwt του 2013 με παράδοση Lanshan, 17-21 Ιανουαρίου για ταξίδι μέσω Αυστραλίας και επαναπαράδοση Σιγκαπούρη-Ιαπωνία  στα $ 6,000 ημερησίως και τέλος πλοίο 82,250 dwt του 2012 με παράδοση Rotterdam 19-21 Ιανουαρίου για ταξίδι μέσω Βαλτικής και επαναπαράδοση Σιγκαπούρη-Ιαπωνία στα $14,700 ημερησίως.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων για κυκλικό ταξίδι Ατλαντικού διαμορφώθηκε στα $ 11,000 ημερησίως με άνοδο 38% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα ενώ ο γενικός μέσος όρος ημερήσιων εσόδων διαμορφώθηκε στα $ 8,375 ημερησίως με άνοδο 25%.

    Supramax/Handysize 

    Σε αρνητικό κλίμα κινήθηκε η αγορά στην περιοχή του Ειρηνικού με σημάδια επιβράδυνσης και περιορισμένη κινητικότητα.

    Στην νοτιοανατολική Ασία υπήρξε λογικός αριθμός φορτίων ινδονησιακού κάρβουνου όπως επίσης και από την Αυστραλία αυτό όμως δεν ήταν αρκετό για να διατηρηθούν οι τιμές και να αλλάξει το κλίμα.

    Στην βόρεια Ασία τα περισσότερα φορτία με κοντινές ημερομηνίες είχαν καλυφθεί και η κινητικότητα ήταν περιορισμένη με αποτέλεσμα την συμπίεση των τιμών.

    Εντωμεταξύ, στις διαδρομές από την περιοχή του Continent τα νέα φορτία που βγήκαν στην αγορά ήταν ανεπαρκή σε σχέση με τον αντίστοιχο αριθμό των διαθέσιμων πλοίων με αποτέλεσμα οι τιμές να ναύλων να υποχωρήσουν.

    Αντίθετα, στον κόλπο Μεξικού (Αμερική) μέχρι το τέλος της εβδομάδας παρατηρήθηκε περιορισμένη διαθεσιμότητα σε τονάζ μέχρι και περίπου τις 25 Ιανουαρίου με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να παραμείνουν σε ικανοποιητικά επίπεδα. Από την άλλη στα ανατολικά νότια παράλια τα λίγα καινούργια φορτία σε συνδυασμό με την αύξηση του διαθέσιμου τονάζ άσκησαν πίεση στις τιμές των ναύλων.

    Επιπροσθέτως παρατηρήθηκε σημαντικός αριθμός spot πλοίων στις περιοχές της ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας ενώ η αντίστοιχη ζήτηση σε τονάζ ήταν περιορισμένη.

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν οι εξής: πλοίο χωρητικότητας 56,841 dwt του 2012 με παράδοση Mumbai για ταξίδι μέσω Περσικού κόλπου και επαναπαράδοση στην Κίνα στα $ 9,600 ημερησίως, άλλο 55771 dwt με παράδοση Mobile για ταξίδι μέσω βόρεια παράλια Νοτίου Αμερικής και επαναπαράδοση στα ανατολικά παράλια της Ινδίας στα $ 17,500 ημερησίως και τέλος πλοίο 32,688 dwt με παράδοση Aden για ταξίδι μέσω Περσικού κόλπου και επαναπαράδοση στην Κίνα στα $ 8,000+$ 85,000 ΒΒ.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε πλοία τύπου Supramax παρουσίασε  πτώση 8% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 6,813 ημερησίως ενώ ο αντίστοιχος σε πλοία τύπου Handysizeδιαμορφώθηκε στα $ 7,292 ημερησίως με πτώση 9%.

    Οι δείκτες την σήμερα 17/1/17 διαμορφώθηκαν ως εξής:

    BDI 922(-3), BCI 1509(+41), BPI 1019(-20), BSI 730(-3), BSHI 451(-4)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Τι προβλέπουν οι αναλυτές για τις τιμές των ναύλων στην αγορά ξηρού φορτίου το 2017

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: H Celestyal Cruises «καλωσορίζει» τη Σάμο στις «Εικόνες Αιγαίου» για το 2017

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ανοίγει γραφεία στην Ελλάδα το Διεθνές Νηολόγιο του Παλάου (PISR)

     

     

     

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ