• Business

    Γ. Χατζηπατέρας: Η αναπάντεχη έκπληξη από την Pareto για τη ναυτιλιακή του

    Γιάννης Χατζηπατέρας

    Γιάννης Χατζηπατέρας. Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Dorian LPG


    Θετική εξέλιξη για τη ναυτιλιακή Dorian LPG, της οποίας ηγείται ο Έλληνας εφοπλιστής Γιάννης Χατζηπατέρας, αποτελεί το γεγονός ότι οι αναλυτές της νορβηγικής επενδυτικής τράπεζας Pareto Securities αναβάθμισαν τη σύστασή τους για τη μετοχή της, βασιζόμενοι κυρίως στο γεγονός ότι η εταιρεία είναι στρατηγικά τοποθετημένη να εκμεταλλευτεί την ανάκαμψη της αγοράς, όταν αυτή προκύψει.

    Ειδικότερα, οι αναλυτές Eirik Haavaldsen και Oystein Dalby προχώρησαν σε αναβάθμιση της μετοχής της εισηγμένης στη Νέα Υόρκη Dorian LPG από “sell” σε “hold” την Τετάρτη (1η Μαρτίου), σημειώνοντας ότι ο μοντέρνος στόλος της έχει συμβάλλει σημαντικά στην τοποθέτησή της σε τέτοιο σημείο στην αγορά ώστε να είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί την ανάκαμψή της.

    Η Dorian LPG είναι μια ναυτιλιακή που εξειδικεύεται στις μεταφορές υγραερίου (LPG), έναν κλάδο ο οποίος δεν έχει μείνει αλώβητος από την κρίση, με τους αναλυτές της Pareto να τονίζουν παράλληλα ότι η ανησυχία για την πορεία της ρευστότητας της εταιρείας εξακολουθεί να υπάρχει, στην περίπτωση που η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων τύπου VLGC παραμείνει στα τρέχοντα επίπεδα.

    Χατζηπατέρας

    Ενδεικτικά της κατάστασης της αγοράς LPG ήταν και τα οικονομικά αποτελέσματα που εμφάνισε η ναυτιλιακή, όπου και είχε ανακοινώσει πολύ μεγάλη μείωση στα κέρδη της. Ειδικότερα, για το τρίτο τρίμηνο του 2016, τα κέρδη της διαμορφώθηκαν στα 5 εκατ. δολάρια, έναντι 54,66 εκατ. δολ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Η πιο μεγάλη μείωση όμως σημειώθηκε για τους 9 μήνες του 2016, όπου τα κέρδη της διαμορφώθηκαν στα 3,39 εκατ. δολάρια, έναντι κερδών ύψους 109,5 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2015.

    Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως η Dorian LPG κατόρθωσε να διατηρηθεί στην κερδοφορία, εν μέσω μιας πολύ δύσκολης ναυλαγοράς. Μάλιστα, οι Haavaldsen και Dalby σημειώνουν ότι δεδομένου ότι το χρέος της ανέρχεται στα 685 εκατ. δολ. ενώ η αξία του στόλου της αγγίζει το 1,3 δισ. δολάρια, η διατήρηση των ταμειακών της ροών είναι αυτό που πρέπει να απασχολεί τη διοίκηση και όχι τα επίπεδα του χρέους.

    Όπως και οι αναλυτές της Pareto, ο κ. Χατζηπατέρας, μιλώντας στο TradeWinds, ανέφερε ότι παραμένει αισιόδοξος για την πορεία της αγοράς υγραερίου, καθώς, παρά το γεγονός ότι οι τιμές των ναύλων παραμένουν σε σχετικά χαμηλά επίπεδα, η αγορά είναι πλέον σε καλύτερη κατάσταση από αυτήν που περίμεναν πολλοί. Είχε δηλώσει χαρακτηριστικά ότι «ο πεσιμισμός στα μέσα της περσινής χρονιάς ήταν υπερβολικός».

    Αντίστοιχα και οι Haavaldsen και Dalby θεωρούν ότι, μακροπρόθεσμα τουλάχιστον, οι προοπτικές για το LPG είναι καλές, με βάση ένα συνδυασμό παραγόντων όπως το ότι τα επίπεδα εξόρυξης στις ΗΠΑ έχουν βελτιωθεί και η ζήτηση από την Ασία είναι ισχυρή.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά. Αναλυτικά όλες οι κατηγορίες

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Το κόλπο των ναυπηγείων για να προσελκύσουν νέες παραγγελίες αποδίδει καρπούς

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων. Οι κινήσεις της εβδομάδας



    ΣΧΟΛΙΑ